Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מדוע חשוב לבצע מחיקת רישום פלילי גם במקרים קלים?

פעמים רבות רואים אנשים אשר בעבר נפתח להם תיק פלילי, וההליך בו הופסק, מכל סיבה, אך הם לא טורחים לסגור אותו ולמחוק את הרישום הפלילי שלהם. פעמים רבות זה קורה לנערים צעירים, כאלו אשר נעצרו בהפגנה נגד פינוי ישובים, במשחק כדורגל טעון או בכל מצב דומה, ולא יודעים בכל שבעתיד הרישום הפלילי הזה יכול להשפיע עליהם, עד שמגיע היום בו המעסיק מבקש מהם להביא טופס רישום פלילי מהמשטרה והם מגלים שכן יש להם רישום כזה, רישום אשר ישפיע ברגע זה על הקבלה שלהם לעבודה ויכול להשפיע עליהם רבות בעתיד.

איך אפשר לבצע מחיקת רישום פלילי?

אילוסטרציה.צילום: עמיעד טאוב

מחיקת רישום פלילי יכולה להתבצע אם מתקיימים כמה תנאים:

במידה ומדובר בקטין:
בעבירות המוגדרות בתור פשע – במידה ועברו 7 שנים מביצוע העבירה.
בעבירות המוגדרות בתור עוון – במידה ועברו 5 שנים מביצוע העבירה.
במידה ומדובר בבגיר:
בעבירות המוגדרות בתור פשע – במידה ועברו 10 שנים מביצוע העבירה.
בעבירות המוגדרות בתור עוון – במידה ועברו 7 שנים מביצוע העבירה.

עבירה מסוג פשע = עבירה אשר העונש עליה הינו מעל 3 שנות מאסר. עבירה מסוג עוון = עבירה שהעונש עליה הינו מבין 3 חודשים לבין 3 שנים של מאסר.

למה לעשות זאת עם עורך דין?

אמנם, הגשת בקשה לביצוע מחיקת רישום פלילי אתם יכולים לבצע גם בעצמכם, ללא ליווי של עורך דין מקצועי בתחום, אך כדאי שתעשו זאת בעזרתו. עורך דין פלילי מקצועי יכול להכין אתכם בצורה הרבה יותר טובה לתוצאות, לומר לכם מראש האם בכלל יש סיכוי לכך שיסכימו למחוק את הרישום הפלילי שלכם וכמובן, להגיש את הבקשה בצורה הרבה יותר מסודרת ומאורגנת על פי החוקים הנדרשים.

בנוס, במידה והבקשה לא תאושר, עורך דין מקצועי ובעל ניסיון בעבודה של מחיקת רישום פלילי יוכל לסייע לכם בהגשה של ערעור ולייצר אתכם מול הרשויות השונות בדרישה לבצע מחיקה ובמיצוי כל הניסיונות האפשריים בכדי להשאיר את העבר הפלילי שלכם מאחורה ולאפשר לכם לפתוח דף חדש מבלי שהעבר הזה ירדוף אחריכם למקומות עבודה חדשים או כל דבר אחר אותו תרצו לעשות ולא תוכלו לעשות זאת עם רישום פלילי.

Exit mobile version