Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הלוואות חוץ בנקאיות – הפתרון האידאלי למסורבי בנק

ישראלים רבים מתמודדים עם מצוקה כלכלית וקשיים פיננסיים בגלל סיבות רבות ומגוונות, בעיקר לנוכח יוקר המחיה בארץ והמשכורת הנמוכה שאינה מספיקה לגמור את החודש בכבוד. כדי להתמודד עם חובות, תשלומים שוטפים ועל מנת לסגור את המינוס רבים לוקחים הלוואה מהבנק, אך כאשר הם זקוקים להלוואה נוספת הבנקים עלולים לסרב לבקשתם בגלל הלוואות קיימות, הון עצמי נמוך, מינוס גבוה בחשבון העו"ש, יכולת החזר נמוכה וסיבות נוספות.

הפתרון האידאלי למסורבי בנק הוא לפנות לגופים פיננסיים חוץ בנקאיים כדי לקחת הלוואה שאינה נשענת על מסגרת האשראי. אמנם, הלוואות חוץ בנקאיות לרוב יקרות יותר אך הן הדרך היחידה שמאפשרת למסורבי בנקים לקבל את המימון לו הם זקוקים.

הלוואות חוץ בנקאיות – למי אפשר לפנות?

בעבר נאלצו הישראלים לקחת הלוואות רק מהבנקים מאחר ואלה נהנו לאורך שנים מתנאי מונופול. עם פתיחת שוק ההלוואות לתחרות בעקבות רפורמה עליה החליטה הממשלה, ניתן כיום לקחת הלוואת חוץ בנקאיות מחברות מימון שונות כגון חברות ביטוח, חברות אשראי וחברות מימון פרטיות הפועלות בהיתר של משרד האוצר. יש גם אפשרות לקחת הלוואה בשוק האפור, אופציה זו מסוכנת ואינה מומלצת מאחר ומסתכנים בהלוואה יקרה מגורם שאינו מפוקח.

אם יש לכם קרן פנסיה, קרן השתלמות או קופת גמל תוכלו לקחת על חשבון הכסף שצברתם הלוואה חוץ בנקאית בתנאים יחסית נוחים, יש לפנות לחברת הביטוח המנהלת את אפיק החיסכון כדי לקבל הלוואה. פתרון נוסף הוא לפנות לחברות האשראי, גם אם אין לכם כרטיס אשראי. חברות האשראי מבצעות בדיקה מהירה ובהתאם לכך מציעות הלוואה חוץ בנקאית במגוון מסלולים ובסכום שנקבע על ידן, לרוב ניתן לקחת הלוואה לסכומים נמוכים של כמה עשרות אלפי שקלים.

אחת האפשרויות הנוחות והמהירות ביותר להלוואה חוץ בנקאית היא לפנות לחברת מימון פרטית. החברה מבצעת בדיקה מהירה ולעתים תוך שעות ספורות ניתן לקבל את הכסף ביד, בצ'ק או באמצעות העברת כספית לחשבון הבנק.

תנאים לקבלת הלוואות חוץ בנקאיות 

צילום שאטרסטוק באדיבות אפטריו

לכל גוף פיננסי חוץ בנקאי המציע הלוואות יש תנאים מעט שונים, לרוב יש להציג 3 תלושי שכר אחרונים, וכן תדפיס עובר ושב של 3 חודשים אחרונים. עסק המעוניין לקבל הלוואה חוץ בנקאית נדרש להציג מסמכים נוספים כדי לאמוד את יכולת ההחזר שלו וכדי לקבוע את סכום ההלוואה והביטחונות.

במידה ויש נכס בבעלותכם תוכלו לקחת הלוואה חוץ בנקאית באמצעות משכון הנכס, כך תוכלו להשיג לרוב תנאים נוחים יותר.

כדאי לדעת כי הלוואות חוץ בנקאיות אפשר לקחת לכל מטרה, ברוב המקרים חברות המימון אינן שואלות מהי מטרת ההלוואה והן אינן מערימות קשיים על מסורבי בנקים, עם זאת החברות חוששות לכספן לכן הן עשויות להציב דרישות כמו ערבים וביטחונות שונים.

חשוב לערוך סקר שוק מקיף בין כל חברות המימון החוץ בנקאיות כדי להשוות תנאים וריביות. מומלץ לפנות לחברה מקצועית המתמחה בנושא ויכולה לסייע לכם לקבל הלוואה נוחה עם תנאים משתלמים, גם אם הבנקים סירבו להעניק לכם הלוואה.

המאמר נכתב באדיבות אתר רק תבקש הלוואות לכל מטרה

Exit mobile version