Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

נופש כשר באילת

רגע לפני שתארזו מזוודות ותצאו לעוד חופשה מפנקת באילת, הנה כל הטיפים לשמירת השבת והכשרות – גם במלון

בכל חופשה באילת עולים מחדש החששות שמא המלון אליו תגיעו לא ערוך דיו לקהל הנופשים הדתי או שומר המסורת. אמנם אתם כבר מורגלים – אורזים מראש נרות שבת, סידור ונטלה.

אבל אם תגלו פתאום שבמלון שהזמנתם חסרים אמצעים לבילוי חופשת שבת כהלכתה –
כל חוויית הנופש עלולה להתקלקל, וחבל. ריכזנו עבורכם כמה טיפים חשובים ושימושיים כדי שתוכלו ליהנות בראש שקט ונטול דאגות מנופש כשר באילת.

ותרו על הרכב, הזמינו טיסה
לטיסה לאילת יש הרבה יתרונות על פני נסיעה. אבל כשמדובר בחופשה כשרה בעיר הנופש הפופולרית, היתרון הגדול הוא שאתם יכולים לסיים את החופשה במוצ"ש ולהגיע הביתה בשעת ערב סבירה.

קחו בחשבון שאם תחליטו להגיע למלון ברכב, הנסיעה חזרה הביתה במוצאי שבת ארוכה, מעייפת ומחייבת ריכוז למשך שעות רבות. בנוסף, גם הילדים יאבדו סבלנות מהר בנסיעה כזו שכן תצטרכו לעצור מספר פעמים באמצע הדרך, להעסיק אותם ולבסוף – להגיע בשעה מאוחרת הביתה.

בית כנסת
ברוב בתי המלון קיים בית כנסת בנוסח תפילה אשכנזי או ספרדי. שעות התפילה מתפרסמות באופן בולט ליד דלת בית הכנסת, ותמיד תוכלו להתעדכן בדף המידע אותו תקבלו עם תחילת החופשה. במידה ולא קיים בית כנסת במלון, ניתן לבקש מפקיד הקבלה שינחה אתכם היכן ניתן להתפלל בסביבה הקרובה.

ארוחות שבת במסעדות המלון
נושא הכשרות במלונות מקבל התייחסות מיוחדת בחופשה. בתי המלון מעסיקים מטעמם משגיח כשרות המקפיד על הלכות הכשרות במהלך הכנת האוכל (לא רק בין בשר לחלב). לכן, אין חשש שתסעדו ארוחת ליל שישי או ארוחת בוקר שבת שאינן כשרות. קחו בחשבון שארוחות כשרות גלאט למהדרין כרוכות בדרך כלל בתוספת תשלום. את תעודת הכשרות תמצאו לרוב במתחם הקבלה כך שתוכלו לראות מטעם איזו רבנות היא ניתנה.

שבת שלום, גם בחדר
עם הזמנת החופשה, מומלץ לבקש מראש מפתח מכני לחדר כדי למנוע חילול שבת.
ישנם בתי מלון באילת בהם ניתן להזמין גם נטלה, לינה במיטות נפרדות ופינה להדלקת נרות שבת. בכל מקרה, מומלץ לציין מראש במעמד הזמנת החופשה בקשות כאלו – לרבות עזיבה במוצ"ש.

שבת וינפש
גם אם תכננתם לבלות את כל הסופ"ש בבריכה, כדאי לדעת שיש אטרקציות לקהל הדתי באילת. חוף הדתיים למשל, הוא חוף מוסדר ומגודר הגובל עם ירדן. מאחר שסביבו גדר גבוהה ואטומה אין סכנה למטרידים ומציצים למיניהם, וההפרדה בין נשים לגברים נעשית באמצעות גדר הפרדה בתוך המים. במתחם החוף תמצאו גם שירותים ומקלחות חוף, סככות, מדשאות ושירותי הצלה.

בנוסף, אילת שופעת במגוון רחב של טיולים, המתאימים לזוגות או משפחות ומוצעים במבחר מסלולים ודרגות הליכה.

הכתבה באדיבות רשת מלונות פתאל המציעה נופש באילת במלונות הרשת לחופשה משפחתית וזוגית. להלן מידע בנושא http://www.fattal.co.il/vacation-in-eilat

ים באילת.צילום עמיעד טאוב
Exit mobile version