Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הסוף ל'קומבינה הקולנועית' במחירי הפופקורן

ועדת הכלכלה של הכנסת, אישרה הצעת חוק (תיקון) לחוק הפופקורן שהגישה סגנית יו"ר הכנסת טלי פלוסקוב (כולנו), שתאפשר הכנסת מזון ושתייה מאותו סוג הנמכר במקום. ח"כ פלוסקוב (כולנו): "פופקורן אינו עשוי מזהב והקולה הנמכרת במגרשים אינה מים קדושים". 

וועדת הכלכלה של הכנסת אישרה תיקון לסעיף 3(ב) (10) לחוק הגנת הצרכן התשמ"א – 1981 , או בשמו העממי- "חוק הפופקורן"-   אשר בא להילחם בתופעת המחירים המופרזים של האוכל והשתייה בבתי הקולנוע. חוק בנושא כבר נחקק ואמור היה לאפשר הכנסת של אוכל ושתייה. אך בשל פרצה בחוק ישנם בתי קולנוע שעדיין מונעים מצרכנים להיכנס עם אוכל ושתייה.

מאז חוקק החוק לראשונה הצטברו תלונות רבות במועצה הישראלית לצרכנות על אי יישום החוק. זאת למרות החוק שחוקק ב-2014, ושאמור היה לפתור את הבעיה ולאפשר לצרכנים להכניס מזון ומשקאות לאולמות הקולנוע ומגרשי הספורט. כיום, למרות החוק, יש עוסקים המונעים מהצרכנים להכניס מזון או משקה לתחומם בטענה כי " לא הם מוכרים מזון או שתיה באותו המתחם אלא עוסק אחר".

טענת בתי הקולנוע היא, שהם- בעלי אולמות הקולנוע, נחשבים לעוסק אשר אינו מוכר מזון, ואילו המזנון במקום, או דוכן הנקניקיות במגרשי הספורט הם עוסק אחר. ולכן, לפרשנותם, ניתן לבעלי הקולנוע למנוע הכנסת מזון ושתייה לבתי הקולנוע.

טלי פלוסקוב, סוף לקומבינות.תמונה באדיבות דוברות החכ

את התימוכין לטענתם הם מוצאים בלשון החוק הקובעת איסור על מניעת הכנסה של מזון או שתיה "מאותו סוג שהעוסק מוכר במקום" – אבל לא אם עוסק אחר מוכר במקום.על מנת למנוע אפשרות עקיפת החוק בדרך של העברת הזכות למכירת מזון ושתיה לעוסק אחר, הוצע לתקן את החוק כך שיחול בין אם העוסק הוא המוכר את המזון והשתיה ובין אם עוסק אחר.

ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו): " אני שמחה שהחוק עבר בוועדת הכלכלה וקיבל את תמיכתה. אנחנו מתקדמים עוד שלב בדרך להפחתת יוקר המחייה של מעמד הביניים וליצירת סחר הוגן כלפי הצרכנים. לא יכול להיות מצב שבו משפחה יוצאת לבילוי בקולנוע ויוצאת עם חור בכיס. המועצה הישראלית לצרכנות פנתה אליי בטענה שהחוק אינו מיושם בגלל התחכמות מיותרת על לשון החוק מצד בעלי אולמות הקולנוע ומגרשי הספורט. התיקון למעשה, 'סותם פירצה בחוק' שמנוצלת כדי למנוע מצרכנים להכניס מזון ושתייה, ובכך  הם הופכים ל 'קהל שבוי' מול מחירי המזון והשתייה הגבוהים אשר נמכרים במקום. אני מאמינה שבקרוב נתחיל להרגיש ירידה במחירים".

Exit mobile version