Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איטום גגות – אל תחכו לרגע האחרון

אין דבר יותר מתסכל מבעל נכס או דייר שגר בשכירות מנזילות ורטיבות בקירות. אחרי שנכנסתם לדירה, השקעתם, צבעתם, קניתם אין ספור מוצרים לבית והתחלתם להפוך את ארבעת הקירות לפינה החמה שלכם, אתם מוצאים את עצמכם בסיטואציה לא נעימה בכלל.

צילום באדיבות: pixabay

הקירות מתחילים להתנפח ולהתקלף, ואחרי כל ההשקעה שלכם, הקיר מתחיל לקבל גוון משל עצמו ולחסל לכם את כל האסתטיות שעמלתם קשות להשיגה. כמובן שבמקרים חריפים גם טחב ועובש יכולים להצטרף לחגיגה, ומעבר לבעיה ויזואלית, יכולה להיווצר גם בעיה בריאותית, שכן עובש שמתפשט על הקיר זה לא בדיוק דבר סימפטי. בכזה מצב, יש שני סוגים של אנשים ודרכי פעולה.

הסוג הראשון
הסוג הראשון הם או דיירים שגרים בשכירות ויודעים שלא ימשיכו בשנה הבאה להתגורר בדירה, או בעלי נכס שפשוט מקלים ראש ומקווים לטוב. אלו שגרים בשכירות ויודעים שהם עוזבים מיד בתום החוזה, יכולים לא לנקוף אצבע או לשבת על בעל הבית. אלו שמקלים ראש, כנראה לא מודעים לכל ההשלכות, ומבחינתם, ברגע שהחורף יעבור ומזג האוויר יתחמם מעט, הקירות יתייבשו, אפשר יהיה לעשות צבע בקיץ ותיק תק לסגור את הסיפור. מה שהם מחמיצים כשהם יוצאים מנקודת הנחה זו, זה שהפתרון שלהם הוא ללא ספק זמני, ובחורף הבא שיגיע, הם שוב ימצאו חלקים מקולפים מהקיר על הרצפה שלהם כשהם חוזרים הביתה.

הסוג השני
הסוג השני של האנשים הם כאלו שלא יחכו למשיח, ויפנו באותו רגע שהם איתרו את הבעיה לבעל מקצוע רלוונטי. האסתטיות חשובה להם, הבריאות חשובה להם ובשום מצב הם לא יתנו לבעיה להחמיר הם ירימו את כל הדיירים בבניין עד שהבעיה תתוקן. הסוג הזה של האנשים, הוא הסוג שפועל בחכמה. בסופו של יום, אף אחד מאתנו לא רוצה לגור בתוך בית מתפורר, ולהקל ראש במצב כזה, רק יביא לצרות גדולות יותר בטווח הארוך.

אז איך בכלל עושים איטום גגות
כאמור, ברגע שהתגלתה נזילה, יש לקרוא במידי לבעל מקצוע על מנת שהוא יוכל לבצע את כל הבדיקות ההכרחיות. בעזרת ציוד מתקדם כמו מצלמה תרמית וטכנולוגיות נוספות, בעל המקצוע יזהה את מקור הנזילה וידע להכין תוכית עבודה מסודרת שתתאים ספציפית לגג שלכם. בכל הקשור לאיטום גגות, אין נוסחת קסם שמתאימה לכולם, אלא כל גג והשיטה המתאימה עבורו. הנה רשימה קצרה של שיטות לאיטום הגג

יריעות ביטומניות
שיטת היריעות הביטומניות אמנם נחשבת לשיטה המובילה, אבל היא לא בהכרח מתאימה לכל סוג גג. לגבי התהליך עצמו: יש להלחים את היריעות זו לזו ולפרוס אותם לכל אורך הגג. כך מתקבל מעין שטיח, שמכסה כאמור את כל הגג. אם לאחר האיטום עושים ריצוף, הצבע של היריעות לא באמת משנה, אך אם הם שם כדי להישאר כמו שהם, יש לבחור בצבע לבן אפור ולכסות אותם בחומר מיוחד שיגן עליהם מפני קרני השמש.

איטום גגות עם זפת
את הזפת, החום והריח כולם מכירים. אף על פי שמדובר בשיטה ישנה לאיטום, גם כיום, היא אפקטיבית מאוד. זיפות הגג יתאים לגגות בהם יש הרבה דודים וציוד שונה.

חומרים אקריליים
החומר האקרילי הוא חומר פלסטי. האיטום איתו מתבצע בצורה התזה או מריחה. בחומר האקרילי ייעשה שימוש בגגות קטנים יחסית מבטון, וכאלו שעד היום לא עברו עבודת איטום בהם נמרחה עליהם שכבת איטום. חשוב לדעת כי בשיטה זו, מערכת ניקוז המים שעל הגג חייבת להיות מושלמת. במידה ולא, מי הגשמים פשוט יעמדו על הגג, ובמשך הזמן יפגעו במרקם ויגרמו לו להתקלף.

כל אחת משיטות אלו באה עם תג מחיר שונה. לכם מה שצריך להיות חשוב זה שיטת האיטום בה תתבצע העבודה. וודאו היטב עם בעל המקצוע על מה הוא ממליץ רק לאחר שכל הפרטים נבדקו היטב והוא ביצע בדיקה מדוקדקת.

Exit mobile version