Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ניתוחי קטרקט פרטיים בצפון

ניתוחי קטרקט נועדו לתת מענה יעיל לבעיה רפואית המכונה בעברית ירוד, בה מאבדת עדשת העין מצלילותה. את הטיפול המהיר והבטוח ניתן לעבור כיום בשורה ארוכה של מרכזים רפואיים, כולל באזור הצפון. על הניתוח והרופאים המומלצים לביצועו תוכלו לקרוא בשורות הבאות.

מי צריך ניתוח קטרקט?

כאמור, קטרקט הוא מצב רפואי שבו מתפתחת עכירות בעדשה של העין, אשר מטרתה היא להעביר את קרני האור באופן ממוקד אל הרשתית. כתוצאה מהעכירות ישנה ירידה באיכות הראיה, ישנו צורך רב  יותר בהחלפה של מספר במשקפיים או בעדשות המגע, וכמו כן עשויים להופיע תסמינים נוספים כמו סנוור מאורות וריצודים. יש לציין כי לא מדובר במחלה אלא במצב טבעי, שנוצר עם שינויים ושחיקה של העדשה באופן טבע, ולכן הוא נפוץ יותר החל מגילאי השישים. יחד עם זאת, קטרקט עשוי להופיע גם בגילאים צעירים יותר, למשל בעקבות חבלה שהעין ספגה, מחלות כמו סוכרת וטיפולים בסטרואידים, וכן מחלות אחרות ונטיות גנטיות.

הניתוח עצמו

מדובר בניתוח קצר יחסית, לרוב תחת הרדמה מקומית, שבו עושים חתכים לפתיחת חלון טיפולי בעין. דרך החלון מחדירים מעין סיכה מתוחכמת שיודעת לרטוט ולשאוב. כלומר, היא רוטטת במהירות גבוהה ומפרקת לגורמים את העדשה הטבעית ולאחר מכן שואבת אותם החוצה. בהמשך, אחרי שכל השאריות נשאבו ונוקו, משתילים דרך אותה סיכה את העדשה החדשה. זוהי עדשה העשויה מפלסטיק חדשני שמגיעה אל העין מקופלת, ואחרי שהתמקמה היא נפתחת ונאחזת באופן קבוע. כך למעשה, העין מקבלת עדשה מלאכותית חדשה ולאחר מכן ניתן לסגור את החתכים שנעשו בתחילה בלי להשתמש בתפרים.

לא רק עדשות רגילות

חשוב לדעת כי כל העדשות בהן נעשה שימוש בישראל הינן איכותיות מאוד. ואולם, יש גם עדשות המכונות "פרימיום" שנותנות מענה לא רק לבעיות ראיה לרחוק או לקרוב, אלא לשני המרחקים יחדיו. המשמעות היא שהמנותח יינה מראיה טובה לשני המרחקים, ובמקרים רבים כלל לא יזדקק עוד למשקפיים (למרות שזו לא מטרת הניתוח). בנוסף לעדשות אלו ישנן גם עדשות פרימיום היודעות לתקן בעיות ראייה ספציפיות כמו אסטיגמטיזם.

צילום pixbay

אצל מי מומלץ לעבור את הניתוח

ניתוחי קטרקט בצפון מומלץ לעבור אצל מומחים ברפואת עיניים הפועלים במסגרת מכונים מתקדמים. דוגמא נאה לכך מהווה ד"ר מודי נפתלי אשר שימש לאורך השנים בתפקידים בכירים, ובהם גם כמנהל של מחלקת העיניים בביה"ח פוריה. כיום מנהל ד"ר נפתלי ומנתח במסגרת בית החולים רמב"ם, בקופות חולים, ובמרכז הרפואי המתקדם לניתוחי עיניים "מעין" השוכן בצ'ק פוסט שבין חיפה לקריות.

Exit mobile version