Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מה חשוב לבדוק כששוכרים משרד?

סוף סוף החלטתם להגשים את החלום שלכם ולפתוח עסק עצמאי משלכם? או שאולי עבדתם כבר זמן מה במקום מסוים והחלטתם שאתם רוצים שינוי? בכל מקרה, תהליך של חיפוש משרד להשכרה אינו פשוט למי שלא בקיא בו ויודע מה, כמה ואיך צריך לבדוק ולהעריך את החלל שהוא מתכוון לשכור. בסופו של דבר מדובר במקום שתבלו בו את רוב שעות היום שלכם כמעט בכל יום בשבוע, לכן לפני שיוצאים לדרך חשוב לוודא שהמשרד עונה על כל הציפיות והדרישות של העסק. כדי לעשות זאת, יש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון.

עלות ההוצאות הנלוות

מצאתם משרד במחיר אטרקטיבי במיוחד? מצוין, עכשיו אפשר להתחיל ולבחון את האותיות הקטנות. האם אתם יודעים כמה אתם תידרשו לשלם לארנונה בכל חודש? האם הבניין גובה דמי ניהול גבוהים מהרגיל שלא תוכלו לעמוד בהם? האם החשבונות באזור גבוהים או נמוכים בהשוואה למשרדים אחרים שיהיה באפשרותכם לשכור? כשניגשים לבחון את המשרד, חשוב לבחון היטב את כל הפרטים האלה כדי להימנע מהפתעות מיותרות בשלב מאוחר יותר בתהליך.

מיקום אסטרטגי

חלקנו נעדיף לחסוך בהוצאות על המשרד, אך מנגד גם להתפשר על המיקום שלו. חשוב לקחת בחשבון את העובדה שבמשרד הפוטנציאלי אתם תעבירו הרבה שעות בשבוע וחשוב להבין איך תתנהל העבודה באזור. האם יש לכם מקום לקניית מזון בקרבת מקום? האם יש תחבורה ציבורית שתשמש אתכם או את העובדים שלכם? האם ללקוחות הפוטנציאליים שלכם יהיה קל להגיע לפגישות אתכם או שהם יוותרו מראש בגלל הנסיעות הממושכות? חשוב להבין את כל המידע הזה כי לשאלות האלה תהיה השפעה ישירה על העסק שלכם, על הרווחיות שלו ועל היכולת שלכם לשמר את העובדים שלכם.

הארכת השכירות

לפני שחותמים חוזה, חשוב לבדוק עם בעל המשרד האם ניתן יהיה להאריך את תקופת השכירות ללא תוספת תשלום. בסופו של דבר מדובר בעסק שאתם מקווים שימשיך לתפקד למשך פרק זמן לא מבוטל, לכן חשוב לתכנן לטווח הארוך גם את הנושא הזה. דברו עם הבעלים על האופציה להאריך ללא תשלום למשך השנה או השנתיים הבאות. אם אין אופציה כזאת – לפחות תוכלו לקחת את זה בחשבון כשתשקלו האם לסגור את העסקה עם כל גורם השכרת משרדים, אם בעלי הבניין או הגורם המייצג אותו.

תמונה באדיבות: pixabay

רישוי העסק

קבלת רישיון מהעירייה לניהול העסק היא אחד מהדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון לפני ששוכרים משרדים. הרישיון מהעירייה לניהול העסק שלכם דורש מכם לעמוד בתנאים מסוימים, התלויים באופי העסק ובמטרה שלו. עסקים למכר מזון לדוגמה מחויבים לשמור על תנאי אחסון ראויים של חומרי הגלם והמזון, לצד הקפדה על היגיינה ודרישות שונות. לפני ששוכרים את המשרד, חשוב לבחון האם הוא עומד בדרישות לקבלת רישוי מהעירייה. אם הוא לא עומד בדרישות, נסו להבין מנציגי העירייה אילו פעולות יש לבצע כדי לעשות זאת. ייתכן שיהיה מדובר בהוצאה כספית נוספת שתהפוך את העסקה כולה ללא משתלמת.

 

Exit mobile version