Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הכי מתאים לאביב הספר סיפורי איש היער

אביב הגיע  ,ויפעת עייאש מחליטה כי מלבד  טיולים ויציאה אל הטבע הגיע הזמן שתצטיידו ותתחדשו גם בספר אגדות מדהים שמתאים לחג האביב .

האביב הוא זמן מושלם לצאת אל הטבע.  בכל פינה, נגלים אלינו המראות היפים של שלל פרחים המעטרים את הארץ, ומאפשרים לנו לסייר בארצנו הקטנטונת והיפה  בגבעות ובמישורים, עם מצפן ומצפון נקי,  להסביר לילדנו את המושג "פרחים מוגנים", וכמובן  לערוך פיקניק משפחתי, לשוחח עם הילדים,  ולקיים את המצווה המשפחתית הידועה "סיורים בטבע נטולי דאגות ונטולי טכנולוגיה לכמה שעות טובות". טוב, בעצם חובה ורצוי להצטלם לתעד "למען יהיו הוכחות".

וכמו שאין ילד שלא יתלהב מהחופשיות של הטבע, הרי שאין כמעט ילד שלא מכיר את השם ינץ לוי , סופר הילדים המפורסם בעיקר בזכות סדרת ספריו "הרפתקאות דוד אריה" .

משערת כי גם ברגעים אלה ,ישנם ילדים המעדיפים ביוזמתם להניח לרגע מכל המסכים לטובת קריאה בשקיקה מספריו של ינץ, כתיבתו הקולחת גורמת לכל ילד להתאהב מיד בקריאת ספרים, לא פלא שינץ זכה במדליית כסף במסגרת פרס בן יצחק לאיור מטעם מוזיאון ישראל וכן בפרס הספריות הציבוריות לשנת 2010.

הפעם החלטתי להמליץ דווקא על ספר אחר שלו, הספר "סיפורי איש היער" – ספר אגדות.
הספר, בשונה מספר אגדות רגילות, מכיל בתוכו גם אינפורמציה מעניינת על פרחים וצמחים בישראל.
ומה יותר מתאים מלרכוש לכבוד חג האביב , ספר כזה לילדנו ולנו ,ספר שיגרום להם ולנו לצאת למסע קסום בטבע , להתרגש מהפריחה ומארצנו הקטנטנות וכמובן להיסחף מכתיבתו המרתקת והסוחפת שתאפשר לנו, בעזרתו ,לזכות לזמן איכות טבעי בטבע עם הקטנטנים .

הספר מרתק ומסקרן מגולל את סיפורו של איש היער המלמד ומחנך את הקטנים והן את הגדולים דרך אגדות הן סוגי הפרחים , וכן על מידות טובות כמו צניעות , ענווה , טוב לב ונתינה וכמובן גם את אהבת הטבע. משערת כי גם הגדולים יהנו מהסיפורים ואף ישכילו מהאינפורמציה החשובה והמעניינת שנותן ינץ בכל סוף אגדה.
תהנו מהטבע ואל תשכחו לשמור עליו.

Exit mobile version