Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מתאימים אופניים לילדים

אנחנו מאוד רוצים לגרום לילדים שלנו להניח בצד את הטלפון את המחשב, להתרחק ממסך הטלוויזיה ואם אפשר – להוציא אותו החוצה, אל האוויר הפתוח, לגרום לו לזוז קצת, לראות עולם ולהפוך ליצור חברתי שיכול לתקשר גם מחוץ לגבולות המסך. אחת הדרכים הטובות לעשות זאת בהנאה גדולה עבור הילד היא לרכוש עבורו אופניים חדשות, מה שכמובן מחייב הכנה נכונה וציוד עזר נכון.

בוחרים מידות

נתחיל, כמובן, ממידות האופניים. בכל הקשור לבחירת אופניים לילדים הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא כמובן לקבוע את הגודל, כשאופניים גדולות מדי הן סיכון בטיחותי משמעותי משום שהם יתקשו לעצור בקלות ולהתייצב בשעת הצורך, והם גם יקשו עליו לתפעל אותם, מה שבעיקר יוביל לתסכול, ותסכול? הוא כנראה יוביל לרצון של הילד לפרוש הרבה לפני השיא, וחבל. אם כן, התחילו בבחינת הגלגלים ושימו לב שכאשר מדובר בילדים רצוי שקוטר הגלגל לא יעבור את רף 20 האינץ', וכן שימו לב לגובה האופניים תוך שאתם מוודאים שהילד יכול בקלות רבה להוציא את הרגל מהדוושה ולהניח אותה על הקרקע, זה יעזור מאוד בבלימה.

אופניים.צילום:עמיעד טאוב

סוג האופניים

השאלה הבאה שאתם בוודאי שואלים היא האם עדיף לקנות אופני הרים לילדים או BMX, וכאן התשובה עשויה להשתנות בהתאם לגילו של הילד. מעל גיל שלוש ומתחת לגיל חמש רצוי להצטייד באופני BMX שהם בסיסיים יותר ומתאימים מאוד לרכיבה פשוטה מהבית למתנ"ס, למשל. היציבות שלהן חשובה מאוד, הגלגלים עבים וגם המעצור הרגלי מקל מאוד על הרכיבה ועל הבלימה עבור הילדים. גם המחיר של אופניים אלה נוח למדי, וזה בהחלט מרכיב חשוב כשמדובר באופני ילדים שיהפכו כנראה לפחות-רלוונטיים בעוד כמה שנים. מעל גיל חמש ועד גיל שמונה אפשר לעבור לאופני הרים שיישארו עם הילד גם פרק זמן לא מבוטל, ואם תרכשו אופניים בצבע ניטרלי תוכלו להוריש אותם לאח הקטן כשיגדל, אבל אם רכשתם לילדה אופניים ורודות, יכול להיות שאחיה קצת פחות יתלהב מהמתנה שתעניקו לו.

אמצעי בטיחות

מעבר לפריטים נוספים שתוכלו להלביש על האופניים חשוב שתקפידו קודם כל לאבזר את הילד ולהכין אותו לרכיבה. קסדה היא מרכיב קריטי שיגן על הילד מפני נפילות אפשריות וחשוב שתלמדו את הילד שעליו לרכב אך ורק עם אמצעי הבטיחות הבסיסי הזה. פנס חשוב מאוד גם הוא, בוודאי אם הילד עלול למצוא עצמו רוכב בחשיכה, וכן אמצעים זוהרים שיהפכו את האופניים לבולטות יותר בתנאי החשיכה ויאפשרו לנהגים ולעוברי אורח להבחין בילד. פעמון תקין, בלמים טובים, צמיגים יציבים ובולמי זעזועים – כל אלה חשובים מאוד, ולפני שאתם מוותרים על פרט כזה או אחר, ודאו שיש לילד תחליף הולם ובעיקר שאתם לא פוגעים בבטיחות האישי שלו. בנוסף מומלץ לקרוא את המאמר שפורסם באתר משרד הבריאות בנושא רכיבה בטוחה על אופניים.

Exit mobile version