Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

חנוכיות שיצרו אמנים מאיטליה מוצגות בכנסת ישראל

בתערוכה הייחודיות מאוסף מוזיאון יהדות איטליה, מוצגות חנוכיות שיצרו אמנים מאיטליה וחנוכיות שהיו ברשות אנשי הקהילה.חנוכייה יוצאת דופן באוסף היא חנוכייה עשויה לוחית מתכת שעיטרה כובע של חייל בצבא האוסטרי מהשנים 1740–1780.

החנוכיות שבתערוכה שונות, אולם בכולן ניכרים המאפיינים האמנותיים האיטלקיים – העושר הסגנוני והמוטיבים הטיפוסיים לאמנות איטליה. חלק מהחנוכיות, מקורן בארצות אשכנז (צפון אירופה ומזרח אירופה) וחלקן יוצרו באיטליה אך מייצגות את הסגנון והמאפיינים הצורניים של צפון אפריקה. מגוון שמשקף את המקורות ההיסטוריים והגיאוגרפיים השונים של הקהילה היהודית באיטליה.

חנוכייה איטלקית שמוצגת בכנסת. צילום נועם ריבקין דוברות הכנסת

חנוכייה יוצאת דופן באוסף היא חנוכייה עשויה לוחית מתכת שעיטרה כובע של חייל בצבא האוסטרי מהשנים 1740–1780. לוחית מתכת זו מעוטרת במרכזה בתיאור של נשר בעל שני ראשים, סמלה של שושלת בית הבסבורג, שהיה בשימוש עד 1835. לא ברור אם לוחית זו הייתה שייכת לחייל יהודי ששירת כקצין בצבא האוסטרי או נמצאה בשדה הקרב ונעשה בה שימוש משני כחנוכייה.

התערוכה מוצגת בכנסת תודות לאוצרת הכנסת גב' שרון סופר ולאוצרת הראשית של מוזיאון יהדות איטליה ד"ר אנדריאנה קונטסה. אוסף החנוכיות יוצג בתערוכה בכנסת החל ממחר למשך חודשיים.

תערוכת חנוכיות מאיטליה.חנוכייה איטלקית שמוצגת בכנסת. צילום נועם ריבקין דוברות הכנסת
Exit mobile version