Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

כיצד לבחור יועץ שיווקי לעסק שלך?

סל שירותים, המלצות ומחיר הם רק חלק מהשיקולים שאליהם כדאי להתייחס כאשר בוחרים יועץ שיווקי עבור העסק. אז איך יודעים במה להתמקד ומה באמת צריך לבדוק? הנה כל התשובות

(צילום באדיבות pixabay)

לפי דוח של משרד הכלכלה והתעשייה משנת 2014, מספר העסקים הכולל בישראל עומד על כ-504 אלף. המספרים האלה לא אמורים להפתיע את מי שבקיא בסקטור הפרטי והעסקי, אך הם מסתירים נתון מדהים: מעל 99.5% מכלל העסקים במשק מוגדרים כעסקים קטנים ובינוניים שבהם עד 100 מועסקים.

המסקנה המיידית מהנתונים לעיל היא שהשוק הפרטי בארץ נשען על עסקים קטנים ובינוניים. כמו כן, הוא חושף טפח מהקשיים שאיתם נאלצים בעלי עסקים להתמודד. הנתונים מראים שלרוב בעלי העסקים אין משאבים בלתי מוגבלים והם חייבים לבחור את נותני השירותים שלהם בצורה מדויקת. זה תקף לגבי כל סוגי השירותים לעסקים ובעיקר בתחום של ייעוץ שיווקי.

הייחודיות של ייעוץ שיווקי

יועץ שיווקי יכול לשנות בצורה דרמטית את מבנה הפעילות של העסק הקטן ולסייע לו לייצר יתרון מול בעלי עסקים מתחרים. היועץ בוחן באופן אובייקטיבי את הענף, את התחום ואת התחרות ומסוגל לחלץ יתרונות ייחודיים של הלקוח שלו. כתוצאה מכך, התפקיד של בעלי עסקים הוא לבחור בצורה נכונה את היועץ השיווקי ולבדוק איזה סל שירותים הוא מציע.

מלבד סל שירותים, כדאי לבחור יועץ שיווקי לעסק לפי המלצות שיש עליו. כאן צריך להפריד בין המלצות כלליות מטעם בעלי עסקים אחרים, לבין המלצות ספציפיות שהיועץ השיווקי קיבל מבעלי עסקים באותו תחום או ענף. ככל שההמלצה תהיה אובייקטיבית, מדויקת ואמינה יותר, כך ניתן להשתמש בה כאינדיקציה לניבוי היכולת המקצועית של היועץ השיווקי.

כמו כן, בעלי עסקים קטנים ובינוניים שמהווים כאמור את הנתח העיקרי של הסקטור העסקי בישראל צריכים לבחור יועץ שיווקי גם לפי המחיר שהוא גובה. אין סיבה לשאת בהוצאות מיותרות על שירותי הייעוץ העסקי ויש הרבה דרכים לחסוך. כל מה שצריך לעשות הוא להשוות בין מחירי ייעוץ שיווקי, להגדיר בצורה מסודרת את הצרכים ומטרות השירות ולהציב יעדים מדידים בדרך אל המטרה.

מה כוללת תכנית הייעוץ?

בעלי עסקים צריכים להתמקד בייעוץ שיווקי שעולה בקנה אחד עם התכנית העקרונית שלהם. עליהם לבדוק האם תכנית הייעוץ כוללת ניתוח שוק ומתחרים, בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק, יצירת בידול מול המתחרים ובניית תמהיל פרסום. בנוסף, כדאי שהייעוץ השיווקי יגלם התייחסות לבניית תקציב ושהוא יאפשר לבעל העסק לשווק את עצמו בצורה מסודרת לכל אורך השנה.

תהליך ייעוץ שיווקי מתחיל בניתוח הסביבה החיצונית ובהגדרת קהל יעד. הכי חשוב לבחור יועץ שיווקי שמסוגל ללוות את בעל העסק מהשלבים הראשונים, להצביע עבורו על חוזקות וחולשות ולעמוד לצדו גם בנטוורקינג ויצירת שיתופי פעולה וקשרים עסקיים.

Exit mobile version