Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מדור חדש במשרד התרבות: ריקודי עם ופולקלור ישראלי

באירוע פתיחת המדור לריקודי עם ופולקלור ישראלי, אמרה שרת התרבות והספורט, ח״כ מירי רגב: ״ריקודי עם הוא אחד מנכסי התרבות המרכזיים שיש לנו כחברה. אני מאמינה כי יש מקום במרחב שלנו לכל סוג של תרבות. התרבות הישראלית היא של כולנו, של כל אזרחית ושל כל אזרח ובכל מקום״.

המדור החדש לריקודי עם ופולקלור ישראלי מצטרף למדור הזמר העברי, שהוקם מחדש זה מכבר ביוזמתה של שרת התרבות והספורט, ובשיתוף יו"ר המועצה לתרבות ואומנות, מר יגאל עמדי. את המדור ירכז גדי ביטון, מרקיד, כוריאוגרף ומפיק מופעי מחול מהמובילים בעולם. במדור חברים: אורן הללי, דגנית רום, דבורה שרר ואבנר נעים.

צילום: דוברות לשכת שרת התרבות והספורט

נוסף לכך, יוזם משרד התרבות והספורט אירוע הרקדה שנתי, "ישראל רוקדת", אשר יתקיים במקביל במספר רשויות מקומיות ויהפוך למסורת, שבה חוגגים ביחד את התפתחותו של תחום ריקודי העם בישראל תוך ציון ההישגים של קבוצות המחול השונות .

אירוע הכרזת המדור לריקודי עם ופולקלור ישראלי התקיים במרכז "בית דני" בתל אביב, וכלל הופעות מחול של מיטב המרקידים, היוצרים, להקות מחול ורקדניות ורקדנים מכל קצוות הארץ. באירוע הופיעו אמנים מהשורה הראשונה: סגיב כהן, אביבה אבידן, יוני רועה, נתנאל, מיכה ביטון, נדב קקון ועוד.

שרת התרבות והספורט, ח״כ מירי רגב, אמרה באירוע: ״ריקודי עם הוא אחד מנכסי התרבות המרכזיים שיש לנו כחברה, כשנכנסתי לתפקידי כשאת התרבות גיליתי שתקציבי המשרד רובם ככולם הולכים ל״תרבות גבוהה״- לבלט, למחול המודרני, לאופרה, למוזיקה הקאמרית והפילהרמונית, אין ספק בכך שהממסד צריך גם לחבק ולתמוך במכבי התרבות העממיים משום שהם המביאים לידי ביטוי את ההתפתחות ואת הלכידות שלנו כחברה".

Exit mobile version