Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ביטוח הרכב המשתלם עבורכם

אנחנו יודעים היטב שאנחנו חייבים לעשות את זה. אנחנו לא באמת יודעים למה, במקרים מסוימים אנחנו מכירים בעובדה שהחוק מחייב, אבל אנחנו פשוט יודעים שצריך. מצד שני, אנחנו לא בטוחים במה לבחור, מה חובה ומה לא, מה חשוב יותר ומה פחות. רגע לפני שאתם מוסרים את כרטיס האשראי שלכם לסוכן הביטוח כדי שידאג לכם לביטוח רכב, כדאי שתבינו מה זה בדיוק אומר ועל מה אתם עומדים לשלם.

סוגי הביטוח הקיימים

העובדה שאתם צריכים ביטוח רכב אולי ברורה לכם מאיליה, אבל האם אתם יודעים איזה סוג ביטוח אתם צריכים? אם לא ידעתם כלל שישנם סוגים שונים, הגיע הזמן שתכירו. ביטוח חובה הוא הביטוח הנדרש והכרחי, והוא מכסה אף ורק נזקי גוף במידה ואתם עצמכם מעורבים בתאונה, או במידה וברכב ישנם נוסעים נוספים או הולכי רגל שנפגעו בדרך. עלות הפרמיה נקבעת לרוב על ידי חברת הביטוח אבל תוכלו לבצע השוואה צרכנית באתר המפקח על הביטוח ולדעת האם נדרש מכם סכום הוגן ומקובל או לא. את הפוליסה הזו אתם חייבים לשאת איתכם ברכב בכל עת, ואם תיעצרו לבדיקה שגרתית על ידי שוטר תנועה שיגלה שאתם נוהגים ללא ביטוח, אתם צפויים לקנס משמעותי מאוד.

צילום: עמיעד טאוב

ביטוח צד ג'

ישראל היא מדינה למודת תאונות דרכים, ומכאן שביטוח צד ג' הוא ביטוח שיש לו חשיבות רבה ולמרבה הצער, הוא גם מופעל לא אחת. אם אתם נקלעים לתאונה עם רכב אחר ביטוח זה יכסה באופן חלקי תשלומים שונים שאתם עשויים להידרש לשלם לצד השני, כאשר אם אין ברשותכם ביטוח צד ג' אתם צפויים לספוג את מלוא העלות. אגב, בדקו מראש שאתם אכן צריכים לשלם ביטוח זה בנפרד, שכן חברות ביטוח שונות כוללות אותו בתוך הביטוח המקיף.

ביטוח מקיף

נקלעתם לתאונה ונגרם לכם נזק, בין אם היו מעורבות בתהליך מכוניות נוספות ובין אם לא, או לחלופין – מכוניתכם נגנבה או שנגרם לה נזק מכל סיבה אחרת. במצבים אלה ביטוח מקיף יתברר כחשוב מאוד שכן הוא יעניק לכם כיסוי בכל אחד מהמצבים הללו.

איך בוחרים?

לפני שאתם רוכשים פוליסת ביטוח רכב מחברה כזו או אחרת חשוב שתבדקו היטב את התנאים המוצעים לכם, את גובה הפרמיה, את ההשתתפות העצמית שתידרש מכם ואפילו את המוסך שבו תידרשו לבצע תיקונים וטיפולים בשעת הצורך. ניתן להיעזר במחשבון ביטוח רכב באתר רשות ההון, ביטוח וחיסכון.

מידע בנושא ביטוחי רכב בכתובת: https://www.clalbit.co.il/insurance/carins/Pages/default.aspx

Exit mobile version