Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הכול על ירושלים: ספר טיולים על עיר אחת

אוהבים לטייל, לנסות מקומות חדשים ולדעת את הסיפורים מאחורי כל המקומות? דוד וערן גל אור, מייסדי חברת מסלולים> להתאהב בארץ מחדש, אספו ועיבדו 50 מסלולי טיול שכולם בירושלים. עכשיו הם רק צריכים את העזרה שלכם בכדי לגרום לזה לקרות.

 

אינספור ספרי טיולים נכתבו עד כה- החל מספרי טיולים לפי מדינות ועד לספרי טיולים לפי אזורים גיאוגרפים בארץ. כעת, לכבוד 50 שנה לשחרור ירושלים, עומדת לצאת סדרת ספרי טיולים חדשה במימון המונים שכולה מוקדשת לירושלים. הסדרה מחברת בין עבר והווה, מציגה הווי חיים תוסס ועכשווי לצד היסטוריה עשירה וכן מובילה למקומות נסתרים ומפתיעים שלראשונה מופיעים בספרי טיולים. את פרויקט גיוס הכסף להוצאת סדרת הספרים, מנהלים דרך אתר מימון ההמונים Headstart .

האחראים על מהלך זה הם מומחים בתחום הטיילות ומייסדי חברת מסלולים להתאהב בארץ מחדש, דוד וערן גל-אור, אשר מעבר להיותם אב ובן ואוהבי טיולים, הם פועלים למען הפצת אהבת הארץ דרך הטיולים בה. סדרת ירושלים היא סדרת ספרים אשר מטרתה להעביר את סיפור העיר בדרך קצת שונה. עד עתה אספו ועיבדו דוד וערן גל-אור 50 מסלולים וסיורים בעיר ירושלים אשר ביניהם ניתן למצוא סיורים בעיר החדשה, העיר העתיקה והקדומה והעיר ההיקפית.

שאנז אליזה של ירושלים, רחוב יפו. צילום: ערן גל אור.

ירושלים, עיר הבירה של מדינת ישראל, היא אחד המקומות החשובים והמוכרים בעולם ולמרות זאת רוב המבקרים בירושלים חוזרים ומגיעים לאותם מקומות "ידועים". גם הספרים הנוספים שנכתבו וירושלים אוזכרה בהם מתארים בעיקר את העבר וההיסטוריה שלה- ושוכחים את ההווה התוסס והכל-כך מיוחד של העיר. בסדרה זו, הם מבקשים לגלות לקהל את המקומות הנסתרים בירושלים, להגדיל את כמות התיירים שמגיעים לבקר בירושלים ולחזק את תחושת השייכות של תושבי ירושלים אל העיר.

בימים האחרונים נפתח פרויקט headstart לגיוס חברתי המוני לסדרת הספרים "לכל אחד ירושלים".

אם תחליטו לתמוך בהפקת הספר ובהתאם לסכום שתחליטו להשקיע בפרויקט, תקבלו גם מתנה או הטבה בדמות עותק של הספר, השתתפות בסיור מודרך, סדרות ספרים נוספות ועוד ועוד.

 

נוסף לספר היוצא בימים אלו מסלולים> להתאהב בארץ מחדש מעניקים המלצה לסיור בירושלים: לכל אחד ירושלים-האווירה האירופאית והסיפורים המיוחדים של רחוב יפו

רחוב יפו מתחיל בשער יפו, בכניסה לעיר העתיקה, ומסתיים בגשר המיתרים, בכניסה אל ירושלים המודרנית. הסיור לאורך רחוב יפו עובר מתחילת הרחוב ועד סופו ולוקח אותנו למסע מרתק בתולדות העיר. המסלול מציג את המהפך שרחוב יפו עבר מדרך עפר בשטח שומם, לרחוב הראשי של העיר ירושלים.

המסלול מציג את האווירה האירופאית השוררת בחלקו המרכזי של הרחוב ומשתלבת באווירה הנוסטלגית העולה מבתי העסקים הוותיקים הפזורים לאורכו. כמו כן, הוא עובר בין מבנים מרשימים בעלי כניסות מעוטרות אשר ניתן להתרשם מיופיים וסיפוריהם ואף חלקם מאפשרים גם כניסה.

הייחודית של מסלול זה היא המעבר בין החצרות השקטות אל מול המעבר בכיכרות הציבוריות וההומות. בנוסף, ישנן תצפיות מרהיבות המשקיפות על הרחוב ועל ירושלים כולה. בחלק האחרון של המסלול, מומלץ לנסוע ברכבת הקלה אשר עוברת לכל אורכו של הרחוב וליהנות מהאווירה הירושלמית.

מנזר המצלבה. צילום: ערן ודוד גל-אור

נקודת המוצא של המסלול היא ברחבת הכניסה לשער יפו וניתן לחנות בחניוני ממילא וקרתא. נקודת הסיום של המסלול היא בגשר המיתרים. המסלול מתאים לקבוצות גדולות וקטנות, למשפחות ולמטיבי לכת. אורך הסיור הוא כ-3.5 קילומטר ומשכו כ-6-4 שעות. הימים המומלצים למסלול הם א-ה החל מהשעה 9:00 עד שעות הערב. רחבת שער יפו לעתים עמוסה אך שאר המסלול לא עמוס בדרך כלל. הסיור עובר לאורך רחוב יפו הראשי והוא כולל עליות וירידות מתונות.

לתמיכה בפרויקט: https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=21930&isactive=true

למידע מפורט על המסלול ולניווט לנקודת החניה, באפליקציה ובאתר מסלולים>להתאהב בארץ מחדש  –  www.maslulim-israel.co.il  או בסדרת ספרי הטיולים "לכל אחד ירושלים, 50 מסלולי סיור בירושלים".

"מסלולים > להתאהב בארץ מחדש", חברת טיילות והוצאה לאור. הרעיון העומד בבסיס החברה הוא חברתי וחינוכי, והיא מובילה שינוי תפיסתי בתרבות הטיולים בישראל. "מסלולים>להתאהב בארץ מחדש" שמה לה למטרה לחשוף בפני אזרחי ישראל את יופייה הנסתר של הארץ, לחבר את כולנו לטבע הנפלא שמסביב, ולחזק את תחושת השייכות למולדת ולמדינה.

 

 

Exit mobile version