יושב ראש האקדמיה לקולנוע אסף אמיר, יצא במכתב חסר תקדים לחברי האקדמיה, בעקבות קולות שקראו שלא לצפות בסרטים של קרן קולנוע שומרון בתחרות פרסי אופיר: "חופש הביטוי הוא נשמת אפה של היצירה". יוסי דגן: "הקולנוע והתרבות הם מחוץ לכל שיח פוליטי, הם לא ישברו אותנו!"
יו"ר האקדמיה לקולנוע והנהלת האקדמיה הוציאו מכתב רשמי חסר תקדים לכל חברי האקדמיה לקולנוע בישראל המתייחס לקריאות לחרם על סרטים שנתמכו על ידי קרן קולנוע שומרון והתחרו השנה על פרסי אופיר.
המכתב יצא לאחר שיוצרות קולנוע מיהודה ושומרון שהתמודדו בתחרות פרסי אופיר, קיבלו הודעות מחברי אקדמיה המצביעים בתחרות כי לא יצביעו עבורם ואף לא יצפו בסרטיהם משום שהם נתמכו עי קרן קולנוע שומרון. חלק מחברי האקדמיה אף פרסמו ברשתות החברתיות הודעה כי לא יצביעו בעד 3 סרטי הקרן שהתמודדו על פרסי אופיר. כתוצאה מכך אף אחד משלושת הסרטים שהתמודדו: ש.ג של טל קושניר, ידים מלאות של אפרת ליבי ואמצע החיים של לבנת ורדי אור זך ודני רייספלד לא עלו לשלב הגמר.
יו"ר האקדמיה, אסף אמיר, כתב לחברי האקדמיה: "האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה מתנגדת באופן נחרץ לכל ביטוי חרם תרבותי באשר הוא. הכרזת חרם מהווה סכנה ממשית לחופש הביטוי וחופש הביטוי הוא נשמת אפה של היצירה".
היוצרות פנו במכתב נוקב לאקדמיה לקולנוע. במכתב ביקשו מהאקדמיה לקולנוע לשמור על השוויון ולעצור בחירות ממניעים פוליטים ולא אמנותיים.
חשוב לציין כי טקס פרסי אופיר והאקדמיה לקולנוע נתמכים על ידי משרד התרבות בכ 700 אלף שח מכספי משלם המיסים. חברי האקדמיה הם למעשה הלקטורים שבוחרים את הסרטים שיגיעו לשלב הגמר. הזוכה בפרס אופיר על סרט עלילתי ארוך, הוא גם הסרט שמייצג את ישראל באוסקר בארצות הברית. כל אלה הופכים את עצם ההתמודדות על פרסי אופיר לחשובה ביותר עבור יוצרי הקולנוע בישראל.
אפרת ליבי, יוצרת הסרט "ידיים מלאות" שהתמודד על מקום לשלב הגמר בפרסי אופיר, אך לא הגיע לשלב הגמר לאחר הקריאות לחרם, הגיב: " אין דבר קשה יותר ליוצר שעומל במשך שנים על יצירה, במיוחד כזו שאין בה שום אמירה פוליטית, להפסל דווקא בשל שיקולים פוליטיים ולא אמנותיים. זה דבר שלא יעלה על הדעת, ואני מודה לאקדמיה לקולנוע על ההחלטה הזאת".