Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

'הכל אפשרי'-פרשנות חדשנית לסיפורי המקרא

היוצרת שושה גרינפלד חונכת ספר ביכורים המעניק פרשנות מקורית לסיפורי המקרא. הספר עוקב אחרי ההצעות האלוהיות אלינו בכל תחום, מניח לפנינו את ההצעות האלוהיות שעדין לא בחרנו לממש, ומציע לנו לשקול לבחור בהן בכל זאת״. צפו בסרטון בו מתארת היוצרת את התהליך שהוביל להוצאת הספר לאור.

״המפגש עם הכאב והסבל הוביל אותי למסע וחיפוש״ מספרת שושה גרינפלד על מה שהוביל אותה לכתוב את הספר ״הכל אפשרי – היפלא מהשם דבר״, פרשנות חדשנית ומקורית לסיפורי המקרא שכולנו מכירים. את הדברים אפשר למצוא בסרטון וידאו שמופיע באתר הספר: ״תמיד הייתה לי הרגשה שמשהו לא בסדר, שהדברים הם בערך, ולא כמו שהם באמת יכולים להיות. אי הנחת הזאת גרמה לי לפשפש בכתובים, בסיפורי המקרא, ולקרוא אותם פעם אחת בצורה נקייה, בלי פירושים ופרשנים. גיליתי עולם ומלואו, ושיש פער עצום בין איך שאנחנו מרשים לעצמנו לחיות, לבין איך שהדברים יכולים להיות באמת וכתבתי על זה ספר״.

שושה גרינפלד.מפגש עם חיים וסבל.צילום באדיבות היוצרת

״כך למשל, תמיד אומרים לנו להתאזר בסבלנות, מישהי האירה את עיני שבמילה סבלנות מסתתרת המילה ׳סבל׳, אבל אם קוראים על העולם שאלוהים באמת מציע לנו לחיות בו, זה עולם למשל שאין בו צורך בסבלנות, ככתוב: וְהָיָה טֶרֶם יִקְרָאוּ וַאֲנִי אֶעֱנֶה עוֹד הֵם מְדַבְּרִים וַאֲנִי אֶשְׁמָע (ישעיהו סה כד)

אז למה בכל זאת יש סבל? כי אלוהים מאפשר לנו בחירה חופשית, הוא מציע לנו עולם שבבסיסו השמחה והתענוג, אבל מאפשר לנו לבחור גם בסבל. הספר עוקב אחרי העולם האחר, זה שבו עדין לא בחרנו לחיות, שבו אפשר ממש להתענג״.

הספר מציע לנו עולם שבו אפשר הכל, ולא כמטאפורה, אפילו להפוך מקל לנחש. כך למשל כאשר אברהם ושרה הזקנים, צוחקים כשנאמר להם שהם למרות הזקנה עומדים ללדת. הניו אייג׳ מציע: ״תאמיני, ואז הכל יקרה לך״, אבל זה בלתי נסבל ומתיש להאמין במה שנראה לי באותו הרגע לא הגיוני או לא אפשרי. אלוהים לא דורש זאת ממני, הנה אברהם ושרה לא מאמינים, הם צוחקים, האם בגלל זאת נגנזת בקשתם? ממש לא, הילד נולד למרות הצחוק, למרות חוסר האמונה, וברגע היחיד שבו אברהם כן מצליח להאמין, רואים זאת בעולמות העליונים כמעשה בלתי רגיל ולגמרי לא מובן מאליו: וְהֶאֱמִן בַּיהוָה וַיַּחְשְׁבֶהָ לּוֹ צְדָקָה (בראשית טו ו).

הספר עוקב אחרי ההצעות האלוהיות אלינו בכל תחום, בנוגע לאהבה, לשמחה, לכסף, ולאיך שהעולם שלנו באמת יכול להיות. הוא מניח לפנינו את ההצעות האלוהיות שעדין לא בחרנו לממש, ומציע לנו לשקול לבחור בהן בכל זאת״

אז האם באמת הכל אפשרי? האם אנחנו יכולים לחיות בגן עדן עלי אדמות, כאן, בעולם שלנו, או שהחיים חייבים להיות מתובלים גם בצרות צרורות? פתגם יידי עתיק אומר: אַז גאָט וויל שיסט אַ בעזעם -בִּרְצוֹת הַבּוֹרֵא מַטְאֲטֵא יוֹרֶה.אבל האם בחיים האמיתיים מקל יכול להפוך לנחש? חומה יכולה ליפול על ידי השמעת קול? ואיך זה יוסיף לי שמחה? האם ואיך אפשר לחיות בעולם שהוא אך שמח? והאם ניתנה לי אפשרות לבחור רק את הפרטים הקטנים של חיי, או גם את הדברים החשובים לי באמת?

הספר משיב על שאלות אלה לאור סיפורי המקרא, עלילות הנביאים וחזונות אחרית הימים, ומציע נקודת מבט חדשה ומקורית על החיים.

שושה גרינפלד היא יוצרת קולנוע ירושלמית. ביימה את הסרטים ׳הבן הסורר׳ – ThE RebElliOus SoN‏ ו׳ז׳אן דארק  אהובתי׳- Jeanne D'arc My Love. הספר יצא לאור בהוצאה עצמית.

לאתר הספר ולרכישה לחצו כאן:

כריכת הספר הכל אפשרי של שושה גרינפלד.צילום באדיבות שושה גרינפלד

 

 

Exit mobile version