Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ניהול עובדים נכון, או איך להיות מנהל טוב יותר?

מחקרים מלמדים כי היחס של המנהל לעובדיו קובע במידה רבה את איכות הניהול שלו. הטענה היא כי מנהלים גרועים אומרים לעובדים שלהם מה לעשות, מנהלים טובים מסבירים לעובדים מדוע הם צריכים לעשות זאת, ואילו מנהלים נהדרים מערבים את העובדים שלהם בתהליך קבלת ההחלטות ובביצוע השיפורים הנדרשים.

צילום: באדיבות אתר PIXABAY

להיות מנהל טוב יותר זה לא משהו שאינו בהישג ידכם, זה לא איזה כישרון וכריזמה שבהכרח צריך להיוולד איתם. יש כמה תנאים בסיסים שבכוחם להפוך כל אחד מכם למנהל נהדר. אגב, כמעט כל קורס ניהול משלב בתוכנית ההכשרה למנהלים גם מידע על הגורמים שתורמים ליצירת מנהל טוב. מנהל שיודע לנהל היטב את העובדים שלו ומצליח לגרום לכך שהעובדים ילכו בעקבותיו, תוך הגברת היעילות והמוטיבציה שלהם.
מנהל גרוע עלול לגרום למצב של חוסר תפקוד משווע של העובדים. הוא נובח עליהם את פקודותיו ומורה להם מה לעשות מבלי לספק להם הסבר או הקשר כלשהו. לא מעט מחקרים מלמדים שהיכולת להיות מנהל טוב, נובעת מהדרך שבה המנהל מתנהל מול העובדים שלו, תוך שמירה על מערכת יחסים אישית שמאופיינת באמון, יושר ופשטות. בנוסף, התנהלות בוגרת שמאמינה בערכים של הארגון ויודעת כיצד להציב את האדם הנכון בתפקיד הנכון, תוכל להביא לביטוי את מלוא הפוטנציאל של כול אחד מהעובדים.

פגישות אישיות קבועות ומשמעותיות – אחד על אחד

רוב המנהלים מודעים לחשיבות של יצירת לוח זמנים לעריכת מפגשים קבועים עם העובדים כדי לקבל מהם דיווחים ישירים על עבודתם. חברות מסוימות אף דורשות זאת. יחד עם זאת, בדרך כלל בארגונים שבהם הניהול לא במיטבו, מפגשים אלה נקבעים לעתים נדירות ביותר והדבר ניכר היטב ברמת היעילות הנמוכה שמאפיינת את צוות העובדים שלהם.

מנהלים טובים מתעדפים את הפגישות שלהם ומקפידים לכבד את חשיבות הזמן שמוקדש לפגישות אלה. אין ספק כי שיחה עם העובד היא זו שיוצרת את מערכת היחסים בין העובד למנהל. מומלץ לתכנן לוח זמנים למפגשים אישיים ולקבל דיווחים ישירים אחת לשבוע או פעם בשבועיים, ולהקפיד על קיומם של המפגשים באופן קבוע ומתמשך. כאשר מנהלים טובים משתמשים היטב בפגישות אלה, השקעת הזמן שלהם מתבטאת במשך תקופה בהגברת היעילות שמפגינים העובדים שלהם.

ניהול סכסוכים פעיל

מנהלים נהדרים לא נמנעים מהתמודדות עם בעיות שמופנות אליהם. המציאות היא שלפעמים העובדים לא מסתדרים, פרויקטים נכשלים, השקות סובלות ממאבקי שליטה והחלטות קשות צריכות להתבצע. כאשר אתם מסוגלים לנהל בהצלחה מצבים קשים שכאלה, אתם משמשים מודל לחיקוי לצוות העובדים שלכם ומהווים דוגמה לעובדים בכול מה שקשור לאחריותיות ולתהליך קבלת החלטות.

אם אתם מנהלים שפשוט שונאים סכסוכים ומריבות, מצאו דרך כיצד לנהל אותם. הסכסוך הופך לקבוע כאשר אנשים מעורבים בו ופשוט אי אפשר להימנע ממנו מבלי לפגוע ביכולת המנהיגות שלכם. העובדים רוצים מנהיג שקם ונלחם עבורם, סולל להם את הדרך ומקל עליהם לבצע את עבודתם. לכן, הימנעות מסכסוך היא פשוט לא אופציה אם אתם רוצים להפוך למנהלים טובים ולנהל נכון את הצוות שלכם.

Exit mobile version