Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

סגיב כהן – הזמיר התימני חוזר למקורות

כתב תרבוש צפה במופע של הזמר סגיב כהן וגילה איך מי שהתחיל ככותב שירים לגלי עטרי ולזמרים ידועים נוספים הפך לזמר מצליח עם קול אדיר שבין הסלסולים חוזר למקורות. חאפלה בפתח תקווה.

צילום: איתי שרמר

עשרות מתושבי עיר השינה פתח תקווה הגיעו לפאב הכשר ג'מס שם הופיע הזמיר התימני, סגיב כהן, בוגר בית הספר היוקרתי למוזיקה "רימון", יוצר, מלחין וזמר שבחן הייחודי לו יודע לסלסל בכסות ים תיכונית בלי עטיפות פופ.

כבר שנים נחשב כהן לזמר מוערך, אבל רק בקרב מכורים למוזיקה. רק מעטים יודעים שהוא כתב לגלי עטרי את אחד מאלבומיה המצליחים ביותר. מעטים יודעים שהוא זה שעומד מאחורי הלהיט "מהמרחקים" שבניגוד למה שנהוג לחשוב – לא נכתב על אחותה של גלי עטרי, שוש עטרי ז"ל.

כהן כבר יכול להתהדר ברקורד מכובד של מספר אלבומים ובלהיטים שכבשו את הרדיו הישראלי, ביניהם "חכי עוד רגע", "בדרך אלייך" ובימים אלה שיתוף פעולה שלו עם דקלון ואהובה עוזרי לשיר "צלצולי פעמונים" כובש את ה-פלייליסט של גלגל"צ.

לאחר שנכחתי במספר הופעות של כהן, הלכתי לשמוע איך הוא מתמודד עם הג'מס, מבשלת הבירה הכשרה בפתח תקווה. האווירה במקום הייתה נפלאה, באיחור אופנתי עולה כהן לבמה עם הנגנים שמלווים אותו מאז ההופעה הראשונה הזכורה לי אי שם בשנת 2010. גיטרה חשמלית, גיטרת בס, עוּד וכלי הקשה הופכים את המופע הזה לחגיגת מוזיקה ישראלית / ים-תיכונית / תימנית משובחת.

כהן שר שירים רבים עם טקסטים מהמקורות, חלקם במבטא תימני אותנטי שמצליח לשבות את ליבם אפילו של אשכנזים כמוני.

צילום: איתי שרמר

המופע נפתח בלהיט הותיק "חכי עוד רגע" שמעיר את הקהל הנאמן מההמתנה הארוכה, וממשיך עם "שימני כחותם" הלקוח משיר השירים ולשם שינוי מבוצע ללא הגייה תימנית. מיד לאחר מכן כהן מרעיד את הלבבות וזועק לקהל "בואי, בואי יפתי. והשיבי לי אהבתי", סיפתח לשיר המרגש "מה לך", השיר הראשון ששמעתי של סגיב כהן לפני כ-5 שנים וגרם לי להתאהב ביוצר המוכשר.

כהן לא מוריד הילוך בהופעות שלו. גם כשנדמה שהוא מתחיל בקול גבוה מידי ושלא יצליח לסיים את השיר – הוא מוכיח בכל פעם מחדש שהוא אחד מזמרי הנשמה המוכשרים בסצינת המוזיקה הישראלית. המעברים שהוא מבצע בזמן השירים, הסולואים והסלסולים המקוריים שפשוט לא מזכירים את הסטיגמה על המוזיקה המזרחית. מוזיקה שיוצאת מהלב וחודרת אליו כמו חץ.

בהמשך ההופעה משנה כיוון למחרוזת משיריו התימניים של כהן, מיני-חאפלה אם תרצו, והקהל משתתף ברצון רב. אחד משיאי ההופעות של כהן הוא בביצוע השיר "ישקף", אותו כהן מלווה תמיד בתובנה אישית על המלחמה התמידית בו שרוי עם ישראל. הפעם כהן בחר להעביר את המסר ש- "אם לא נהיה אחד, זה בלבד עומד עלינו לכלותינו. האחדות שלנו היא השלב הראשון בעמידה שלנו כעם".

כהן חותם את המופע בשיר "כֻּול שִי כַּלָאם" המוקדש לארץ ישראל באהבה רבה. מספר דקות לאחר מכן הוא חוזר להדרן הכולל את "ברכת הדרך" שיצא במהלך מבצע "צוק איתן" ומרטיט את הלב. הערב נחתם סופית בשירה המונית של "מהמרחקים" שהיה בשיאו השיר המושמע ביותר בתחנות הרדיו הישראליות בשנת 2009.

תם לו ערב נפלא נוסף עם סגיב כהן. הופעה מומלצת, לא רק לחובבי הז'אנר.

 

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version