Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מדוע פעילות גופנית לילדים חשובה כל כך

האם גם לכם נמאס שהילדים שלכם יושבים כל היום מול המסך? אתם חוששים לבריאותם? בצדק! מחקרים מראים שהשמנת יתר, פגיעה במערכת החיסונית, עקמת, לחץ דם גבוה, בעיות ראייה, התקפי זעם ועוד, הן רק חלק משלל תופעות לוואי בריאותיות מסוכנות הנגרמות עקב חשיפה מעודפת למסכים וחוסר בפעילות גופנית לילדים. במינהל קהילתי גינות העיר, הכינו מבחר חוגי ספורט ואומנויות לחימה כמו גם חוגי מחול ותנועה.

הכדור בידיים שלכם

המומחים טוענים כי הבעיה מתחילה אצל ההורים, שאינם מודעים לפגיעות האפשריות בילדיהם ולנזק לטווח הארוך שגורמת ההתמכרות למסך. זוכרים את הילדות הנהדרת שלכם, ללא המכשיר הסלולרי ביד? כמה הייתם משחקים בחוץ עם חברים? מי בכלל היה נמצא בבית? עקב תפיסה מוטעית שלנו, ההורים, גדל כיום דור של ילדים בעלי בעיות בריאות, שאינם מסוגלים לתקשר עם הסביבה באופן תקין. לפי נתוני סקרים שנערכו בישראל בשנים האחרונות, הטלפון צמוד לידיהם של ילדים כבר מגיל תשע, בני נוער גולשים ברשת יותר מארבע שעות ביממה, שניים מכל שלושה ילדים מתחת לגיל 13 נחשפו לתכנים פורנוגרפיים, וכל ילד רביעי נפגע מאלימות ברשת. וזה לא טוב.

 

יתרונות הפעילות הגופנית

אין לזלזל בחשיבות פעילות גופנית לילדים כבר מגיל צעירה החל מגיל הגן ועד גיל נוער. פעילות גופנית לילדים מפתחת את הכישורים הקוגניטיביים, משפרת שליטה בכל תנועות הגוף תוך פיתוח כוח וגמישות, מסייעת בשמירה על משקל גוף תקין, משפרת את יכולות הקשב והריכוז, עוזרת לחזק את המשמעת, מחזקת את הגוף והנפש, מחזקת את תחושת הביטחון העצמי ותורמת להימנעות מאלימות. יתרה מכך, פעילות גופנית לילדים מגיל צעיר ועד גילאים מאוחרים יותר, בקבוצות מודרכות, מעודדת התפתחות חברתית והקניית נורמות התנהגותיות בחברה.

קידום ערכי הקהילתיות

במינהל קהילתי ישנן מספר פעילויות שמהוות דוגמאות לספורט בילדים, כגון שיעורי אומנויות לחימה כמו ג'ודו וקפוארה, חוגי ספורט כמו כדורגל, התעמלות מכשירים וקרקע, רולר הוקי ועוד, וחוגי מחול ותנועה הכוללים שיעורי ג'אז, בלט, זומבה ועוד. כל הפעילויות הגופניות מתקיימות באווירה מהנה, תוך העצמה וחיזוק הילד, בקבוצות המחולקות לפי גילאים ויכולות, החל מהרמות הנמוכות ועד ספורטאים מקצוענים.

נסו ותיהנו.

Exit mobile version