Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מכבסים בראש שקט

כל מי שנאלץ לבחור מכונת כביסה לפחות פעם אחת בחייו מכיר היטב את הדילמות ואת השאלות הרבות שצצות בתהליך. מצד אחד נדמה לנו שאין לנו צורך במחקר מקיף, ושבסופו של יום תיבחר מכונת הכביסה הזולה ביותר. בפועל אנחנו מגלים עולם שלם של מושגים שלא תמיד ברור לנו איך לפענח, כמו סל"ד, פתח עליון או דרג איכות. אם כן, רגע לפני שאתם יוצאים לרכוש מכונת כביסה חדשה כדאי שנעשה סדר בבלגן.

פתח עליון או קדמי?

ההחלטה הבסיסית והחשובה ביותר שלכם מושפעת, לרוב, מהפינה המיועדת למכונה החדשה. מכונות כביסה זמינות כיום באחת משתי אפשרויות מרכזיות: פתח קדמי או עליון. אם השטח שעומד לרשותכם צר יחסית, והגישה אליו מורכבת יותר, סביר להניח שמכונה עם פתח עליון תהיה אידאלית, בעוד פתח קדמי יתאים כאשר אתם מאחסנים את מכונת הכביסה שלכם בארון או מתחת לדלפק, ומכונות מהסוג הזה לרוב מתאימות לכמויות גדולות יותר של כביסה.

צרכי הכביסה שלכם

הסוגיה הבאה היא בהחלט משמעותית לא פחות, והיא סוגיית הקיבולת. בבתים שבהם מתגוררת משפחה ובה לפחות ילד אחד, רצוי שלא להתפשר על מכונת כביסה שיכולה להכיל פחות משישה קילוגרמים, בעוד מכונה קטנה יותר תתאים כמובן למי שמכבס לעיתים נדירות יותר ולמי שמתגורר לבדו. שימו לב גם למגוון התכניות המוצעות ובדקו כי כל התכניות המרכזיות (והחשובות עבורכם) אכן קיימות במכונה, לרבות תכנית מהירה ללא הרתחה או השרייה, תכנית ארוכה יותר שכוללת מספר שטיפות וגם טמפרטורה גבוהה (90 מעלות לרוב), ותכנית עדינה לבגדים שמחייבים משנה זהירות.

כביסה.צילום: עמיעד טאובכביס

הסחיטה

כעת הגיע הזמן להכיר את המושג סל"ד, שהוא בפשטות: סיבובים לדקה. ככל שמהירות הסיבוב של המכונה גבוהה יותר, כך המכונה יעילה ומהירה יותר, ותהליך הייבוש (במייבש הכביסה או על החבל) יהיה מהיר יותר. זוהי נקודה משמעותית בייחוד למי שמשתמש גם במייבש כביסה, שכן שימוש קצר במכונה יחסוך לא רק זמן אלא גם אנרגיה ועלויות.

נוחות ואחריות

הנקודות האחרונות והמשמעויות מאוד הן הנוחות והאחריות, שני נושאים שבהם כדאי להשקיע עוד רגע של מחשבה. מכונת כביסה עם צג דיגיטלי, מכונה שעליה כיתוב בעברית או כזו שהדלת שלה נפתחת עד ל-180 מעלות, כל אחד מהמאפיינים האלה ישפיע מאוד על נוחות ההפעלה שלכם. בנוסף לכך מומלץ מאוד לבחור במכונה שעליה זמן אחריות ממושך יותר, וכן לבדוק מה בדיוק נכלל במסגרת האחריות (חלקים, תיקונים וכיו"ב) כדי שתדעו מראש שיש לכם פתרון לבעיות שעשויות לצוץ.

בנוסף מומלץ לקרוא את המאמר הבא שפורסם באתר Ynet ומציע 8 טיפי לבחירת מכונת כביסה.

Exit mobile version