Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

אשת השנה 2015 לפי מגזין "ליידי גלובס" :איילת שקד

צילום: באדיבות גלובס

השבוע יופץ דירוג "50 המשפיעות בישראל" של המגזין 'ליידי גלובס', אשת השנה לפי מגזין ליידי גלובס לשנת 2015, שרת המשפטים, איילת שקד: "אני בפירוש מתאמצת שעמדת המדינה תגבה את ההתיישבות ביהודה ושומרון, דרך מחלקת בג"צים. יחד עם שר הביטחון, אנחנו מפעילים את כל הכלים היצירתיים לשם כך."

באדיבות גלובס

בראיון בלעדי ל'ליידי גלובס' עם השרה הבכירה ביותר בממשלה, יו"ר ועדת שרים לענייני חקיקה והאישה היחידה בקבינט המדיני בטחוני, אומרת איילת שקד על הכוונות  לשנות את שיטת מינוי השופטים בבית המשפט העליון: "השיטה לבחירת שופטים צריכה להיות יותר פוליטית. במדינה שבה בית המשפט העליון מאד אקטיביסטי וקובע מדיניות, הגורם הדומיננטי בבחירת שופטים הם השופטים עצמם. זה לא קיים בעולם."

עוד הוסיפה בראיון ל'ליידי גלובס':

על ההתנחלויות: "אני בפירוש מתאמצת שעמדת המדינה תגבה את ההתיישבות ביהודה ושומרון, דרך מחלקת בג"צים. יחד עם שר הביטחון אנחנו מפעילים את כל הכלים היצירתיים לשם כך"

על פיצול תפקיד היועץ המשפטי: "כשהתקבלנו לOECD- הם לחצו על הפיצול. זה לא קשור לימין ושמאל. על היועץ להבין שהייעוץ המשפטי צריך לאפשר לממשלה למשול ולשים לה גבולות, להגיד מה חוקי ומה לא, אבל לא לכפות תהליכים. יש יועצים בעבר שהיו יותר אקטיביסטים. יש יועצים משפטיים שתוקעים מקלות בגלגלים של שרי הממשלה".

על היחסים עם נשיאת העליון: "אני עובדת מאוד טוב עם הנשיאה. אנחנו מתייעצות ביומיום ונפגשות מדי שבועיים. רוב המינויים לוועדה למינוי שופטים היו מוסכמים על שתינו"

על תופעת השיימינג: "אני התחלתי את השיימינג ברשת. הפעלתי אנשים דרך הפייסבוק. אחר כך עשו את זה עליי כפוליטיקאית"

על הפוליטיקאיות מהשמאל שיצאו נגדה: "הפוליטיקאיות ניצלו באופן ציני ופוליטי את הדברים שלי. לא חושבת שפוליטיקאי צריך להיות שק חבטות. שמתי לב שדווקא נשים היו התוקפות. זו הסתה בוטה מצידן. אולי זה בגלל שהן באופוזיציה. מקומם את השמאלנים שאנחנו ימין שהגיע להנהיג."

הדירוג השנתי של 'ליידי גלובס' שיפורסם הערב, מבוסס על מעקב יומיומי אחר פועלן של הנשים המכהנות בתפקידים הבכירים ביותר בזירות הפעילות השונות, לרבות ממשל ופוליטיקה, כלכלה ופיננסים, תעשייה קמעונאות, נדל"ן, היי-טק, טלקומוניקציה, משפט, מדע, חברה ותרבות.

עוד דורגו ברשימת המשפיעות (סדר אקראי):

אשת השנה במגזר העסקי היא ציפי עוזר ערמון, מנכ"לית לומניס, שלקחה חברת היטק בצרות, העלתה אותה על המסלול, הנפיקה אותה בנסד"ק ולאחר מכן הובילה אותה לאקזיט  של 2 מיליארד שקל. ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל- המדורגת במקום השני של המשפיעות. מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון, רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי, מיכל עבדי בויאנג'ו,  החשבת הכללית במשרד האוצר, עופרה שטראוס, יו"ר ובעלי שטראוס, סמדר ברבר צדיק- מנכ"לית קבוצת הבינלאומי ,מקסין פסברג, נשיאת אינטל ישראל, ד"ר אביטל שריפט, מנהלת מפעל מבת טילים, הילה גרסטל, נציבת הביקורת על הפרקליטות, ד"ר אילנה דיין, מגישת עובדה, עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר ומייסדת ארגון שורת הדין, ד"ר יפעת בן חי שגב, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, עדינה בר שלום, מייסדת ויו"ר המכללה החרדית, ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל, מירי רגב, שרת התרבות והספורט, סאלי הדרה, יזמית טכנולוגית, דנה מאור, מנכ"לית מקינזי ישראל, רויטל הנדלר, יזמית סדרתית ,אתי רוטר, מנכ"לית קסטרו, סא"ל אושרת בכר, מפקדת גדוד איתם ועוד.

Exit mobile version