Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הריביירה הישראלית הפכה לבירת תיירות עולמית

ב-2013 פרסמה עיריית נתניה תוכנית גרנדיוזית, להגדלת היצע בתי המלון בעיר בהיקף של כ-6,000 חדרי מלון חדשים. האם עומדת העירייה בתחזיותיה?

 נתניה. צילום באדיבות: pixabay

מאז 2011, עת נבנה והוקם מלון הסוויטות איילנד על חוף הים של נתניה, העיר חווה האצה מדהימה בפיתוח ובבנייה. לא רק בתי מלון מפוארים, אלא גם מגדלי מגורים רבים שנרכשים בסכומים של מיליוני שקלים: שכונת עיר ימים, רחוב דליות ברמת פולג, פרויקט מגדל דוד, קומפלקס Lagoon, פרויקט Yam ועוד.

ב-2016 העיר נתניה נהנתה מתפוסה של 64% בממוצע, עם כ-33,000 לינות בחדרי מלון (גלובס, 23.8.16). כל זאת הודות לפיתוח המואץ של בתי המלון בנקודות מפתח בעיר, ובעיקר על קו החוף. במתחם שליד טיילת ומלון איילנד, הוקם גם מלון רמדה נתניה, ושני אלה מושכים זרם בלתי פוסק של תיירים; חלקם מגיע לחופשה בארץ וחלקם אף רוכש סוויטות ודירות לתקופות זמן של 3 חודשים בשנה.

אם ב-2013 היו קצת מעל 1,000 חדרי מלון פעילים בנתניה, בעיקר לאורך קו החוף, הרי שכיום הרבה מן הפרויקטים להם התחייבה העירייה כבר יצאו משלבי ההקמה והוסיפו עוד מאות חדרים נוספים לרשימה. ככל שמדרימים בעיר, כך גדל פוטנציאל התיירות וגדל גם מספר חדרי המלון (קיימים וחדשים).

אומנם התיירות הנכנסת בישראל בכלל לא הצליחה לחזור לממדים של לפני מבצע צוק איתן, אך לפחות ככל שהדבר נוגע לעיר נתניה – התאחדות בתי המלון מדווחת כי בחודשים ינואר-פברואר 2017 היה גידול של 41% בלינות תיירים בנתניה (זאת בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2016). ממוצע הגידול הארצי עומד על 23% בלבד, לשם השוואה. לינות של תיירים ישראלים בנתניה עלו באותה תקופה ב-9%, כאשר אחוז הגידול הארצי לא השתנה כלל.

כיום פועלים בנתניה 22 בתי מלון עם מעל 1,800 חדרים, כאשר בבנייה נמצאים כיום 4 בתי מלון חדשים שיוסיפו עוד 600 חדרים למניין. התאחדות בתי המלון מייחסת את שיעורי הגידול הללו להשקעה הבלתי פוסקת של עיריית נתניה בתחום התיירות. למעלה מ-100 מיליון שקל שהושקעו בנושא, בהחלט נושאים פרי וכוללים (מעבר לבנייה עצמה) גם פעילות שיווקית אינטנסיבית בחו"ל.

בקרוב צפויים להיפתח בתי מלון חדשים ויוקרתיים בנתניה, ובהם מלון מדיטרה ומלון ווסט לגון ריזורט. זה האחרון ישתרע על שטח עצום של 15,000 מטרים רבועים, ויציע 273 חדרים – מתוכם 50 סוויטות מפוארות הפונות אל הים.

גם משרד התיירות שותף לחגיגה, ויוצא בקמפיינים שונים לשיווק ישראל כיעד תיירותי מבוקש – פעילות שיווקית בחו"ל, הבאת בלוגרים ועיתונאים זרים לצורך סיקור יעדים נחשקים ועוד. מסתבר שזה עובד, כי בחמשת החודשים הראשונים של 2017 נכנסו לישראל כ -1.4 מיליון תיירים – גידול של 25% לעומת התקופה המקבילה ב-2016.

אין ספק שגם הריביירה הנתנייתית אחראית ללא מעט מהגידול המרשים הזה בתיירות הנכנסת, ויכולה להתגאות על חלקה בכך.

Exit mobile version