Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

המדריך השלם להימנעות מסכנות חג החנוכה

בכל שנה חוזרות הפגיעות השכיחות בחג החנוכה הנגרמות לרוב מחנק מסופגניות, מכוויות שמן רותח, כוויות בעקבות התלקחות נרות החנוכה, שאיפת גופים זרים וחנק כתוצאה מאכילת מטבעות שוקולד וממשחק בסביבונים במד"א מזהירים מהסכנות האורבות במהלך חג החנוכה ומגישים לכם את המדריך השלם להימנעות מסכנות החג וטיפול בהן במידת הצורך.

כבל שנה, חג החנוכה מביא איתו גם מספר סכנות מוחשיות לפגיעות ופציעות סביב מנהגי החג.בשנה שעברה טיפלו צוותי מד"א בקריאות רבות בימי החנוכה בהן גם קריאה על אישה כבת 76, חולה סיעודית, אשר סבלה מחנק כתוצאה מאכילת סופגנייה, צוותי מד"א שהגיעו למקום ביצעו בה פעולות החייאה שבסופן נאלצו הפאראמדיקים לקבוע את מותה.

הדלקת נרות בחנוכייה בחג החנוכה.צריך להיזהר.צילום עמיעד טאוב

בשנה שעברה אירע מקרה נוסף שהסתיים בנס ללא אבדות בנפש ובו אישה כבת 73 נפצעה במהלך שריפה שפרצה במלון באילת באירוע הדלקת נרות. היא טופלה במקום ופונתה על ידי צוותי מד"א לבית החולים.

כמדי שנה, במד"א מדווחים על עלייה במקרי פגיעה במהלך ימי החג. כך למשל, ילדים הנפגעים מכוויות שמן רותח, כוויות בעקבות התלקחות נרות החנוכה, שאיפת גופים זרים וחנק כתוצאה מאכילת מטבעות שוקולד, סופגניות וממשחק בסביבונים. שמירה על כללי הזהירות יכולים למנוע את האסון הבא ולכן לקראת החג, מפרסם מד"א את המדריך המלא לשמירה על בטחון בני המשפחה במהלך ימי החג:

חנוכייה והדלקת נרות:

הנחיות זהירות:

איך נטפל:

יש להרחיק את האדם ממקור החום, ובמידה ונתפסה אש בבגדיו יש לגלגל אותו על הקרקע ולהיעזר בשמיכה כדי לחנוק את האש ולהזעיק באופן מיידי את מד"א במוקד החירום 101 או באמצעות האפליקציה 'מד"א שלי'.

במקרה של כוויות נרחבות – מסכנות חיים, בייחוד אם מדובר באזור הפנים, הצוואר וכפות הידיים, יש להזעיק את מד"א מיידית בטלפון החירום 101 או באמצעות האפליקציה 'מד"א שלי', להפשיט את בגדיו ולשטוף בהרבה מים זורמים (ניתן להחזיק את האזור הנפגע מתחת למי הברז בכיור/מקלחת ולשטוף במים פושרים, אין להשתמש במים קרים, קרח או משחות).

מאכלים מטוגנים:

איך נטפל:

במקרה של כוויה מקומית – יש לשטוף במים זורמים. אין למרוח חומרים מסוגים שונים המחריפים את סכנת הזיהום ואין לפוצץ שלפוחיות, מאותה סיבה. יש להזעיק את מד"א בטלפון החירום – 101.

מניעת חנק

איך נטפל?

במידה והנפגע מסוגל לדבר או להשתעל:

יש לעודד אותו להשתעל בלבד ובמקביל לחייג למוקד החירום של מד"א בטלפון 101 ולהזמין אמבולנס.

במידה והנפגע אינו מסוגל לדבר / אינו משתעל / לא נושם:

בהכרה: – חייג 101 והזמן אמבולנס, בדוק את חלל הפה, ובצע לחיצות ברום הבטן

לא בהכרה – חייג 101 והזמן אמבולנס – הישמע להנחיות התדרוך הטלפוני לביצוע החייאה ע"י החובשים ופאראמדיקים מוקד מד"א עד להגעת האמבולנס למקום.

דגש: בילדים ובתינוקות- במידה ניתן להפוך את הילד ולטפוח על השכמות עשה זאת, בנוסף לדברים המפורטים לעיל.

ניתן להוריד את יישומון 'מד"א שלי' דרכו ניתן ליצור קשר ישיר עם החובשים והפאראמדיקים במוקד החירום 101 של מד"א ותורן המוקד יזהה באופן אוטומטי את מיקומו של המתקשר, כל אחד יוכל להזין ליישומון מבעוד מועד מידע רפואי חיוני כמו מחלות כרוניות, אלרגיות, רגישות לתרופות, תרשים אק"ג, סיכום מחלה אחרון ועוד. היישומון מאפשר לאוכלוסיית כבדי שמיעה וכבדי דיבור לציין זאת כחלק מהמידע הרפואי, מידע חשוב זה יופיע מידיית לתורן המוקד במערכת השליטה והבקרה של מד"א ויאפשר לכבד שמיעה להזעיק את צוותי מד"א במקרה חירום באמצעות שיחת צ'ט עם החובשים והפאראמדיקים שבמוקד.

 

Exit mobile version