Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הדלקת נר ראשון של חנוכה בכותל

צילום: באדיבות דוברות רב הכותל

בטקס מרגש בנוכחות לוחמי מג"ב הדליק הערב ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, יחד עם השר לביטחון פנים – גלעד ארדן, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, רבה של מגדל העמק הרב יצחק גרוסמן שליט"א וממ"ז ירושלים ניצב צ'יקו אדרי נר ראשון של חנוכה בכותל המערבי.

צילום: באדיבות דוברות רב הכותל

הדלקת נר ראשון של חנוכה בכותל המערבי, רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א שקידם בברכה את רוה"מ אמר בדבריו: "מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך. מעט מן הטוב דוחה הרבה מן הרוע. בימים החשוכים האלה אנחנו צריכים להזכיר לעצמנו שוב ושוב את האמת הזאת.  יותר מאלפיים שנה אנחנו מדליקים אור בחנוכה, כדי לדחות את החושך. דחינו את החושך של רומא ושל בִּיזַנְטיוּן, דחינו את החושך של המוֹרָאבִּיטוּן, דחינו את החושך של פרדיננד ואיזבלה, של פֶּטֶליוֹרֵה, של היטלר… האור שלנו חזק יותר, והוא דוחה את כל החושך שבעולם.

מהיכן יוצא האור הזה? הוא יוצא מכאן. מירושלים. ממקום המקדש. בכל מקום שבו יהודי מדליק חנוכיה הוא ממשיך את האור שבוקע מהמקום הזה. החובה לעשות הכל כדי שהאור שבוקע מהמקום הזה יגיע לכל יהודי, בכל מקום, ודרכו – לכל אומות העולם.

רב הכותל פנה בקריאה דווקא בימים האלה, ימים שבהם עננים של שנאה מאיימים להחשיך את שמי הארץ, להתחזק ולפעול יותר כדי להגיע לירושלים, לעיר העתיקה ולכותל, ולהתחבר אל המקור של האור היהודי. הוא הודה לכוחות הביטחון, לשוטרים ולחיילים על עבודתם המאומצת כל שעות היממה לשמור על הכותל המערבי והדרכים המובילות אליו.

בדברים שנשא השר לביטחון פנים, מר גלעד ארדן אמר: "היוונים ביקשו לעקור את הרוחניות. הם ידעו איפה נמצא מקור הכוח – האמונה. היום, כמו אז, ישנם השואלים עד מתי נחיה על חרבנו. אלו שאלות לא פשוטות. הדלקת הנר כאן מראה כיצד אמונתנו מגינה עלינו , ובאמצעות שליחיו של בורא עולם – לוחמי מג"ב אנו חשים בביטחון בירושלים".

צילום: באדיבות דוברות רב הכותל

לאחר הדלקת החנוכייה על ידי רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א אמר ראש הממשלה: " לפני 2200 שנה קומץ לוחמים יהודים הביסו אימפריה עולמית. האימפריה הרומית והסלוקית היוותה איום על תרבותנו ואמונתנו. המכבים נלחמו להשבת העצמאות המדינית שלנו וידעו כי בלי עצמאות מדינית , אי אפשר להבטיח עצמאות רוחנית.

מאמץ זה משמש כסמל ומופת לכוחה של אומה וכח הרוח. המכבים גרשו את החושך והיום גם אנו נאבקים על קיומנו ועצמאותנו. ישראל היא כאבוקה במחשכים הללו, ואנו מרימים נס לזכותו של עם ישראל לחיות חופשי בעירו. הקרב הזה של המכבים נמשך גם אל תוך דורנו, ובכל דור ודור הקב"ה מצילנו מידם.

המלחמה שלנו היום היא כדי להגן על עמנו,  אבל גם על האנושות כולה. על הפראות והאכזריות שהעולם שסביבנו חווה אף הוא עתה. כאן על יד קודש קודשים אנו חוגגים את החג המסמל את תקומת ישראל ונצח ישראל, ורבים בעולם יבינו זאת יותר עם חלוף הזמן".

מוקדם יותר, במעמד מאות רבות של מתפללים מהארץ ומהעולם, הדליקו נר ראשון של חנוכה ברחבת הכותל המערבי רבה של מגדל העמק הגאון הרב יצחק דוד גרוסמן שליט"א, והשר לעניני דתות הרב דוד אזולאי.

הרב גרוסמן ציין את משמעות הדלקת הנרות על יד שריד בית המקדש כבימים ההם: "אל מקום זה עיני כל ישראל צופיות. הדלקת הנר מסמלת את הנס שקרה אז ובימים האלה. כפי שאז רבים ניתנו ביד מעטים, כך בזמן הזה יזכה עם ישראל ל'אור חדש על ציון תאיר', ונזכה להדליק את המנורה בבית המקדש".

צילום: באדיבות דוברות רב הכותל

השר לעניני דתות הרב דוד אזולאי אמר בדבריו: " הנר הקטן דוחה את החושך שמאיר את האפילה ומזכיר לנו שגם אבותינו התמודדו עם אויבים קשים ומרים, עברו תקופות קשות ויכלו להם. הנס הגדול היה פה, מעבר לקיר הזה היכן ששכן הקודש ושהתרחשו הניסים הגדולים שאנו מציינים היום. בימים אלו שאנו מחפשים תקוה והשראה אנו יכולים למצוא אותם כאן על יד הכותל המערבי שריד בית מקדשנו".

Exit mobile version