Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

יזם הנדל"ן הוותיק שלמה גרופמן תוקף את מדיניות הנדל"ן של הממשלה

יזם הנדל"ן הוותיק, שלמה גרופמן, תקף את התנהלות הממשלה בכל הקשור לעידוד עליית יהדות התפוצות לישראל ומדיניות הנדל"ן שלה. "ביקרתי לאחרונה בלונדון ובווינה. היהודים שם טוענים, בצדק, כי ממשלת ישראל לא עושה דבר כדי לעודד את עליית היהודים, במקום לדאוג להם להקלות במע"מ והורדת חסמים כאלה ואחרים, המדינה מעלה את מס הרכישה על דירות להשקעה שהגיע כבר ל-8 אחוז ואף ל-10 אחוז".

בדרך כלל, אחרי פיגוע דקירה או אירוע טרור נגד יהודים ובכלל בצרפת, לונדון, בלגיה או כל מדינה אחרת בגלובוס, ממהרים שרי הממשלה להתראיין ולקרוא ליהודי התפוצות להגיע לישראל, תוך שהם מדגישים כי "כאן הוא ביתם האמיתי". אלא שמסתבר כי בין קריאות הללו לבין המציאות בשטח, המרחק הוא רב.

צילום: עמיעד טאוב

יזם הנדל"ן הוותיק, שלמה גרופמן, תקף את התנהלות הממשלה בכל הקשור לעידוד עליית יהדות התפוצות לישראל ומדיניות הנדל"ן שלה. "ביקרתי לאחרונה בלונדון ובווינה. היהודים שם טוענים, בצדק, כי ממשלת ישראל לא עושה דבר כדי לעודד את עליית היהודים, במיוחד אלה מהמעמד הבינוני. להיפך, היא אפילו מקשה עליהם. במקום לדאוג להם להקלות במע"מ והורדת חסמים כאלה ואחרים, המדינה מעלה את מס הרכישה על דירות להשקעה שהגיע כבר ל-8 אחוז ואף ל-10 אחוז", תקף גרופמן והוסיף כי "צריך להבין כי למרות כל מה שקורה בימים אלה בעולם כמו אירוע הדקירה האחרון שמרסיי, עדיין יהודי התפוצות, ברובם, רואים את ישראל כמדינה בטוחה יותר אם לא לעלייה מיידית, לפחות כהשקעה בנדל"ן, שיש בה סוג של 'תעודת ביטוח' עבור אותן משפחות. אבל בפועל, בהתנהלותה, אומרת למעשה הממשלה ליהודי התפוצות: 'אל תבואו' !! ".

גרופמן אמר את הדברים במהלך סיור שקיים בפרויקט 'הדר ים' של 'קרן פייר' בבת ים, מגדל בן 38 קומות (142 דירות), שרבים מרוכשי הדירות במקום הם משפחות יהודיות שהחליטו לעלות בין השאר- מאוסטריה, צרפת, אנגליה, בלגיה וארה"ב.

"קחו משפחה ממוצעת מדרום אפריקה, לונדון, פריז או בריסל שרוצה לעלות לישראל, אבל היא לא רואה ולא מקבלת שום עידוד מצד ממשלת ישראל. משרדי הממשלה השונים מתפארים ומפזרים הבטחות לכל עבר, אבל באופן מעשי מבחינה נד"לנית כלכלית – לא נעשה דבר לעידוד העלייה לישראל", הוסיף יו"ר 'קרן פייר'.

Exit mobile version