Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מחווה מוסיקלית בפריז

על רקע איום הטרור הגובר בעולם, מנהיגים של יהדות העולם מתכנסים בפריז במחווה מוסיקלית של אחדות. במופע של מוסיקאים מובילים בבית הכנסת הנודע של פריז ציינו שנה למתקפה על ההיפר-כשר ועל מערכת השבועון שרלי-אב.דו.

צילום: באדיבות ישראל ברדוגו

במלאת כשנה להתקפת הטרור על ההיפר-כשר ועל מערכת השבועון שרלי-אבדו התכנסו בבית הכנסת הגדול של פריז – Synagogue de la Victoire, בליל נר רביעי של חנוכה, אלפים מתושבי פריז יחד עם יהודים מכל העולם. האירוע כלל קונצרט ברוח האחדות הכלל עולמית אל מול איום הטרור המתמשך. היה זה טקס חגיגי של התייחדות עם הצער והזיכרון, שבו המשפחות שאיבדו את יקיריהן בשנה שעברה יחד עם נכבדים מצרפת, ישראל וארצות-הברית אמרו את תפילת הקדיש החותמת את שנת האבל הראשונה, ולאחר מכן קיימו את טקס הדלקת הנרות לזכר הנס של חנוכה.

האירוע נערך ביזמת "הרשת של נחום סגל" – Nachum Segal Network, שבסיסה בניו-יורק, בשיתוף עם משרד התפוצות הישראלי ועם הארגון היציג של הקהילות היהודיות בפריז – Consistoire de Paris.  האירוע התקיים לכבוד היהודים החיים בצרפת, ולכבוד כלל הקהילות היהודיות באירופה, תחת הכותרת: "יהי אור – הקונצרט לאחדות יהודית."

שר החינוך והתפוצות, מר נפתלי בנט, שבירך את הקהל באמצעות שיחת וידיאו, אמר, "עלינו כיהודים מוטלת האחריות להאיר בלהבה של נרות החנוכה את העולם כולו, ומתוך בחירה, להמשיך לפעול בגאון ובתעוזה. לכל אורך ההיסטוריה של עמנו התמודדנו עם זמנים קשים כמו אלה שפוקדים אותנו כיום. אבל עלינו לזכור תמיד שכולנו משפחה אחת, וכשאנו מתאחדים, בכוחנו לגבור על כל קושי שניצב בפנינו – עם ישראל חי!"

הערב נפתח באמירת התפילות המסורתיות על ידי משפחות הקרבנות, שחלקן שבו לפריז מישראל ומטוניסיה כדי להשתתף באזכרה. בהמשך התחלפה האווירה ונהייתה שמחה יותר כאשר אמנים ידועים כיהורם גאון, אוהד, ועוזיה צדוק שִמחו את הקהל בלהיטיהם האחרונים, והאירוע הפך למסיבת חנוכה עליזה.

"היה חשוב לנו שייצא מהאירוע שלנו מסר ברור של תמיכה לקהילות היהודיות בצרפת ובכל מקום בעולם," אמר נחום סגל, מייסד "הרשת של נחום סגל" ומגיש תכנית הרדיו הפופולרית "מוסיקה יהודית ב-AM" [JM in the AM]. "חשוב שהם ידעו שאפילו לנוכח איום מתמשך של טרור הפוקד את העולם כולו, אחיהם ואחיותיהם דואגים להם בכנות ומתייצבים לצדם, ושכאשר יהודים מתמודדים עם מצבים קשים אי-שם, כולנו כיהודים כואבים את כאבם. אירוע זה של אחדות יהודית הביא אור ושמחה למקום שזקוק לכך, ואִפְשֶר לציין את חג החנוכה בדרך החגיגית ביותר שניתן. כבוד גדול נפל בחלקנו להשתתף באירוע מיוחד זה עם הקהילה היהודית התוססת של פריז," הוסיף סגל.

צילום: באדיבות ישראל ברדוגו

"אני תמיד קונה בהיפר-כשר," אמרה אלימיה ביסמוט, תושבת פריז. "זה קשה וזה מעלה המון רגשות, אבל בתור יהודייה חשוב לי לחזור לכאן. הייתי אחת הראשונות שחזרו. אחרי התקפות הטרור האחרונות הממשלה התחילה לקלוט את גודל הסכנות שהקהילה היהודית מתמודדת עמן כבר זמן רב."

ז'יל גד, מנכ"ל Cross River Bank בניו-ג'רזי, שהיה שותף לארגון האירוע, אמר ש"על כולנו להתפעל וללמוד מהאחריות העצומה שסגל חש כלפי כל יהודי באשר הוא שם השרוי במצוקה."

האירוע שודר בשידור חי לקהילות יהודיות בכל רחבי העולם. נחום סגל, הנחשב אחד מאנשי התקשורת היהודים הבולטים בעולם, הגיש גם שתיים מתכניות הרדיו המפורסמות שלו מפריז, כדי להפיץ את סיפוריה של יהדות צרפת בקרב קהל מאזיניו בעולם.

Exit mobile version