Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ביקוש גבוה ללימודי נדל"ן ושוק ההון בקרב הציבור הדתי בפריפריה

מקצועות שוק ההון השונים ולימודי נדל"ן מושכים אליהם ישראלים רבים יותר ויותר בשנים האחרונות. מגמה זו ניכרת גם בקרב הציבור הדתי והמסורתי, אשר רבים מצעיריו בוחרים באותם מקצועות אשר נראה כי הביקוש להם רק הולך וגובר.

בעוד בתל אביב, ירושלים ומרכז הארץ ניתן למצוא אינספור מוסדות לימודים, מכללות ובתי ספר מקצועיים המעבירים קורסים בלימודי נדל"ן ולימודי שוק ההון, בפריפריה הדרומית והצפונית של הארץ קשה היה למצוא עד לשנים האחרונות דרכים אפקטיביות ונוחות ללמוד מקצועות אלו ולפתח בהם קריירה. מצב זה מתחיל להשתנות בשנים האחרונות, כאשר גם עבור תושבי יישובים דתיים בפריפריה כבר  קיימות מספר אלטרנטיבות המאפשרות לרכוש השכלה בתחומים אלו, ולקבל הסמכה רשמית לעסוק בהם.

לימודי נדלן וקורס ייעוץ השקעות –מקצועות רלבנטיים עבור כל מגזר ובכל אזור

את העלייה המתמשכת בעניין ובביקוש ללימודי שוק ההון והמקצועות העיקריים בו קל להסביר, הן עבור האוכלוסייה הכללית והן עבור הציבור הדתי. המקצועות העיקריים בתחום זה, דוגמת ייעוץ וניהול תיקי השקעות, ייעוץ פנסיוני, יזמות נדל"ן וכד', הם מקצועות אשר רלוונטיים לכל אזור בארץ. לכן, התעסוקה בתחומים אלו יציבה ונרחבת יחסית, בקרב אוכלוסיות ומגזרים שונים, בפריפריה ובמרכז כאחד.

צילום: עמיעד טאוב

בעוד בעבר מקצועות מסוימים לא היו פופולריים במיוחד בקרב אוכלוסיות שונות, ובכללן גם הציבור הדתי, כיום הביקוש לשירותים דוגמת אלו הוא גבוה בכל פלחי האוכלוסייה. אנשים מסורתיים, דתיים וחרדים בצפון ובדרום הארץ זקוקים לשירותי ייעוץ פנסיוני, תיווך ויזמות נדל"ן או ייעוץ השקעות באותה מידה בה זקוקים לכך אנשים חילוניים במרכז תל אביב. לכן קיים ביקוש גבוה למקצועות לימודים אלו גם בפריפריה וגם בקרב ציבורים שונים בהם לא היה קיים ביקוש גבוה מסוג זה בעבר.

מכיוון שקיים ביקוש גבוה לשירותים אלו, נוצר בהתאם ביקוש גם לעסוק במקצועות אלו. על מנת לעסוק באופן רשמי בייעוץ או ניהול תיקי השקעות, כמו גם בתיווך נדל"ן או קורס יועץ השקעות, נדרשת הסמכה רשמית מטעם מוסדות המדינה הרלבנטיים (לדוגמה – הרשות לניירות ערך עבור ניהול תיקי השקעות, הממונה על הביטוח המשרד האוצר עבור ייעוץ פנסיוני וכד'). הסמכה זו כוללת מספר בחינות מעמיקות ותובעניות יחסית, ולכן מעדיפים מרבית האנשים לגשת לקורסי הכנה ממוקדים, אשר מלבד להכנה למעבר הבחינות הרשמיות גם מעניקים רקע מקצועי טוב, ידע נרחב בתחום ובסיס טוב להתחיל ולעסוק במקצועות התחום. לימודים אלו אינם בגדר חובה, אך בפועל מדובר בדרך היעילה והטובה ביותר לצלוח את המבחנים התובעניים של מוסדות המדינה.

קורסי נדל"ן ביישובים דתיים ולימודים אונליין עבור כל המקצועות הרלבנטיים

הביקוש הגובר ללימודי מקצועות הנדל"ן ושוק ההון גם בקרב הציבור הדתי בפריפריה נענה במספר דרכים שונות. ניתן למצוא כיום סניפים של בתי ספר מקצועיים המעבירים קורסים שונים במסגרת לימודי שוק ההון גם בצפון ובדרום הארץ. קורסים מסוימים אף מיועדים ספציפית עבור קהל דתי ומסורתי, ונערכים לעיתים ביישובים הדתיים עצמם, לנוחות המשתתפים.

עבור מי שמחפש אחר קורס ייעוץ השקעות או קורס נדל"ן ממש בסביבתו ואינו מוצא, קיימת כיום האפשרות של לימודים אונליין – לימודים מקוונים דרך האינטרנט, כאשר הקורס מועבר בכיתה לכל דבר ועניין, פשוט כזו וירטואלית הממוקמת באינטרנט, כך שכל תלמיד יכול להשתתף בקורס דרך המחשב מביתו, ללא תלות במקום מגוריו. לימודים מקוונים פתחו עולם חדש של אפשרויות והזדמנויות, גם עבור הציבור הדתי והמסורתי, ובעיקר עבור תושבי הפריפריה. זוהי אחת מהדרכים העיקריות והמעניינות לאופן בו נענה הביקוש ללימודים אלו בפריפריה בכלל, ובקרב הציבור הדתי בפריפריה בפרט.

 

Exit mobile version