Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

חדש לילדים: "מעשה בשלושה אגוזים" – אופרה מקורית לילדים על פי ספרה של לאה גולדברג למוזיקה של יוני רכטר

התזמורת הפילהרמונית הישראלית מציגה: "מעשה בשלושה אגוזים" – אופרה מקורית לילדים על פי ספרה של לאה גולדברג למוזיקה של יוני רכטר שהזמינה קרן התזמורת בעבור הפילהרמונית הישראלית.

התזמורת הפילהרמונית הישראלית מציגה "מעשה בשלושה אגוזים" אופרה מקורית לילדים המבוססת על סיפורה המפורסם של לאה גולדברג, למוזיקה של יוני רכטר, בבימויו של מיכאל גורביץ ובניצוחו של ירון גוטפריד. באופרה ישתתפו חמישה זמרים ושישה שחקנים וילד ואיש הבובות (הדולמן), איציק עזריאל.

בהמשך לקונצרט-הצגה "איתמר פוגש ארנב" שהזמינה קרן התזמורת בשנת 2009, פנתה קרן התזמורת בתחילת 2016, ליוני רכטר והציעה לו לכתוב יצירה לילדים. רכטר, החתום על היצירות האהובות בזמר הישראלי: "הכבש הששה-עשר", "עטור מצחך", "אדון שוקו", "שבת בבוקר",  ועוד, נענה בשמחה ובחר,  להלחין את הסיפור 'מעשה בשלושה אגוזים' של לאה גולדברג. תהליך ההלחנה ערך מעל לחצי שנה, במהלכו נערכו אודישנים לזמרים ושחקנים. הזמנת היצירה התאפשרה בזכות החסות משפחת לואי מאוסטרליה.

יוני רכטר. צילום: אורית פניני

ב"מעשה בשלושה אגוזים" מספרת לאה גולדברג, בשפתה הייחודית, על גמדים, ילדים ומבוגרים המחפשים אחר האושר. יצירותיה של גולדברג תופסות מקום של כבוד בחדר הילדים הישראלי דור אחרי דור – עם "איה פלוטו", "דירה להשכיר", "מה עושות האיילות", "כובע קסמים", ורבות מהן עובדו להצגות. כתוספת לסיפור הלחין רכטר חמישה שירים של לאה גולדברג ושילב אותם ביצירה: "הסנאי וחברו", "מציאה", "שלשה אורנים", "מפוחית פלאים קטנה", "על שלשה דברים". כל השירים לקוחים מספרה של הסופרת 'מה עושות האיילות'.

יוני רכטר הסביר את תהליך הלחנת הסיפור: "יש משהו מאד מעניין בניסיון להלחין סיפור, אולי דווקא בגלל שהוא נעדר משקל או חריזה, ויחד עם זאת חיפשתי שירים שיתנו ממד פיוטי לטקסט הסיפורי. את מבוקשי מצאתי די מהר בספר שירי הילדים של לאה גולדברג 'מה עושות האיילות'. באופן מפתיע גיליתי שם שירים שהתקשרו באופן טבעי ומידי לסיפור. כך בעצם נוצרה מעין ליברית שחיברה בין 'מעשה בשלושה אגוזים' לחמשת השירים אותם בחרתי ויצרה ביניהם אחדות".

היצירה נכתבה לשישה שחקנים ונוסף לו הרכב קולי של חמישה זמרים-גברים וילד היא מחולקת לארבעה פרקים מוזיקליים. כל פרק נפתח בפתיחה תזמורתית קצרה. הפרק הראשון מציג את המוטיבים המוזיקליים שיחזרו ויופיעו במהלך היצירה.

רכטר הוסיף: "אין זו הפעם הראשונה שאני 'נפגש' ליד הפסנתר עם שיריה של לאה גולדברג והפעם בייחוד יכולתי להיווכח עד כמה עולמה השירי, לילדים במקרה זה, הוא יפה ועמוק ובייחוד רלוונטי גם לימינו".

במופע משתתפים תום חודורוב, רותם כץ, יאיר פולישוק, שירן הוברמן, אנה שפיץ, טל גנור, מיכאל גאיסנסקי, משה הס, רועי סרוק, יאיר גורן, אלכסנדר יגודין ואיש הבובות (דולמן) איציק עזריאל.

הקונצרט יתקיים ביום חמישי, 9 בפברואר 2017, בשעה 17:30 ומיועד לגילאי 6 ומעלה.

מחיר כרטיס: 100-150 ₪   כרטיסים ניתן להשיג בטלפון- 3766*.

                          

Exit mobile version