Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

נסיך נולד: המדריך להורים החדשים

מייגן והארי ממש ביקשו, אז מומחי ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים נרתמו למשימה והכינו במיוחד עבורם את המדריך להורים המתחילים. המדריך מתאים גם להורים שלא נמצאים תחת פיקוחה הצמוד של המלכה אליזבת

כתבה: עינת שגיא אלפסה, דוברת ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים

מזל טוב להארי, מייגן וכל משפחת המלוכה! נסיך חדש בא לעולם, איזו התרגשות.

להבדיל מהנסיכים שחיים כמעט בכל בית בישראל, כאן מדובר בנסיך אמתי – כזה שנולד עם כפית של זהב, צוות מטפלות ומשרתים, וגדוד של צלמי פפראצי שמלווים אותו עוד מרגע ההתעברות.

אבל גם כשמדובר בנכד של הנסיכה דיאנה, ממש כמו לכל התינוקות בעולם, יש כללים והנחיות שחייבים להקפיד עליהם כדי לשמור על בטיחותו.

במיוחד עבור הנסיך הג'ינג'י והדוכסית מססקס, הכנו את המדריך המיוחד להורים החדשים (המדריך מתאים גם למשפחת המלוכה וגם לפשוטי העם):

ישנים על בטוח

הכותרת הנכונה צריכה להיות בטוח שלא ישנים, אלא אם כן הצלחת להתחתן עם משפחת המלוכה ויש לך צוות מיומן של מטפלות. בכל מקרה, כל תינוק צריך לישון במיטה נפרדת משלו – בסמוך למיטת ההורים (או הנני).

Mark Jones [CC BY 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0)]

למניעת סיכון למוות פתאומי בשינה, על התינוק לישון על הגב לכל זמן השינה. גם אם המלכה קנתה לתינוק המלכותי המון דובונים, אין להשכיב את התינוק לישון כשהם במיטה. בנוסף, מומלץ להרחיק כריות, שמיכות, מגני ראש וכל חפץ מיותר העלול לגרום לחנק בשינה.

הטמפרטורה המומלצת בחדר צריכה להיות 22 מעלות.

מוצץ בהחלט מומלץ לשימוש בשינה, והוכח כי השימוש בו מצמצם את הסיכון למוות בשינה.

כס המלוכה

אם לא יקרה משהו דרמטי, התינוק של הארי ומייגן לא יזכה לשבת על כס המלוכה. יש רבים מדי בתור לפניו שמחכים לתואר המיוחל. עם זאת, לתינוק המלכותי, כמו לכל תינוק אחר, חייב להיות כיסא מיוחד שיגן עליו – מושב בטיחות (או סלקל).

לפי המלצות ארגון בטרם וארגוני בטיחות נוספים בעולם, מומלץ להושיב את התינוק ברכב כשהוא ישוב כנגד כיוון התנועה לפחות עד גיל שנתיים ובמושב המתאים לגילו, למשקלו ולגובהו. מחקרים מראים כי פעוט היושב נגד כיוון הנסיעה, בטוח פי 5 במקרה של תאונת דרכים, ביחס לפעוט היושב עם כיוון הנסיעה.

חשוב להקפיד לחגור את התינוק היטב בכל נסיעה, ולעגן את המושב לרכב בהתאם להוראות.

אמבטיה מלכותית

גם הנסיך הקטן ממש כמו הנסיכים הישראלים יתענג על זמן אמבט. אנחנו ממליצים למייגן ולהארי את הרגעים הללו לשמור לעצמם ולתת למטפלות קצת לנוח (או לקפל כביסה).

זמן המקלחת הוא זמן של כיף, אבל חשוב להבין שתינוק יכול לטבוע גם במים בעומק סנטימטרים ספורים בלבד. לכן לעולם אין להשאיר תינוק או פעוט לבד באמבטיה – אפילו לא לרגע. מחזיקים את התינוק בכל זמן השהייה במים. יש להכין מראש כל מה שצריך לאמבטיה, זאת בהנחה שאין משרת זמין בסביבה.

לפני הכנסת הנסיך למים, יש לבדוק כי הם בטמפרטורה נעימה. מים חמים מדי עלולים לגרום לכוויה בעור המלכותי העדין.

כך מחתלים נסיכים

אם הנסיך החדש ירש את האופי של הוריו, הרי שמדובר בתינוק אנרגטי ופעלתן. לכן חשוב שמייגן והארי יהיו מודעים לעובדה שנפילה היא אחת הסיבות ההיפגעות השכיחות בילדים, ושגם גובה שנראה נמוך למבוגר עלול לגרום לפגיעה חמורה אצל תינוק.

כאשר משתמשים בשידת החתלה, חשוב להחזיק את התינוק בכל זמן שהוא על השידה. גם אם צריך להתכופף ולקחת משהו מאחת המגירות, עושים זאת מבלי לעזוב את התינוק אפילו לשנייה. מומלץ כמובן להכין הכול מראש כדי למנוע סכנות מיותרות. זכרו: אתם לא יודעים מתי התינוק יתחיל להתהפך או לזוז, לכן אסור לסמוך על כך שהוא עוד קטן מדי ואינו יודע לזחול.

Afternoon tea

בכלל זאת, יש לנו פה עסק עם בית מלוכה בריטי וכיאה להם בכל יום בשעה חמש בדיוק מוגשים מן הסתם לנסיך ולדוכסית תה וכריכים או עוגיות. מסורת זו מסורת, ואנו מכבדים אותה, רק חשוב להזכיר שאסור לשתות משקאות חמים בזמן שמחזיקים תינוק על הידיים.

עורם של תינוקות עדין יותר משל מבוגרים, ושטח העור קטן יותר. לכן כוס תה תמימה שנשפכת על תינוק עלולה לגרום לכוויה חמורה ורחבה אצל תינוק שההחלמה ממנה תהיה קשה וארוכה.

אגב, לנו נראה שהדוכסית בכלל מעדיפה קפה, אבל זה הזמן להזכיר שלקפה יש אפקט דומה לזה של תה במידה והוא נשפך על עור התינוק. לכן מרחיקים את התינוק מכל משקה חם.

עכשיו, כל שנותר הוא לאחל לכל המשפחה הרבה בריאות ובטיחות, שיזכו לגדל את הנסיך בנחת ובאושר ושידאגו לשלוח לנו הרבה תמונות חמודות

Exit mobile version