Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

היעדים הכשרים לחופשה בחו"ל שכדאי להכיר

ככל שחולפות השנים, היעדים בהם ניתן למצוא אוכל כשר, קהילות יהודיות ומקומות שניתן ליהנות בהם "מכל העולמות" הולכים ומתרבים – ובמקום לסחוב קופסאות שימורים ולהביט בעיניים כלות על מנות במסעדה המקומית, אנו יכולים ליהנות ממש כמו כולם מהחופשה המושלמת. הנה מספר יעדים בהם תוכלו לעשות זאת בקלות.

  1. ליסבון

טיסות לליסבון יוצאות מישראל בתדירות גבוהה מאוד ומביאות עימן אינספור תיירים המבקשים לחקור את ההיסטוריה המקומית המרתקת. על אף שכיום הקהילה היהודית בליסבון עומדת על שלוש מאות יהודים בלבד, בעבר היה זה אחד המקומות התוססים והחשובים ביותר בתרבות של העם היהודי. אז היכן תוכלו למצוא אוכל כשר, היכן תתפללו ומי מנהל את בית חב"ד המקומי?

אוכל כשר

בית חב"ד

הרב אלי רוזנפלד ואשתו רייזל רונזפלד מנהלים את בית חב"ד בעיר ליסבון. ניתן להתייעץ איתם לגבי מזון כשר, מועדי תפילה, מקוואות ובכל נושא יהודי אחר.

בתי כנסת

בליסבון פועלים שני בתי כנסת. הראשון נקרא "שערי תקווה" והוא נוהג בנוסח ספרדי והשני עונה לשם "אהל יעקב" והוא מיועד לבני הקהילה המשתייכים לעדות אשכנז.

צילום: Pexels
  1. לונדון

הקהילה היהודית בלונדון היא המפותחת והגדולה ביותר בכל אנגליה – וכיוון שכך, תוכלו למצוא בה אינספור מקומות המותאמים לציבור הדתי ושומר המסורת – ואף מלונות כשרים!

אוכל כשר

בלונדון תמצאו אינספור מסעדות כשרות, רובן מרוכזות באזור היהודי – "גולדרס גרין", הממוקם במרחק של כחצי שעה נסיעה ברכבת ממרכז העיר. בין השאר, תוכלו ליהנות מפיצריות, מסעדות איטלקיות, מסעדות בשרים איכותיות, בתי קפה ומאפיות מצוינות – החל מ"חומוס בר", דרך מסעדת "פרנצ'סקה" ו"לה פיאסטרה" האיטלקיות ועד למסעדת "מאטאנצ'רי" ההודית ו"מט סו יאן" האסיאתית. גם במרכז העיר לונדון ישנן מספר אפשרויות מזון כשרות, כמו במסעדת "רובינ'ס" הוותיקה או במחלקה הכשרה (והמצומצמת למדי) בכלבו הענק והיוקרתי "סלפרידג'ס".

מלונות כשרים

בתי חב"ד

בלונדון פועלים שישה בתי חב"ד הפזורים בכל רחבי העיר – החל משכונת גולדרס גרין, דרך שכונת הנדון ועד ללב ליבה של לונדון – שכונת בלומסברי האופנתית. בבתי חב"ד השונים מתקיימות ארוחות שבת וחג נהדרות, מומלץ להתעדכן באזור בו תשהו.

בתי כנסת

בלונדון פועלים לא מעט בתי כנסת, הבולט שבהם הוא בית הכנסת המרכזי של לונדון, הממוקם בלב העיר ונבנה על גבי הריסות בית הכנסת העתיק. מלבדו, תוכלו למצוא מגוון בתי כנסת נוספים כמו: Sandys Row Synagogue הממוקם בחלקה המזרחי של לונדון, New West End Synagogue הממוקם בבייסווטר וכן West London Synagogue, בית כנסת רפורמי הממוקם בסיימור.

  1. רומא

בעבר הייתה רומא מרכז יהודי שוקק ומלא חיים וגם היום היא מציעה לתייריה שומרי המסורת מגוון רחב של אפשרויות כשרות להפליא, תוך הצצה לעבר המפואר של הקהילה היהודית שפעלה במקום.

מסעדות

אם תגיעו לפאתי הגטו היהודי ברומא, תקדם את פניכם מוזיקה יהודית אותנטית. ככל שתתקרבו אל הסמטה העתיקה, יתגלו לעיניכם מבחר מסעדות, בתי קפה ומאפיות נהדרות המציעות את מטעמי המטבח האיטלקי בשילוב המטבח היהודי, כמו מסעדת לה טברנה דל גטו, מסעדת סה פסטה אה פסטה, מסעדת בגטו ועוד. המבחר רב והאווירה משגעת.

מלונות כשרים

בתי חב"ד

ברומא פועלים מספר בתי חב"ד, המרכזי שבהם ממוקם סמוך לפיאצה בולוניה. במקום פועל גם בית כנסת עם מניין יומי, מקווה ויש אף מאפייה כשרה.

בתי כנסת

ברומא יש מעל לעשרה בתי כנסת, לא מעט הם בתי כנסת ספרדיים ועיקר הפעילות בהם מתרחשת בשבתות ובחגים. הגדול והמפואר מבין בתי הכנסת בעיר הוא בית הכנסת הגדול של רומא, הנחשב לאחד העתיקים והמיוחדים הקיימים ואת כיפתו המרובעת ניתן לזהות כמעט מכל מקום בעיר.

Exit mobile version