Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

כך תבחרו מתנות לחג לעובדים

חלוקת מתנות בחגים היא מנהג ישראלי ידוע שנועד לחזק את הקשר בין העובד לחברה ולהוכיח לו שהוא מוערך וזכאי להטבה.

חלוקת מתנות כזו פופולרית בישראל בעיקר בראש השנה ופסח. כדי שהמתנה תשיג את יעדה עלינו לבחור כזו שתהיה בעלת ערך עבור העובדים, ולא לבחור באופן שרירותי פריט שעלול להפוך למיותר וגורם מרמור ותסכול. פריט שימושי שמתאים לציבור הרחב ישיג את המטרה. אפשר לחלק מתנות ממותגות אבל אין בכך הכרח מאחר שמדובר בעובדי החברה עצמה ולא בלקוחות קבועים או מזדמנים. לפני בחירת מתנות לעובדים עליכם להביא בחשבון מהו קהל היעד המצופה, לפי קריטריונים של גיל / מין / סגנון חיים וכו'. ללא מידע מספיק על קהל היעד, אתם עלולים לקבל החלטות שגויות ולבחור מתנות שיהפכו לבדיחה עצובה במקום לשמח את העובדים. בדרך כלל מומלץ להעדיף מתנות סולידיות שמיועדות לכל המשפחה, אלא אם קהל היעד שלכם מורכב בעיקר מצעירים, ואז תתאימו להם מתנות אחרות.  כדאי להשתדל שהמתנה תהיה מקורית ובעיקר שלא תחזור על עצמה בכל מועד חלוקה או פעמים רבות, או תהפוך לבדיחה במקום לבונוס.

הנה מספר רעיונות למתנות:

  1. שוברים לסרטים/מסעדות/רשתות אופנה/כלי בית – זו מתנה שכל זוג ישמח לקבל בכל זמן בשנה אבל יש לזכור שמדובר בסך הכל בהנחה או בילוי חד פעמי בחינם ולא במתנה שנשארת בזיכרון לאורך זמן.
  2. ספרים ואלבומים– מתנות כאלה יכולות להתאים לחברות גדולות ואז ספרי המתנה יהיו למשל אלבומי תמונות נוף, ספרי מתכונים, ספרי ציטטות או סיוע ("עצות טובות לחיים טובים"). זו מתנה סולידית ומכובדת, אבל אתם מסתכנים בכך שהעובדים כבר רכשו את הספרים או קראו אותם ולכן לא ייהנו מהמתנה. בחברות הייטק ואצל בעלי מקצועות חופשיים (כמו משרד רואי חשבון) אפשר לחשוב על אופציה של ספרי ניהול והשראה או ביוגרפיות של ממציאים (סטיב ג'ובס למשל).
  3. מוצרי קוסמטיקה – מתנות כאלה מתאימות בעיקר לקהל יעד נשי. הן כוללות ערכות איפור, טיפוח ופדיקור. אפשר לכלול בהן אביזרי מסקרה ומראות קטנות. אין ספק שזו מתנה שתתאים לנשים, אבל יש להניח שהן רוכשות לעצמן את המוצרים על בסיס קבוע ולא מחכות למתנה מהחברה. לכן עדיף להעניק מתנות כאלה אם יש להם גישה למוצרים חדשים או יוקרתיים שאינם נמצאים בהישג ידה של כל אחת.

    צילום באדיבות pixabay.

  4. שעונים – בקטגוריה זו נכללים שעוני יד, קיר, שולחן ושעוני רכב. כל אחד צריך שעון אבל לכולם יש שעון כזה או אחר. לכן מתנה זו צריכה להיות מכוונת להענקת פריט עיצובי מיוחד לעובדי החברה, כדי שאלו יהיו מעוניינים להציב אותו בבית או לענוד אותו, וכך יימנע ממנו גורל של השלכה לפח האשפה לאחר זמן קצר.
  5. חבילות שי – כאן מדובר לכל הדעות במתנה שתשמח יחידים ובעיקר משפחות. חבילות כאלה יכולות לכלול יין, ממתקים, פירות ריבות דבש ועוד ועוד. הן אינן מיועדות לאדם בודד ומתקבלות בברכה בחגים. יחד עם זאת, מתנה כזו אינה מייצגת ערכים בריאותיים אלא כוללת "פצצות סוכר" ולכן עלולה להפוך למקור מתח בין הורים לילדים ולגרום "כאבי ראש" לעובדי החברה לפני שהם לוקחים אותה הביתה.

 

Exit mobile version