Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ניקוי ספות – איך עושים את זה נכון?

צילום: עמיעד טאוב

יין, פסטה, קפה, או מזכרות מהכלב, כל אלה בוודאי אינם רצויים על הספה שלכם, ואין זה משנה אם היא חדשה או בת כמה שנים טובות. מאחר ובסלון הבית אתם מבלים עם החברים ועם המשפחה, מתפנקים מול הטלוויזיה עם מגש פיצה או פותחים את הבוקר עם ספל קפה, ניקיון הספה הוא משמעותי ביותר. הבעיה היא שכאשר מופיעים כתמים על גבי הריפוד אנחנו מוצאים את עצמנו קצת מבולבלים ובעיקר מוטרדים, אבל רגע לפני שאתם משליכים את הספה מהחלון ורצים לרכוש מערכת ישיבה שלמה באלפי שקלים, הנה כמה טיפים חשובים על ניקוי ספות.

סדר פעולות נכון

ראשית חשוב לזכור כי ניקוי ספות יסודי אינו מתבצע עם חומר ניקוי בסיסי בלבד. בביקורכם החפוז בסופרמרקט הקרוב בוודאי תמצאו לא מעט חומרי ניקוי יסודיים יותר או פחות שאמורים להחזיר לספה את המראה החדש והרענן שלה, אבל החומר היקר ביותר לא בהכרח יועיל. זאת משום שלפני שמבצעים ניקוי ספות חשוב לבצע שאיבה יסודית, שכן מריחת חומר ניקוי על כתמים ועל שאריות לכלוך למעשה מאפשרת לכתמים הסוררים להתייבש היטב – וזו הטעות הגדולה ביותר. אם כן, לפני הכל, התחילו בשאיבת הספה בטרם תבצעו כל פעולה אחרת.

עזרה ראשונה

בין אם שפכתם בטעות יין ובין אם רוטב הפסטה טפטף אל הספה היפה שלכם, הצעד הראשון והמשמעותי – שיעזור לכם לא רק בקרב אלא במלחמה כולה – הוא ניקוי הספה  עם מגבון לח. אם אין לכם מגבון לח בהישג יד אתם בהחלט יכולים להרטיב מגבת במים פושרים, אך במידה, ולשפשף את האזור באופן נקודתי ומדויק ביותר. שימוש בסבון כלים או בקצף ניקוי יכול לעזור במקרים מסוימים אבל חשוב שתימנעו ממריחת הכתם על פני שטח פנים גדול יותר, משום שכל שתשיגו בכך הוא הרחבה של האזור המוכתם.

ניקוי ספות מקצועי

אחד הפתרונות היעילים ביותר הוא ניקוי ספות מקצועי, שיעזור לכם להתמודד עם כתמים נקודתיים אבל הוא גם מומלץ ללא כל קשר, לפחות פעם בשנה (אם לא יותר מכך). ניקוי ספות מקצועי מתבצע על ידי מכונה מיוחדת ותוך שימוש בחומר קרצוף שמאפשר ניקוי יסודי של ספות וכורסאות, ואפילו ניקוי שטיחים וכיסאות מסוגים אחרים. אם אתם רוצים לשמור על הריהוט היוקרתי והיפה שלכם לאורך זמן, השקיעו בו זמן ומחשבה, תחזקו אותו היטב ובעיקר – הקפידו לנקות אותו בצורה מעמיקה וטובה מפעם לפעם, כדי שילווה אתכם לאורך שנים.

Exit mobile version