Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מה עושים עם תואר במדעי ההתנהגות?

הלימודים הבינתחומיים שמרכיבים את מדעי ההתנהגות פותחים בפני בוגרי הלימודים שורה ארוכה של מקצועות פוטנציאליים. אז מה עושים עם התואר הראשון ולאן אפשר להגיע איתו? הנה כמה הצעות

התחום של מדעי ההתנהגות זוכה בשנים האחרונות להצלחה במוסדות אקדמיים שונים בארץ ובעולם. הסיבה העיקרית לכך היא שמדובר בתחום מאוד מגוון ויוצא דופן מבחינת נושאי לימוד. ראשית, הוא כולל בתוכו נושאים כמו סוציולוגיה, פסיכולוגיה וקרימינולוגיה לצד יסודות חשיבה חברתית, מבוא להתנהגות ארגונית ותהליכים קוגניטיביים. זה הופך את התואר לבינתחומי ולכלי שבעזרתו אפשר להשתלב בקלות בשוק העבודה.

שנית, הלימודים מתאימים למי שמתחבר לתחום הפסיכולוגיה אך לא מעוניין להשקיע שנים רבות בתואר ראשון, תואר שני והתמחות. מסלול הלימודים עולה בקנה אחד עבור צעירים בתחילת דרכם האקדמית וקורץ גם למבוגרים בעלי קריירה קיימת. אפשר להשתמש בו על מנת להגיש מועמדות למשרות מפתח בשוק הפרטי והציבורי והוא מסייע לאנשי מקצוע שמתמחים בשירותי ייעוץ.

העבודות הנבחרות אחרי התואר הראשון

היתרון של התואר הראשון הוא שכבר אחריו ניתן להתקבל לכמה עבודות נבחרות. קודם כל, מי שמסיים את התואר בתחום הזה יכול להשתלב במשרות עם אוריינטציה טיפולית או הדרכתי. הכל תלוי במאפייני האישיות של בוגרי הלימודים ובעתיד שהם מתכננים לעצמם בשוק העבודה. למרות שאי אפשר לעבוד כפסיכולוגים ללא תעודה מטעם המדינה, העבודה במשרות בעלי גוון טיפולי או הדרכתי היא לא פחות מאתגרת ומספקת.

מעבר לכך, בוגרי התואר הראשון מוצאים את עצמם מבוקשים מאוד במשרות שקשורות למגזר הפרטי או הציבורי. ארגונים מגייסים את בוגרי התואר לעבודות במחלקות פיתוח, מחקר ומשאבי אנוש, בעוד בעיריות מקומיות ומוסדות ציבור משקיעים בגיוס של אנשים מוכשרים עם ידע מקיף.

במקביל, יש לציין עבודות נבחרות במגזר השלישי ומשרות שנפתחות על ידי חברות כוח אדם וחברות השמה. ההבדל היחיד בין המקצועות הוא שבמגזר השלישי הדגש הוא על תרומה לחברה ועל יישום מדיניות ציבורית, בעוד בחברות כוח אד, חברות השמה וחברות משאבי אנוש בוחנים את המועמדים לפי יעדים מדידים.

מה לגבי התואר השני?

עוד משהו שאפשר לעשות עם תואר במדעי ההתנהגות הוא להמשיך לתואר שני. רבים בוחרים לפנות לייעוץ ארגוני וללמוד אותו במסגרת תעודה מקצועית, או להקדיש את התואר השני למסלול באקדמיה לקראת הוראה ומחקר. גם תואר שני במשאבי אנוש, התנהגות ארגונית ומנהל עסקים יכול לשדרג את קורות החיים של מועמדים לעבודה בסקטור הפרטי ולהעלות באופן משמעותי את השכר שלהם.

התואר השני מעניין ופותח אופקים. הוא מסייע בהמשך הדרך למי שרוצה להתמיד במקצוע ולהשיג יתרון על פני דורשי עבודה אחרים. את התואר השני ניתן ללמוד במוסדות ובאוניברסיטאות בכל רחבי הארץ, תוך כדי עבודה במקצוע מסוים כמו למשל במסגרת מסלולי צהריים או ערב.

(צילום באדיבות pixabay)
Exit mobile version