Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לימודי ניהול ושליטה בטכניקות הניהול המובילות

תואר ראשון בלימודי ניהול מציב אתכם בעמדה מצוינת להשתלבות בעבודה מיד עם סיום הלימודים. עסקים בתחומים שונים מחפשים עובדים המצוידים בידע ובמיומנויות שרכשתם במהלך הלימודים האקדמיים שלכם, כך שמציאת עבודה לא אמורה להיות הבעיה שלכם.

עם זאת, כאשר תתקבלו לעבודה כמנהלים, עדיין תמשיכו ללמוד ולהשתכלל כדי להפוך למנהלים הטובים ביותר שאתם יכולים להיות. כדי לעזור לכם, הנה מידע על טכניקות הניהול המובילות.

להיות בוס מצוין פירושו לעזור להגביר את פריון העובדים ואת שביעות רצונם בעבודה באמצעות ניהול יעיל. טכניקות הניהול הטובות כוללות יצירת אווירה תומכת שבה לעובדים יש אוטונומיה ומוטיבציה להצטיין.

צילום: FREEPIK

הנה כמה מטכניקות הניהול היעילות ביותר, כולל אלו המתאימות למנהלים חדשים:

טכניקות מובילות למנהלים חדשים

 

  1. תנהלו, אבל אל תגזימו בניהול

אף אחד לא אוהב להרגיש שהבוס מציץ מעבר לכתפו כל הזמן. החליטו להיות סוג של מנהל שנותן לעובדים מספיק אוטונומיה כדי שירגישו שאתם מאמינים בהם, מעודדים אותם, וממלאים אותם במוטיבציה כדי לבצע עבודה טובה. תוכלו להעצים אותם על ידי מתן כיוון וסיוע, ואז לצעוד אחורנית ולהניח להם לעבוד בסגנון שלהם.

  1. הנהיגו באמצעות דוגמה אישית

אם תהיו לחוצים וממורמרים, תתקשו לקבוע סטנדרט גבוה לעובדים שלכם. בראש וראשונה היו אמיתיים עם הצוות שלכם, והטמיעו בהם תחושה של אמון ביחסי העבודה ביניכם. הפכו למנהלים שהעובדים מעריצים, והם יעבדו קשה יותר כדי לא לאכזב אתכם.

טכניקות מובילות למנהלים חדשים וותיקים

  1. להכיר בתרומת העובד כשהוא ראוי לכך

לפי המחקר, 59% מהעובדים מונעים יותר מההכרה בהם מאשר מהתגמול הכספי. עובדים שזוכים להכרה בגין עבודתם הטובה נוטים להרגיש מחויבות רגשית רבה יותר לעבודתם, מה שגורם ישירות להגברת המאמץ (כלומר, לשיפור הפרודוקטיביות ולשיפור השורה התחתונה).

  1. להפוך את יעדי החברה לשקופים ולספק משוב עקבי

שיתוף העובדים במטרות ובחזון של החברה יעזור להם להבין את משמעות המשימות היומיומית ואת הערך שכל אחד מהם מביא לתפקיד שלו. הגדירו את המדדים החודשיים או הרבעוניים וספקו משוב כנה, גם אם הוא כולל ביקורת בונה. כאשר אתם מטילים אחריות על העובדים שלכם, יש סיכוי גבוה יותר שהם יצליחו. רק בדקו שברור להם לחלוטין מה הם אמורים להשיג.

  1. לספק הכשרה ופיתוח קריירה

עבדו עם הצוות כדי לזהות תחומי צמיחה וכדי ללמוד באילו חלקים בעסק הם הכי מתעניינים. עזרו לעובדים לפתח מיומנויות חדשות המהוות נכס לעסק, על ידי מתן הכשרה ופיתוח קריירה. בדרך זו תוכלו גם להפגין דאגה לעתיד העובדים, מה שבתורו בונה נאמנות עובדים.

  1. פתרון בעיות במקרים בעייתיים

חשוב שהצוות יבין היטב מהם הציפיות שלכם. כאשר אתם נתקלים בנקודה בעייתית תנו לעובדים משוב ספציפי ובזמן, לגבי הדברים הבעייתיים. נסו למצוא יחד את הפתרון שיתאים לכולם.

לדוגמה, אם עובד מאחר בעקביות לעבודה שוחחו אתו על האופן שבו האיחור משפיע על האחרים, ונסו לגלות מהי הסיבה לאיחורים אלה. ברגע שתגלו אמפתיה רבה יותר לגבי מה שמתרחש במקום העבודה, כך יהיה לכם קל למצוא ביחד את הפתרון המתאים.

  1. לדעת מתי לפטר עובד

מחקרים מלמדים שהשארת עובד רעיל יכולה לעלות לעסק שלכם לא מעט. הדרך הטובה להתמודדות עם עובד גרוע היא להראות לו שאתם מוכנים לעזור לו להשתפר לפני שתוותרו. אם ההתנהגות שלו לא משתנה, או מחמירה, יכול להיות שהגיע הזמן להיפרד.

לא קל לפטר עובדים, אבל לפעמים פיטורים של עובד בעייתי הם הדבר הטוב ביותר עבור העסק, ואולי גם עבורו, מכיוון שהוא עשוי למצוא עבודה חדשה שאולי תתאים לו יותר.

המאמר נכתב באדיבות המכללה האקדמית גליל מערבי

https://wgalil.ac.il/

Exit mobile version