Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

בני עקיבא נלחמים בחרם האירופי על ישראל

בעקבות חשיפת בני עקיבא העולמית: הרשת הגרמנית "גלריה קאופהוף" החזירה את המוצרים הישראלים למדפים.

צילום: באדיבות תנועת בני העקיבא העולמית

בסוף השבוע האחרון חשפו שליחות בני עקיבא העולמית במינכן שבגרמניה שירה שמש ואליטל מרקוביץ כי רשת הקניות הגרמנית הגדול "גלריה קאופהוף" הסירה את היינות הישראלים מהמדפים בחנות המרכזית בעיר מינכן. הדברים פורסמו בתכנית "הכל כלול" בערוץ 10 בתחילת השבוע – ובעקבותיה אף ערכו בתכנית בדיקה מול הרשת וגם ממנה אכן עלה  כי הרשת הסירה את היינות הישראלים מהמדפים.

בעקבות ההחלטה פעלה תנועת בני עקיבא העולמית ברשתות החברתיות בארץ ובאירופה על מנת ליצור לחץ תקשורתי גדול על הרשת. הפעילות נתנה את אותותיה כאשר ע"פ בדיקת שליחות התנועה החליטה הרשת להחזיר את היינות הישראלים למדפי חנות הרשת המרכזית בעיר. בנוסף, פרסמה הרשת פוסט מיוחד בדף הפייסבוק שלה ובו היא מכחישה כי הורידה מוצרים ישראלים מהמדפים.

פעילות התנועה כנגד החרם הישראלי מצטרפת ליוזמה ובמסגרתה סימנו שליחי התנועה ברחבי אירופה בערים השונות את המוצרים הישראלים דווקא על מנת לעודד צריכה ישראלית, ובאמירה כי אין הבדל בין המוצרים הישראליים משני עברי הקו הירוק.

מזכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית רועי אבקסיס: "תנועת בני עקיבא העולמית רואה בהחלטת האיחוד האירופי כתם מוסרי ואות קין על אירופה כולה. מבחינתנו סימון מוצרים שיוצרו ברמת הגולן ,מעלה אדומים או אריאל הנה פגיעה ישירה במדינת ישראל. שליחי התנועה הפועלים בקהילות היהודיות בכל רחבי היבשת ימשיכו במאבק עיקש כנגד סימון והסרת מוצרים ישראליים. המאבק החל להניב פירות ואנו מקווים כי הפרסום השלילי סביב "גלריה קאופהוף" ימנע כעת מרשתות אחרות להצטרף לחרמות מכל סוג שהוא על מדינת ישראל."

 

Exit mobile version