Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מתכננים לרכוש נכס חדש? בדקו את הסביבה שלכם

תכנון סביבתי . צילום באדיבות: pixabay

גם שנים לאחר שהחלו המחאות והתלונות על יוקר הדיור, חלום הדירה הוא עדיין החלום הגדול ביותר מבחינתם של לא מעט ישראלים. אנחנו משתוקקים למצוא דירה מתוקה שנוכל לקרוא לה "בית", וגם כותרות העיתונים המעידות על מחירי הדיור לא מרתיעות אותנו. למעשה, בין שלל הדירות המוצעות היום בשוק יש לא מעט מציאות, וגם כמה הזדמנויות מצוינות שיכולות להתברר כהשקעה נכונה ומניבה במיוחד.

נושאים כלליים שחשוב לבדוק

מצאתם דירה שנראית לא רע בכלל, וגם המחיר שלה הגיוני ונוח מבחינתכם. עד כאן הכל נפלא. עם זאת, רגע לפני שאתם חותמים על הסכם כזה או אחר, זה בדיוק הזמן לערוך סיור קצר באזור ולוודא שהבחירה אכן הטובה ביותר. בחנו את השכונה, את המבנים הציבוריים ואת השירותים הקיימים בקרבת מקום. אם יש לכם ילדים קטנים והגן הקרוב ביותר נמצא במרחק של כמה קילומטרים טובים, ייתכן שהנושא ישפיע על הבחירה שלכם. אם הדירה נמצאת באזור רועש מדי, אתם עלולים לסבול מהרעש בהמשך או לחלופין, ייתכן שתוכלו לפתור את הבעיה עם בחירה נכונה של חלונות כפולים. לכל נושא יש פתרון, אבל לפני שאתם מקבלים החלטות גדולות (ויקרות) מומלץ לדעת בדיוק לקראת מה אתם הולכים.

הזדמנויות שעשויות להשתלם

מצאתם דירה מתוקה בבניין ישן להחריד, ונדמה לכם שזה סימן לברוח? לא בהכרח. בשלב הזה דווקא מומלץ לבחון תכניות שעשויות להיות בתהליך, כדוגמת תכניות תמ"א 38. אם הבניין צפוי להיכנס לתכנית כזו בתקופה הקרובה, אתם צפויים ליהנות כפליים. בתור התחלה, תמ"א 38 תשדרג את מראה הבניין באופן דרמטי ותהפוך את סביבת המגורים לאטרקטיבית ומזמינה הרבה יותר. תכניות רבות אף יאפשרו לכם לנצל זכויות הרחבה ולשדרג את הדירה הקטנה לאין שיעור. בנוסף, וחשוב אף יותר מכך, אם תחליטו למכור את הדירה בהמשך ואף להשכיר אותה, תוכלו ליהנות מערך גבוה הרבה יותר. בפשטות, זוהי השקעה שתניב לא מעט פירות בתום התהליך, ועל הזדמנות כזו לא בטוח שכדאי לכם לוותר.

מה זה בכלל תמ"א 38?

אם מצאתם דירה נפלאה בבניין שעתיד להיכנס לפרויקט תמ"א 38 ועדיין לא זכיתם לשמוע את צמד המילים הללו, בהחלט חשוב להבין במה בדיוק מדובר. בפשטות, פרויקט תמ"א 38 הוא פרויקט שמטרתו לחזק מבנים ישנים (שנבנו לפני 1980) ולהכין אותם טוב יותר לקראת רעידות אדמה. כדי לעודד את היזמים, את הקבלנים וגם את הדיירים, הממשלה הגדירה לא מעט תמריצים חשובים, לרבות ניצול זכויות הרחבה, הוספת קומות נוספות לבניין (הזדמנות נהדרת לקבלנים), הוספת מרפסות שמש ומחסנים, וכמובן – עיצוב חיצוני ופנימי משודרגים ומרהיבים. דירה בפרויקט כזה היא בהחלט דירה שערכה יזנק תוך זמן קצר, ועל זה נדמה שאין ויכוח.

מידע נוסף בנושא התחדשות עירונית באתר בניין עיר בכתובת https://binyanir.co.il

Exit mobile version