Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לכבוד ט"ו בשבט: פריחת שקדיות, תצפיות ומעיינות בפארק קנדה

'השקדייה פורחת ושמש פז זורחת, ציפורים מראש כל גג, מבשרות את בוא החג'. בט"ו בשבט נהוג לתת לטבע והדרך הטובה ביותר לתת לטבע הוא לצאת לטייל. מסלולים> להתאהב בארץ מחדש מציעה מסלול טיול שמתאים למשפחות ולילדים: תצפיות ומעיינות בפארק קנדה.

אחד הסמלים הבולטים של ט"ו בשבט הוא פריחת עצי שקד. עץ השקד הוא עץ נשיר שבתנאים אופטימליים מאריך ימים. העץ הובא לישראל עוד בתקופה הפרה היסטורית ונפוץ בעיקר בין הגליל בצפון הארץ ועד למערב הנגב בחלקה הדרומי של הארץ. העץ נוטה להעמיד שורשים בתנאי קרקע מאווררת ועמיד לגיר ולמלחים. עצי השקד זקוקים למזג אוויר חורפי כדי להגיע לפריחה תקינה וכן לתקופת חום להבשלת הפירות. פרחי השקד הם פרחים גדולים, צבעם ורוד ופריחתם בין החודשים ינואר למרץ (תלוי בזן ובאזור).

צילום: ערן ודוד גל אור

בפארק קנדה ניתן למצוא פריחה של עצי שקד לרוב. הפארק נמצא בקו התפר בין עמק איילון ומישורי השפלה לבין התרוממות הרי ירושלים. המסלול המוצע הוא מגוון ויפיפייה ההולך בין מעיינות ותצפיות. המסלול כולל נסיעה במכונית וירידה לקטעי הליכה קצרים. קטעים אלו יובילו למעיין קטן, לבריכה הנמצאת בתוך מבנה קשתות רומי עתיק ולתצפיות יפהפיות על עמק איילון מצד אחד ועל הרי ירושלים מהצד השני.

נקודת המוצא של המסלול היא בכניסה לפארק קנדה, סמוך למחלף לטרון. רוב המסלול מתבצע בנסיעה והוא כולל קטעי הליכה קצרים בשבילים צרים או רחבים, רובם מתונים וחלקם בעליות או בירידות קצרות. דרגת הקושי של המסלול קלה וחלק מהמסלול מתאים לעגלות ילדים. אורך המסלול כקילומטר של הליכה ומשכו 1.5-2 שעות. העונה המומלצת לטיול היא חורף ואביב וניתן לרחוץ במעיין בימות החורף. הכניסה ללא תשלום וללא הגבלת שעות.

למידע מפורט על המסלול ולניווט לנקודת החניה, באפליקציה ובאתר מסלולים>להתאהב בארץ מחדש – www.maslulim-israel.co.il או בסדרת ספרי הטיולים "100 מסלולים קצרים למשפחות עם ילדים ב-5 כרכים".

 

בימים אלו דוד וערן גל אור, מייסדי חברת מסלולים להתאהב בארץ מחדש, פתחו פרויקט לגיוס המונים ב- Headstart , פרויקט שמטרתו מימון הפקת סדרת ספרי טיולים חדשה – 'לכל אחד ירושלים', 50 מסלולי סיור בירושלים ב-3 כרכים.
סדרת הספרים מבקשת להאדיר את האהבה לירושלים ולגרום לפריחת התיירות בירושלים. בעזרת סדרת הספרים ניתן יהיה ליצור שינוי במפת התיירות העצמאית בישראל- גם בעיר הבירה. ולמנוע את הפחד הקיים בחברה בנוגע לטיולים בירושלים עקב המצב הביטחוני הרגיש.

צילום: ערן ודוד גל אור

Headstart (הדסטארט) היא שיטה חדשנית המשלבת חסות ומסחר והופכת את החלום של כל אחד למציאות. היזם קובע יעד למימון, מציג את עצמו ואת הפרויקט ומציע לתומכים בתמורה מוצרים או שירותים.
בעת התמיכה בפרויקט יוכל התומך לבחור את סכום ההשקעה. בהשקעה של 165 ₪ יקבל התומך את סדרת ספרי הטיולים במהדורת הקדשה מיוחדת ועוד.

לתמיכה בפרויקט: https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=21930&isactive=true
או בחיפוש: לכל אחד ירושלים הדסטארט.

"מסלולים > להתאהב בארץ מחדש", חברת טיילות והוצאה לאור. הרעיון העומד בבסיס החברה הוא חברתי וחינוכי, והיא מובילה שינוי תפיסתי בתרבות הטיולים בישראל. "מסלולים> להתאהב בארץ מחדש" שמה לה למטרה לחשוף בפני אזרחי ישראל את יופייה הנסתר של הארץ, לחבר את כולנו לטבע הנפלא שמסביב, ולחזק את תחושת השייכות למולדת ולמדינה.

Exit mobile version