Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

איך לעצב חדר ילדים קטן? טיפים שיעזרו לכם לקבל החלטות

צילום: עמיעד טאוב

בבנייה הרוויה של ימינו לא תמיד יש מקום לחדר ילדים גדול והמרחב מצטמצם עוד יותר בהולדת ילד נוסף ועם שני ילדים שחולקים חדר אחד. תוסיפו לכך ערימות של צעצועים ומשחקים, נוכחות של שולחן כתיבה, ארון בגדים ועוד פריטים משלימים וקבלו חלל עמוס וצפוף להפליא. אך למרות האתגרים הרבים ואילוצי המרחב הטכניים, יש שלל דרכים יצירתיות לייצר תחושה של חלל נעים ורחב ידיים מכפי שהוא באמת – הכל תלוי בחלוקה הנכונה של החדר ובפתרונות עיצוביים המתאימים מראש לחדרים קטנים. לפניכם מספר רעיונות כיצד לעצב חדר ילדים קטן ומסוגנן.
גוונים שמאירים ומגדילים את החלל
הצבע משחק תפקיד חשוב באוורור החלל וכדאי תמיד להשתמש בגוונים בהירים כמו לבן, קרם, שמנת או תכלת בצביעת הקירות והתקרה של החדר. אלה יאירו את המרחב, יצרו אשליה של חדר גדול יותר וגם יתמזגו באופן הרמוני עם הרהיטים וישמרו על מראה קלאסי לאורך זמן.
מלבד צביעת הקירות בגוונים בהירים, רצוי לבחור גם רהיטים לחדר הילדים בהירים ככל שניתן כי גם הם משיגים את אותו האפקט של חלל אוורירי ומרווח. ביחד עם הקירות הבהירים מדובר בשילוב מנצח.
מודדים לפני שקונים
חשוב מאוד לא להעמיס על החדר יותר מכפי שהוא יכול להכיל, כי גם אם בכוונתכם למקם מספר מסוים של רהיטים הרי שעליכם לוודא מראש שיש לילדים מרחב תנועה בחלל אחרי הכנסת הרהיטים. העדיפו רהיטים בקווים ישרים ונקיים כדי לייצר איזון הרמוני במרחב. אם תבחרו בדגמים עם פרטים מסוגננים יותר כמו פיתוחים, קימורים, תוספות מגולפות וכו. דאגו שהפרטים לא יעמיסו על העיצוב יתר על המידה. אל תשכחו להגיע למעמד הרכישה עם סקיצה של החדר – שרטוט של החלל כולל הדגשת דלתות, חלונות, שקעי חשמל וכן מידות מדויקות שלו כדי לבחור מראש רהיטים שיתאימו לחדר מבחינת גודל. מיקום הרהיטים חשוב אף הוא – חשבו על דרך לסדר את הרהיטים בקומפוזיציה כזאת שיהיה מקום למשחק ולמעבר נוח בחלל.

הרהיטים המתאימים לחדרים קטנים
מחפשים ריהוט פרקטי לחדר ילדים קטן? כאן נכנסים לתמונה רהיטים תכליתיים במיוחד שתופסים פחות שטח ועדיין שימושיים להפליא כמו למשל, מיטת קומותיים שמופיעה כאן או אפילו מיטת קומותיים וחצי אם אחד הילדים גדול יותר ואתם חושבים קדימה. פתרון עיצובי נוסף הוא ארון בגדים המכיל שידת אחסון המשמשת גם להחתלה "בילד אין", נשלפת מהארון לתקופת השימוש כשידה נפרדת וכשהילד גדל ניתן לשלב בחזרה  את השידה בתוך מבנה הארון וליהנות ממקום אחסון נוסף בחדר. מומלץ גם לשקול אביזרים משלימים שלא זקוקים לשטח רצפה, לדוגמא, כוורות מודולאריות לתלייה בהן ניתן לאחסן קלסרים, ספרים, משחקים ולמקם אותה כך שתישמר גישה נוחה בגובה של הילד או למשל מיטות ילדים המגיעות עם גב בעל מידוף פנימי לאחסון. מומלץ לבחור תמיד מיטות ילדים בין אם מיטות קומותיים או מיטה וחצי שמתאימה לשניים המגיעות עם מגירות עמוקות המספקות שטח אחסון נוסף בגוף הרהיט.

המאמר באדיבות רשת האוס אין המתמחה בעיצוב וייצור חדרי ילדים מחומרים טבעיים ועץ מלא

 

Exit mobile version