Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

דעה: משטרת המחשבות בשירות מפרי החוק

צילום:וילדר יחסי ציבור

בדרמה השבועית, הפעם סביב קיום השבת במוסדות תרבות שונים כמו מגרשי הכדורגל או אולמות הקולנוע, קולם של רבים מהסוציאליסטים התחלף לטובת קולו של החילוני הפגוע מדרישת בית המשפט לקיים את החוק הכ"כ סוציאליסטי – השבת.

וילדר יחסי ציבור

העיסוק השבועי בנושאי דת השבוע היה סביב קיום השבת – במגרשי הספורט, בקולנוע בכלל ובקולנוע החדש בירושלים, בפינוי עבודות הריסות גשר מעריב שנמשכו לתוך שבת, למרות ההבטחה שניתנה לשר דרעי בנושא (מישהו הזכיר את "פרשת המשחן" מ-1999? או הפלת ממשלת רבין הראשונה?), סגירת המרכולים בשבת ועוד.

על-מנת לקיים חברה מעורבת, חילונית שמקבלת את בקשות הדתיים, וממול, דתיים שמקבלים את העובדה שחלק מהחברה אינה מעוניינת לקיים אורח חיים דתי, יש למצוא איזון ולהסכים בנושאים מסוימים, והראשון בהם הוא השבת כיום מנוחה.

רבים מהזועקים לעצירת הכפייה הדתית, ומזדעזעים מהחלטת השופטת בעניין הכדורגל בשבת, שייכים למחנה הסוציאליסטי-חילוני במדינה. טענותיהם, כמו טענות החרדים, כמו לקוחות ממגירה שנשלפת בכל פעם שניתן צו לסגירת מקום בשבת וכלל לא מתעסקות בבסיס טענות הצד השני. כמובן שהחוק האוסר פעילות זו בשבת לא מעניין את שולפי המגירות, כמו שאת החרדים הזורקים אבנים על רכבים הנוסעים בשבת לא מעניין אם זה לצורך פיקוח נפש. אותם מעניין שכולם ידעו שנמאסה עליהם ההגמוניה הדתית/החילונית (תלוי באיזה צד אתם).

משטרת המחשבות, שכפתה עלינו לאהוב את מצעדי הגאווה, אחרי שאידיוט אחד בחר לדקור בפעם השנייה את הצועדים, ואף להתנצל על מעשהו, בלי אפשרות להזדעזע מהרוצח השפל ובד בבד להמשיך להתנגד לקיום מצעדי הגאווה דווקא בירושלים. זאת אותה משטרה שכופה על כולם כעת לתמוך בפתיחת "יס פלאנט" בשבת בירושלים, ומאיימת בחרם "כפי שנעשה לסינמה סיטי" שהעזו לסגור בשבת.

אז איפה אותם אידאולוגיות סוציאליסטיות נמצאות כשנער בן 15 צריך לעבוד שבעה ימים בשבוע, כי זה מה שהעבודה מחייבת? אחרת יפוטר. או בהבנה שישנו ציבור גדול בישראל שממודר ממגרשי הספורט רק בשל העובדה שהוא שומר שבת? למה רק שלי יחמוביץ מבינה שלחוק יום חופשה בשבוע יש משמעת סוציאליסטית גבוהה אפילו יותר מהמשמעות הדתית? הגיע הזמן שהתנועות האלו יעסקו בנושאים החשובים באמת לאופייה של ירושלים והמדינה בכלל, ובמקום לעסוק במפריד, יעסקו במכנה המשותף – הרצון לחברה המאפשרת לקבל גם וגם.

סביר להניח שהדרמה השבועית תישכח עוד מספר שעות או ימים, אך אותו נער שעובד בשביל לחסוך לבילוי עם חברים או קניית אייפון חדש, לא יזכה ליום חופשה, כי משטרת המחשבות אוסרת עלינו לדרוש את קיום השבת, כלשון החוק, רק בגלל שזה גם (לא עלינו) מצווה מהתורה.

ובכלל, לא הגיע הזמן שלפחות החדשות המגזריות לא יעבדו בצורת דרמה, בסגנון ״המדינה-עומדת-לקרוס-אם-הXXXX-לא-ייעצר״, לסיקור יותר רגוע, נטול דרמות, ומאוזן? נתראה בדרמה הבאה.

Exit mobile version