Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

כיצד אוסטאופתיה לתינוקות מועילה לתינוק?

אוסטאופתיה לתינוקות מסייעת לתיקון פגיעות זעירות שנגרמות לגולגולת ולעצמות התינוק במהלך הלידה ולשחרור חסימות המפריעות לפעילות הבריאה שלו.

אוסטאופתיה לתינוקות היא טיפול עדין שמטרתו לתקן פגיעות במבנה הגולגולת ועמוד השדרה של התינוק, שנגרמו במהלך הלידה ולאחריה. הפגיעות הללו נוצרות כאשר לחץ המופעל על גוף התינוק גורם לתזוזה של חלקי השלד. כתוצאה מכך יכולות להיגרם בעיות בהתפתחות ובתפקוד הפיזי בגיל הרך ואף בגיל מבוגר יותר. האוסטאופתיה הקרניוסקארלית לתינוקות מאפשרת לאבחן ולטפל בפגמים הזעירים במבנה הגולגולת ועמוד השדרה וכך למנוע התפתחות נזקים שנובעים מהמיקום הלקוי של עצמות השלד. הטיפול בתינוק כולל אבחון ייחודי שמבוצע בידי אוסטאופת מוסמך וטיפול ידני שמכוון לשפר את מיקום עצמות הגולגולת ולשחרר חסימות שמונעות זרימת נוזלים תקינה לגולגולת.

טיפול בתזוזת עצמות גולגולת בתינוקות

ענף האוסטאופתיה מיועד לטיפול במחלות ובכאבים שמקורם במערכת השלד, בעיקר עמוד השדרה והגולגולת. זוהי שיטה הוליסטית לריפוי הגוף תוך התייחסות להדדיות בין מערכת השלד לשאר מערכות הגוף. לדוגמה, לחץ של עצמות השלד המופעל על מערכת העצבים עלול לגרום לחוסר יכולת תנועה ולכאבים המקרינים לאברי גוף כגון הגפיים. קרניו סקראל הוא תחום באוסטאופתיה המטפל בתזוזות של עצמות הגולגולת שנעות בריתמוס מסוים. זהו תחום ייחודי המטפל בתיקון של תנועת עצמות הגולגולת המשפיעה על הגוף כולו.

אמא ותינוק. צילום באדיבות pixbay

טיפול בחסימות בגולגולת

כאשר התינוק יוצא מרחם אמו מופעל עליו לחץ רב שמשפיע על עצמות השלד ועל הרקמות הרכות. המנעות מטיפול בבעיות אלו גורם במשך הזמן להתפתחות של בעיות נוספות. באזור הגולגולת ממוקמות נקודות חשובות למערכת העצבים ולמערכות הדם והלימפה פגיעה באזורים אלה עלולה לגרום לחסימה בזרימת נוזלי הגוף החיוניים. המטפל האוסטאופת מאבחן את החסימות ומשחרר אותן ועל ידי כך מאפשר להשיב את הזרימה החיונית למוח ולשאר אברי הגוף של התינוק.

כיצד מתבצע טיפול אוסטאופטי בתינוקות?

אמנם הטיפול בתינוקות מתמקד בעיקר בגולגולת אך אוסטאופתיה היא תחום המיועד לטיפול בכל מערכת עמוד השדרה וברקמות הקשורות אליה. האבחון והטיפול מתבצעים באופן ידני, ללא שימוש במכשירים רפואיים. האבחון והטיפול הידני עדינים במיוחד, אינם כואבים ואפילו נעימים. האוסטאופת בודק את התינוק באופן מקיף וכמו כן מתשאל את ההורים (או המטפלים) על פעילותו ועל יכולת התגובה שלו. פעמים רבות הטיפול הידני מתקיים בהשתתפות האם שיכולה לשמור על הקרבה לתינוק במהלך הטיפול.

באילו בעיות אפשר לטפל?

הטיפול האוסטאופטי משחרר את התינוק מטראומות שנגרמו במהלך הלידה, מאפשר להשיב לעצמות הגולגולת העדינות את הריתמוס הטבעי שלהן, ומשחרר נקודות לחץ על מערכת העצבים שגורמות, בין השאר, לבעיות המתבטאות בתנוחת גוף לא תקינה של התינוק והפעלת שרירים לא מתואמת, בעיות בליעה שנגרמות מליקוי עצבי בהפעלת שריר לשון, בעיות בעיכול, חוסר מנוחה ועוד.

Exit mobile version