Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

יו"ר ועדת הכלכלה באימרה חריפה על ערוץ הספורט "צריך לחייב אותם למכור"

אם תגיעו במקרה לכנסת בכל שעה במהלך היום סביר להניח שתראו שם דיונים מרתקים וויכוחים קולניים בענייני חינוך, ביטחון, כלכלה וכו'. בנוסף לכך, וודאי תופתעו לשמוע שבנוסף לכל התחומים הקריטיים האלו נמצא בדיון בכנסת גם תחום הספורט ושידורי הספורט שהם על פניו תחומים שוליים אך אם נשפוט על פי המתח שהם מייצרים נדמה כי הם לא משניים בכלל אלא נמצאים בשורה אחת עם הנושאים המרכזיים. שידורי הספורט הפכו בשנים האחרונות לנושא מאוד מורכב ומאוד מסובך כאשר מספר לא מועט של ערוצים מתחרים על שידורי הכדורגל בליגת העל, משחקי ליגת האלופות, הליגות הבכירות בעולם כמו הספרדית, האנגלית והגרמנית וגם שידורי הספורט האחרים הכוללים את הכדורסל, הטניס והכדוריד. הנושא החם ביותר הוא שידורי ליגת האלופות שנקנו על ידי ערוץ הספורט בסכום גבוה מאוד ולמעשה החוק המתגבש בכנסת מדבר על כך שגופי תקשורת נוספים יוכלו לרכוש מהם את התכנים. ערוץ הספורט 5 הוא אחד מערוצי הספורט המובילים בישראל, אם לא המוביל שבהם ובקיץ הקרוב צפויה לו מערכה מעניינת מאוד עם חברי הכנסת ויתר גופי התקשורת על הזכות להביא למסך שלכם את ליאונל מסי, כריסטיאנו רונאלדו, זלאטן איברהימוביץ ויתר הכוכבים הגדולים שלה כדורגל העולמי.

רק אוהדי הכדורגל האמיתיים יבינו את הסערה סביב השידורים 

ספורט. צילום באדיבות: pixabay

אם זר יביט מהצד על הדיון המתנהל סביב שידורי ליגת האלופות בכדורגל הוא מיד יחשוב שאנחנו חיים במדינה נטולת צרות או בעיות ושיש לנו המון זמן פנוי אם יש לנו פנאי לעסוק בשידורי הספורט בטלוויזיה. עם זאת, חשוב לציין שתחום הספורט היה מאז ומתמיד בדמם של חברי כנסת רבים וכמובן של רוב הציבור ולכן העניין של זכויות השידורים מעודד הדים רבים הן בקרב הציבור והן בקרב גופי התקשורת וערוצי הספורט השונים. ערוץ הספורט ראשי כאמור לעשות בשידורי ליגת האלופות כרצונו נכון לעכשיו ורק החלטה אחרת מכיוון הכנסת יכולה לשנות זאת.

חשוב להדגיש שערוץ הספורט היה ערוץ הספורט היחיד בישראל לאורך שנים רבות ומאז הקמתו ועד היום שידורי ליגת האלופות היו תמיד בערוץ הזה. בשנים האחרונות חלק מהמשחקים גם נדדו לערוץ שתיים ולערוצים של צ'רלטון אבל הבסיס היה ונשאר תמיד בערוץ הספורט. עם הניוד של שידורי הליגה הספרדית לערוץ וואן המתחרה הבינו בערוצי הספורט האחרים כי שווה להילחם גם על שידורי ליגת האלופות אבל בסופו של דבר ערוץ הספורט רכש את זכויות השידור בתמורה לסכומים לא מבוטלים ונכון לעכשיו כל המשחקים יהיו בערוץ הזה. בזכות ערוץ הספוט 5 בסלקום tv תוכלו ליהנות משלל אירועים מרגשים על הדשא, שערים חלומיים ובלתי נשכחים וכמובן משחקים שייכנסו לכם לזיכרון ויגרמו לכם לריגוש אמיתי בכל פעם מחדש.

 

 

Exit mobile version