Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מבכירי צבא לבכירי התעשייה במשק

צילום: עמיעד טאוב

מאהוד ברק דרך גיורא איילנד, מגבי אשכנזי ועד דן חלוץ אנשי צבא לשעבר שבנו קריירה בכירה בשירות צה"ל מוצאים את עצמם בגיל צעיר יחסית מחוץ למערכת הצבאית. הניסיון המקצועי והניהולי, יכולות הפיקוד והידע בניהול מערך גדול, מובילים רבים מהם לפנות לתחום העסקי.

מה סוחף אנשי צבא בכירים לעזוב את השירות הצבאי ולהתמנות לבכירים במגזר העסקי? הסיבות לכך רבות ואפילו מובנות.

ניסיון בניהול מערכות גדולות של עובדים – יתרון משמעותי שמגיע ישר מהבסיס

אחד הדברים הכי מובנים ומוחשיים שמביאים בכירי צבא אל המגזר העסקי ואל התעשייה הוא הניסיון שלהם. אנשי צבא בדרגות של תת אלוף ואלוף מורגלים בניהול מערכות גדולות, לפעמים גדולות מאד, אשר יוצרות תהליכים משמעותיים שמשפיעים על כולנו.

אחת הדוגמאות לכך היא של ניר גלילי מנכ"ל סונול, אשר הגיע אל המגזר העסקי לאחר שפרש מהצבא בדרגת תת אלוף וצבר ניסיון בחברת שלמה Sixt. גלילי קיבל לידיו חברה שרוצה להתפתח, לגדול ולהגדיל את טווח המוצרים שלה.

במהלך הזמן ניהל ניר גלילי תהליכים עסקיים מובהקים, כשתחת ניהולו מיתגה החברה את רשת חנויות הנוחות so good כמוצר מוביל של החברה, שמציע שפע של שירותים חדשים מדי שנה ללקוחות החברה המתדלקים בתחנות הדלק ולעוברים ושבים על כבישי ישראל. אלו תהליכים שדורשים ניסיון בניהול צי של עובדים, ניסיון שניתן לגזור משירות צבאי בכיר בו מפקדים על אלפי אנשים ומנהלים.

חיפוש אחר קריירה בגיל מאוחר – או דווקא בגיל צעיר?

בכירים בצבא שמשתחררים מהשירות בגיל 40 רואים מול עיניהם חיים שלמים שיש בהם פוטנציאל רחב. הם מביאים איתם תיק של כישורים רבים ופתוחים להתחלות חדשות. זהו בדיוק השלב שבו מאתרים דירקטוריונים ומשקיעים את אנשי הצבא המוכרים והמובילים, אלו שצברו מוניטין של אנשים איכותיים ויוזמים ולוקחים עליהם חסות כשהם מעניקים להם פתח לקריירות חדשות בחברות המובילות במשק.

זהו למעשה תהליך חיפוש אחר קריירה בגיל מאוחר עבור עובדים במגזר הפרטי והעסקי ובגיל צעיר מאד עבור אנשי צבא שמשתחררים ומגלים שהחיים לפניהם.

צילום: עמיעד טאוב

היתרון עבור החברות הגדולות הוא עצום. הן מצליחות להכניס אל שורות החברה אנשים מיומנים בניהול עובדים, המבינים בתהליכים של ייעול, פיתוח מוצרים ושירותים שונים לציבור הרחב. הם יודעים לנהל פרויקטים, להאציל סמכויות ולנהל מערכות עובדים מורכבות.

יודעים לבצע החלטות של חיים ומוות – גם בעסקים

דבר נוסף שסוחף אנשי צבא אל חברות ועסקים בארץ ובעולם הוא הסיכון והאתגר. כמי שרגילים ליזום החלטות ושינויים דרמטיים, לעיתים החלטות של חיים ומוות, אנשי צבא מחפשים אתגרים. מעטים מאנשי הצבא בגילאי 40-50 אשר פורשים מהקריירה הצבאית מוכנים להתפשר על חיי פנסיונרים עם טיולים מאורגנים לחו"ל וארוחות בוקר בבית הקפה עם בת הזוג.

הם מחפשים אתגר, הם רוצים לקחת יוזמה, הם מחפשים הזדמנות להעמיק את הרווח הכספי שלהם ולהמשיך לרכב על גל ההצלחה.

לצד אנשים כמו ניר גלילי שהשתחרר מהצבא בגיל צעיר יחסית והצטרף למגזר העסקי כאן בארץ, גם דורון קמפל שהיה מפקד בזמן צאלים ב', הוא דוגמה מצויינת למי שלקח אתגר עסקי והפך אותו לדרך חיים – הפעם מחוץ לגבולות המדינה. קמפל השתחרר מהצבא אחרי אסון צאלים והחליט להמשיך הלאה אל עולם העסקים. הוא למד בארצות הברית, הקים חברת הייטק מצליחה אותה מכר ב-200 מיליון דולר לחברת IBM והצליח לגייס בהמשך, באתגר עסקי נוסף, עוד מיליוני דולרים לחברה נוספת.

שתי הדוגמאות האלו, לצד אנשים נוספים שבחרו בדרך העסקים ולא בדרך הפוליטיקה לאחר השחרור, מדגישות את היתרונות המשמעותיים של אנשי הצבא במגזר העסקי ומבהירות מדוע הדרך ממחנה אחד למחנה שני נגישה וברורה כל כך.

 

Exit mobile version