Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לקראת הימים הנוראים: nrg משיק ערוץ תוכן חדש -"החוזרים", סיפורם של בעלי התשובה

אתר nrg עלה היום עם ערוץ תוכן חדש בשם : "החוזרים – מחפשים תשובה" שפועל תחת ערוץ היהדות של nrg. הערוץ החדש יעסוק בנושאים הבוערים בחייהם של חוזרים בתשובה ומתחזקים.

באדיבות אבי עובדיה

באזור התוכן של "החוזרים" ניתן למצוא כתבות, תחקירים, טורים אישיים של חוזרים בתשובה מפורסמים וגם ראיונות עם מפורסמים שיצאו מארון הקודש ויספרו לראשונה על התהליך שעברו. הכתבות יעסקו גם בנושאים כואבים ושנויים במחלוקת כמו קשיי אמונה, זוגיות ויחסים עם בני המשפחה החילונים. הערוץ גם ידון בנושאי חינוך, תרבות והשתלבות בחברה.

לדברי עורכי הפרויקט, "על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יש כיום כ-200 אלף בעלי תשובה. פעמים רבות מתוך הרצון להשתלב בעולם החדש, החוזרים מוותרים על הייחודיות שלהם ונעלמים מהראדר. גם החברה הדתית וגם החילונית מערימות לא מעט קשיים על החוזרים, שלעיתים מתקשים למצוא את מקומם החדש. למרות ריבוי כלי התקשורת בישראל, נדמה שמדובר בפלח חשוב שלא מקבל מספיק ביטוי, וכאן נעניק להם במה".

עורכת nrg יהדות, יעלי נגיד מזרחי, חוזרת בתשובה בעצמה שיצרה את ערוץ התוכן: "בערוצי היהדות אנחנו בוחרים פעמים רבות לשים דגש על האוונגרד, הקיצוני והמוזר, אבל שוכחים לדבר על הדברים הכי בסיסיים. 200 אלף חוזרים בתשובה הם נדבך חשוב בעולם היהדות, שלא מקבל מספיק ביטוי. חודש אלול הוא החודש המתאים ביותר לפתוח את הנושא ולעורר תשובה בקרב החוזרים עצמם, בקהילות שלא מספיק מקבלות אותם ובסביבה הישנה שפעמים רבות לא מוכנה להתרגל לשינוי".

Exit mobile version