Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מי הם נבחרי הציבור שמחזיקים בהשכלה אקדמית בתחום החינוך

השכלה אקדמית של נבחרי ציבור יכולה להעיד לא מעט על תחומי העניין שלהם, על הידע שבו הם מחזיקים ועל תפיסת העולם שעמה הגיעו לכנסת. אז למי יש תואר בחינוך ומי התקדם עד דוקטורט? הנה כל הפרטים המעניינים

(צילום באדיבות pixabay)

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עד שנת 2018 צפוי מחסור של מעל 7,700 מורים בכל מערכת החינוך. הנתונים האלה לא מפתיעים לאור הפגיעה במעמד המורה לאורך השנים, אך נראה שדווקא מכיוון הכנסת מגיעות חדשות מעודדות: לא מעט נבחרי ציבור מחזיקים כיום בהשכלה אקדמית בתחום החינוך ויכולים לשמש דוגמא לסטודנטים שמתלבטים בין מסלולי הכשרה.

בנוסף, הבחירה בחינוך מעידה הרבה על תחומי העניין של נבחרי הציבור ועל הידע שבעזרתו גיבשו את תפיסת העולם שלהם. זו סיבה מספיק טובה לבחון לעומק את התואר בחינוך של נבחרי ציבור שונים ואת המוסדות שבהם בחרו ללמוד.

איזה תואר יש למירי רגב?

לחבר כנסת איציק שמולי ממפלגת המחנה הציוני יש תואר ראשון בחינוך שאותו קיבל באוניברסיטה העברית, ובימים אלו הוא לומד לתואר שני. שרת החינוך מירי רגב מהלימוד מחזיקה בתואר BA בחינוך בלתי פורמלי ובתואר שני במנהל עסקים ממכללת אונו, בעוד חברה למפלגה אברהם נגוסה הוא בעל תואר דוקטור בחינוך שאותו קיבל מאוניברסיטת סאסקס בבריטניה אחרי תואר ראשון במשפטים ותואר שני בעבודה סוציאלית.

גם לגברת יפעת שאשא ביטון יש תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטת חיפה, כאשר לצדה אפשר לציין את מיקי לוי ממפלגת יש עתיד שמחזיק בתואר שני בחינוך לצד תואר ראשון מאותה אוניברסיטה. בנוסף, ראשת מפלגת מרצ זהבה גלאון היא בעלת תואר שני בפילוסופיה של החינוך מהאוניברסיטה העברית, וכיום היא דוקטורנטית בהקפאה בלימודי מגדר באוניברסיטת בר אילן.

מהאמור לעיל ומסקירה יסודית של בחירות אקדמיות בקרב נבחרי ציבור עולה שחינוך הוא לא התואר היחיד שנפוץ בממשלה. לצד החינוך נפוצים גם לימודי ממשל, היסטוריה, יחסים בינלאומיים, מדעי המדינה ולימודי ארץ ישראל.

היתרונות של לימודי חינוך

גם מי שלא מתרשם מרשימת נבחרי הציבור שמחזיקים בהשכלה אקדמית בתחום החינוך צריך להכיר ביתרונות של המקצוע. לימודי חינוך הם בראש ובראשונה דרך מצוינת להשפיע על דור העתיד ולעצב את המציאות. מלבד סיפוק אדיר ברמה היום יומית שנובע מעמידה מול כיתה, הלימודים מאפשרים לכל אחד ואחת להביא לידי ביטוי את תחומי העניין האישיים שלהם. במילים אחרות, חינוך מייצג במידה רבה את ליבת מדעי החברה ובכך הוא פותח דלת לעוד שורה ארוכה של תחומי התמחות.

לסיכום, יש הרבה נבחרי ציבור שמחזיקים בהשכלה אקדמית ומתוכם לא מעט בחרו להתמחות בתחום החינוך. חלקם ניצלו את הכלים שקיבלו בלימודים בשלבים הראשונים של הקריירה, ואחרים נהנים עד היום מהידע התיאורטי שרכשו במהלך ההכשרה.

Exit mobile version