Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

טיולים עם עגלות בגליל היפה

רבים מתלבטים אם לצאת לטיול משפחתי כשהילדים קטנים, חוששים שהעגלה לא תעבור בין השבילים וכך מחמיצים הזדמנות להנאה פסטורלית במקומות יפים ברחבי הארץ. למרבה השמחה, הגליל הקסום שופע פינות חמד ומציע מסלולים ייחודיים לטיולים עם עגלות, כך שלא משנה איזה דגם של עגלה יש לכם, תוכלו לצאת לטיול חווייתי ורגוע בין נחלים מעל מי ביצה ואפילו לבקר באחת המערות המיוחדות בצפון הארץ. לפניכם כמה המלצות לטיולים שמותאמים לעגלות.

שילוב בין ארכיאולוגיה לטבע
שמורה אידאלית למשפחות היא שמורת עין אפק בעמק זבולון סמוך לקריית ביאליק. זו היא שמורה יפהפייה שמציע מסלול הליכה נוח מאוד על שביל עץ שחלק ממנו צף מעל מי ביצה. הנוף ממזג בין מעיינות זורמים, סכר צלבני, טחנה עתיקה וצמחייה שופעת. ניתן לצאת למסלול מעגלי שאורכו בין שעה לשעתיים או לערוך פיקניק באחת הפינות הירוקות והמוצלות של השמורה ולתצפת על עופות המים שחיים כאן כמו לבנית קטנה ושרשיר.

מערת קשת.צילום באדיבות רשת מלונות מטיילים

נהנים כל הדרך למערה
מערת קשת ממחישה תופעה גאולוגית מרשימה עם מערה מיוחדת שצורתה כשל קשת. ברגע שתגיעו למערה, תוכלו ליהנות מנוף פנורמי מרשים של יישובי הגליל המערבי, רכס הכרמל ונחל בצת. המערה עצמה היא בהחלט גולת הכותרת של הטיול אבל הטיול עצמו מונגש עגלות וקל מאוד וכן חווייתי להפליא – עליכם להגיע לפארק אדמית המטופח בו תוכלו לחסות בצל עצי האלון, האלה והחרוב באחד מספסלי ושולחנות הפיקניק ולאחר התרעננות קלה, להמשיך עם העגלה לעבר המערה בשביל אספלט סלול ורחב יחסית ותוך 20 דקות להגיע למערה עצמה.

עם עגלה לאורך הנחל
שמורת תל דן היא אחת השמורות האהובות בישראל, במיוחד למי שמחפש בימים החמים את הצל הנעים של עצים גבוהים. בשמורה מסלול הליכה מותאם עגלות שנמשך לאורך 2 ק"מ בו תיהנו תוך כדי הליכה ממרפסות עץ המציעות תצפיות לעבר הנחל וצמחייה עשירה של צפצפה, פטל ודולב. הילדים הגדולים יותר או המבוגרים מוזמנים לברכת השכשוך ולביקור בתל דן הקדומה בה שרידי בני 5000 שנה. במתחם הכניסה ספסלים ואזור פיקניק מסודר למי שמעוניין לסעוד בחיק הטבע.

הליכה קרוב לים
בין אם בחרתם ללכת לאור השקיעה או פשוט באחד מהימים הבהירים בהם הבריזה נושבת ומרעננת להפליא, המסלול שמחבר את גן לאומי תל אכזיב עם ראש הנקרה הוא בדיוק מה שחיפשתם. נוף מסנוור של הים, איים סלעיים, לגונות יפות ופסלים מעניינים. מדובר אומנם במסלול ארוך יחסית של 5.5 ק"מ לכל כיוון אך אינכם חייבים לגמוע את המרחק כולו ויכולים לעצור בדרך ולחזור חזרה. בכל מקרה, המסלול קל מאוד להליכה עם עגלות.

עין אפק.צילום באדיבות רשת מלונות מטיילים

סביב אגמון החולה
אגמון החולה הוא אתר תיירותי מומלץ קרוב לראש פינה שמשלב בין צפייה מרתקת בציפורים באמצעות משקפות, הליכה מותאמת לעגלות ואפשרות גם לשכור אופניים או רכבי גולף ולנסוע בין האגמון לשדות הירוקים. מעת לעת תוכלו לראות כאן שלדג לבן, כחל, אנפת לילה, ליהנות מפינות קסומות ייעודיות לפיקניק, תצפיות נוף. המסלול מותאם לעגלות ואורכו 8.5 ק"מ אך ניתן לקצרו בכל עת והגיע לנקודת המוצא – בחזרה לקפיטריה ומשם לחנייה.

המאמר באדיבות רשת מלונות מטיילים – מלונות בצפון ואירוח כפרי בסמוך למסלולי טיולים מובילים. למבחר מסלולי טיולים נוספים, גלשו לכאן

Exit mobile version