Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ביקורת מופע: שלומי שבת מרים את רעננה

שלומי שבת (צילום עטיפת דיסק)

ממוצע גיל הקהל גבוה, הזמר גם הוא כבר לא צעיר, אבל באופן מפתיע שלומי שבת גרם לאחרוני המורים לתזז ולרקוד.


ייחודו הגדול של שלומי שבת הוא בפשטותו. צניעות, לצד הצלחה, להיטים מזרחיים לצד שירי זיכרון. השאיר כבר מזמן הרחק מאחור את בני גילו, ועדיין נותן פייט אדיר בצמרת המוזיקה הים תיכונית-ישראלית לצעירים ממנו. רבים ניסו לקטלג אותו לציבור או ג'אנר מסויים: דתי, חילוני, מרוקאי, תימני, מזרחי או אשכנזי, אבל הוא מסרב להיכנע לדעות הקדומות, הוא לא שייך לאף אחד. ניראה כי הוא ושלמה ארצי נכנסו כבר מזמן לקלאסיקה והיו פה כל הזמן.

ההופעה ברעננה יועדה לחברי הסתדרות המורים בלבד. כמובן שהנהלת ההסתדרות לא טרחה להסתיר זאת ומכל פינה דאגה שדגליה וסיכום פעילותה עבור המורים יבלטו. שבת הצליח למלא את אמפי רעננה למרות שני הפיגועים שהיו בעיר רק מספר ימים קודם לכן. את הופעתו פתח שבת בסדרת שירים שקטים, ובראשם "אני שר" ו"יש לך", שזכו להשתתפות גדולה יחסית מצד הקהל, ועבר לאט לאט לשירי ריקודים שמחים ומקפיצים. ניראה היה שדווקא בשלב זה יאבד שבת את קהל המורים ומורות שפירגן עד כה, ויקפץ עם עצמו על הבמה, אך באופן מעורר הערצה, הצליח להרים על הרגליים קהל שממוצע הגילאים בו לא ירד מ-50. שבת פירגן למורים ואמר שמעולם לא הצליח ככה במופע לציבור כזה.

תחושת הטברנה הולכת ומתחזקת עם נאמבר המזכיר מסיבה בחוף, שאמנם הוא עם מעט מוזיקה והרבה רעש, אך כולו כיף גדול. מוזיקה ים תיכונית-מזרחית אמיתית, שורשית, סוחפת, וסולו נפרד לכל נגן. המחרוזת מסתיימת עם "משתגע מאהבתך".

שלומי שבת לא מפספס אף הזדמנות לספר סיפור קטן,  ואז לשיר שיר בנושא, כמו למשל על הזכות הגדולה שיש בחלקו ללוות חתן וכלה, ואז לשיר "בראשית עולם". הקהל מרותק מהסיפורים, וצמא לעוד להיט מגרוננו.

גם מחובשי הכיפות וכיסויי הראש בקהל הוא לא התעלם, ואמר כי לאור ריבויים הוא מקדיש להם רק את הפזמון "אין עוד מלבדו", ואת האף חזר על הצנזור הידוע שלו "בחורות עם בגד ים 'שששש'…".
כמי שמכיר את להיטיו הגדולים, ציפיתי לשירים נוספים שלא הוכנסו לרשימת המופע, אבל בהופעה של שעה וחצי, ניראה כי הזמן לא מאפשר להשלים הכל, ויש לו חובה כלפי עצמו להשמיע במקום הלהיטים הישנים, את השירים החדשים ופחות מוכרים.

מדד המגזר: נראו לא מעט כיפות וכיסויי ראש, ושבת כאמור, לא התעלם מכך.

מדד המחיר: מכירה בלעדית לחברי הסתדרות המורים, 70 ₪ להופעה של שעה ורבע. שווה להיות מורה!

שלומי שבת, מופע "הלב", אמפי פארק רעננה, 15.10.15.

Exit mobile version