Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מטען חורג: דואגים לבית כשמטיילים בחו"ל

אמנם רוחות הסתיו עוד לא ממש מנשבות בארצנו, אבל החגים כבר כאן וכמדי שנה יפקדו את נתב״ג מאות אלפי ישראלים שטסים לחופשה. אם אתם אחד ממאות האלפים האלו – הכתבה הבאה עבורכם. מה עושים עם הדירה? מי ישקה את העציצים? איך לתחזק את כל מה שנשאר בארץ, כשאתם לא?
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יצאו בפסח 2016 כ-350 אלף ישראלים לחופשה מעבר לים, כשבחודש יולי 2015 נרשמו יותר מ- 777 אלף יציאות של ישראלים מהארץ. בשנים האחרונות נרשם גידול במספר היוצאים לחו"ל: אם בשנת 2009 עמד המספר על 4 מיליון, ב-2014 הוא כבר זינק ל- 5.2 מיליון. שתי סיבות מובילות לעלייה הזו: חופשה בחו״ל לעיתים משתלמת הרבה יותר מחופשה בישראל והסכם השמיים הפתוחים שנחתם באוקטובר 2013 אשר הביא לכניסתן של חברות לואו-קוסט, המספקות טיסות במחירים מוזלים, והפך את הטיסה לזולה באופן משמעותי.

מטען חורג צילום שאטרסטוק

יש הרבה דברים לתת עליהם את הדעת לפני שיוצאים לחופשה, החל מהשוואת מחירים והזמנת כרטיסי טיסה, מציאת מקום לינה שיתאים לצרכינו ולתקציב, תכנון ברמה כזו או אחרת את הפעילויות והאתרים שרוצים לבקר בהם, חיפוש אחר ביטוח נסיעה מתאים, ובירור בנוגע לאפשרויות הקולינריות הפתוחות בפניכם.  בנוסף לרשימה הזו, יש גם רשימת דברים לדאוג להם בכל הנוגע למה שנשאר בארץ: מי ישקה את עציצי הנענע והלימונית בתקופת החגים השמשית? לקחת את הכלב לפנסיון או לתת לשכנה להאכיל את החתול? תכנון הנסיעה צריך לקחת בחשבון גם את המטלות האלה, וכך תוכלו לייעל את התהליך.

מי ישמור על הבית שלי?

במידה ומדובר בנסיעה לתקופה ארוכה ובמידה ואין בעיה שזרים ישנו בבית, פתרון אפשרי הוא סאבלט (השכרה לדייר משנה). בין היתרונות לכך: הבית לא עומד ריק בזמן הזה, מישהו מטפל בעציצים, אוסף מתיבת הדואר חשבונות העלולים להגיע בדיוק בתקופת ההעדרות וגם משלם על כל הטוב הזה. את הדירה תוכלו לפרסם בפייסבוק, Airbnb ואתרים המתמחים בהשכרת דירות. במידה וזו האופציה שנבחרה, מקובל להשאיר לדייר המשנה מדריך קצר לתפעול הבית ואולי אפילו את מפת האזור, ורצוי גם איש קשר שנשאר בארץ למקרי חירום.

מעדיפים שהבית יעמוד ריק?

במידה וההעדפה היא לא להכניס אנשים זרים לבית, יש לזכור לרוקן את המקרר וסביבותיו ממזון שעלול להתקלקל עד החזרה ארצה, לסגור את בלוני הגז ואפשר גם את ברזי המים, לרוקן את כל הפחים ביום הטיסה, לכבות את שעון השבת או הטיימר של דוד החשמל, לנתק מכשירים שאינם בשימוש מהשקע ובמידה ויש – לזכור להדליק את האזעקה וגם לכוון כראוי את מערכת ההשקיה האוטומטית לגינה.

מי ישמור על מיצי שלי?

בין אם מדובר בדגים באקווריום או בכלב דני ענק בחצר, חשוב לוודא שמישהו דואג לחיות המחמד כחלק מתכנון חופשה. אם מדובר בדגים, אוגרים ואפילו חתולים עצמאיים שלא דורשים תשומת לב מופלגת אלא רק האכלה וניקוי, ניתן לבקש סיוע משכן טוב או חבר קרוב שיקפוץ לטפל בבעל החיים. במידה ומדובר בכלב או חיה שעדיף שלא תישאר לבד בבית, ניתן לחפש פנסיון מתאים, או למצוא מישהו שיתגורר בביתכם בתקופה בתמורה לשמירה על יקירכם ההולכים על ארבע.

תיבה קוראת לגנב

זה נכון שהיום כמעט שום דבר לא מגיע לתיבת הדואר שלנו, מלבד פרסומות לפיצריה החדשה שנפתחה בשכונה, אבל לאיסוף דואר מהתיבה בהיעדרכם יש חשיבות. ראשית, תיבת דואר מלאה יכולה להעיד על העובדה שהבית ריק, ובית ריק עלול להזמין פורצים. שנית, מדי פעם בכל זאת מגיע משהו חשוב כמו ארנונה או מכתב מחברת האשראי. גם במקרה הזה שכן או חבר יכולים לסייע בריקון התיבה אחת למספר ימים, ולעדכן במידה ומגיע משהו בעל חשיבות או דחיפות מסוימת.

מספר דברים נוספים שחשוב לזכור:

  1. אם יש לכם מנוי לעיתון יומי כדאי לבטל אותו. במידה ומדובר בנסיעה לתקופה ארוכה יש לבדוק מול ספקי שירות חודשיים (אינטרנט למשל) על אפשרות הקפאת המנוי לתקופה זו.
  2. במידה והתשלום עבור חשבונות (כמו חשמל ומים) או ביטוחים כמו ביטוח רכב או דירה אינו מתבצע באמצעות הוראת קבע, צריך להקפיד לבדוק שאינכם מפספסים את התשלום החודשי בתקופת ההיעדרות.
  3. אם משך הנסיעה עולה על שבוע, ניתן לבקש ממישהו אמין להתניע את הרכב מדי פעם, כדי למנוע התרוקנות המצבר.
  4. אם אין כספת בבית, מוטב להטמין היטב חפצים יקרי ערך, או להשאיר אצל מישהו שאתם סומכים עליו.

ישנם שני מישורים עיקריים שיש לפעול בהם לפני שאורזים את המזוודה: לטפל בכל הנוגע לנסיעה עצמה, ולא לשכוח לדאוג במקביל לכל מה ומי שנשאר מאחוריכם, כדי שתוכלו לחזור מהחופשה שלכם בראש שקט.

Exit mobile version