Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לראשונה בפסטיבל סרטים: סרט חרדי כשר בהקרנה לנשים בלבד

בהקרנה שתיערך בפסטיבל הקולנוע החברתי בלוד יוקרן לראשונה סרט לנשים חרדיות בלבד של הסרט החרדי הכשר "תמונה מפראג" בהקרנה יעבוד צוות של נשים בלבד.

פסטיבל הקולנוע החברתי שיערך בלוד יפנה לראשונה גם לקהל החרדי עם הקרנה של הסרט "תמונה מפראג", שבו רק שחקניות. ההקרנה של סרט זה תהיה מוגבלת לנשים בלבד וגם הצוות מטעם הפסטיבל בהקרנה זו יהיה של נשים בלבד.

באדיבות רוני חסיד דוברות ויח"צ

הסרט "תמונה מפראג" עוסק בסיפורה של אישה חרדית מבני ברק, אלמנה צעירה, שבגופה מתגלה הסרטן. היא יוצאת עם בתה המתבגרת למסע חיפוש כנגד הזמן בפראג אחר משפחה אבודה שתציל את חייה. הסרט מתאר את מערכת היחסים בין האם לילדיה, ובמיוחד עם ביתה אביגיל בת ה-12, שהופכת בצל האירועים לאישה קטנה ועם זוג אחיות מיוחדות שנקרות בדרכן. סיומו של הסרט מפתיע את כולם.

לדברי ליאור בניסטי, מנהל מרכז הצעירים בלוד שיוזם את הארוע, פסטיבל הסרטים החברתי מבקש לפנות לכל רבדי החברה הישראלית ולכן היה זה טבעי לערוך הקרנה מיוחדת של סרט המתאים לציבור החרדי. ערכנו התאמות מיוחדות כדי לאפשר לנשים חרדיות לבוא לפסטיבל וכמובן שגם נשים חילוניות מוזמנות לבוא ולצפות בסרט המיוחד. אנו מזמינים את כל הציבור להשתתף גם בכנס הפעילים והיזמים החברתיים שיעסוק בגיוס משאבים, תיעוד פרויקטים חברתיים ונושאים רבים נוספים שמשותפים לכל המגזרים.

בין הסרטים שיוקרנו בפסטיבל: "פלאפל אטומי" בנוכחות הבמאי דרור שאול, תופסות חלום, "רוקדים ביפו" בהשתתפות היוצרת הילה מדליה, "השוטה" כולל הרצאה על סאטירה חברתית, "חתונה מנייר" עם פעילות חוויתית של קהילה נגישה, מנפאואר ואיגור ומסע העגורים.

במסגרת הפסטיבל תערכנה הקרנות של סרטים קצרים המתעדים פרויקטים חברתיים ייחודיים בלוד ותחרות "הולילוד" של סרטי נוער מקומיים שנכתבו וצולמו על ידי תשע קבוצות בני נוער שונות בעיר, אשר מספרים את סיפורם האישי והקבוצתי בעיר לוד. לקיום הפסטיבל חברו לצד מרכז הצעירים בלוד ועיריית לוד שותפים נוספים רבים כולל התאחדות הסטודנטים, הקרן לפיתוח לוד, פסטיבל ירושלים, יונייטד קינג ועוד.

באדיבות רוני חסיד דוברות ויח"צ

פסטיבל הסרטים החברתי יערך בימים שלישי – חמישי, 3-5 בנובמבר באולם התרבות ואתרים נוספים בעיר לוד. הקרנת הסרט "תמונה מפראג" תערך בערב הפתיחה בשעה 20:00.

מחיר כרטיס לסרט: 10 שקל.
הזמנת כרטיסים בפניה למייל: lodfest@gmail.com
טלפון לפרטים: 054-6319017.
עדכונים בעמוד הפייסבוק "פסטיבל הקולנוע החברתי בלוד": www.facebook.com/lodfilmfest

 

Exit mobile version