Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

סוף קיץ: המקומות שכדאי לטייל בהם לפני שמגיע החורף

בימים אחרונים של שמש לפני שהחורף מגיע, כדאי לנצל את הזמן ולטייל במספר מקומות ייחודיים ברחבי הארץ שהביקור בהם אינו אטרקטיבי בתקופת החורף

למרות שהוא עדיין לא כאן במלוא עצמתו, במספר הזדמנויות בשבועות האחרונים התחלנו להרגיש לסירוגין את החורף. גם הטפטופים הקלים שהגיחו בין החגים, והרוחות שהתחילו לנשב בחוזקה יותר במהלך הלילה מצביעים על כך שהחורף בדרך, ובקרוב נטעם מיופיו ומעצמתו.

דבר זה, משפיע גם לכל הקשור לטיולים שאפשר לבצע בתקופה הקרובה, בעונת הסתיו, שמחברת דה-פאקטו בין הקיץ והחורף. כך, למרות שנופי החורף המרהיבים עד לא הגיעו למחוזותינו במלוא יופיים ועוצמתם, עדיין אפשר ליהנות באופן מסוים מהאטרקציות שנשארו ושהביא איתו הקיץ, ובכלל, כדאי לנצל את הימים והשבועות האחרונים להתחמם מעט מהשמש.

אז לקראת הכניסה הרשמית לעונת החורף, בדקנו לפניכם מה הם המקומות שכדאי למהר ולהגיע אליהם בימים אחרונים של שמש, אלו טיולים מייחדים כל כך את עונת הקיץ וצפויים להיות פחות רלוונטיים בחודשים הקרובים, והיכן כדאי לכם לצאת ולטייל דווקא כעת, הגם אם לביקור חפוז ואחרון, לפני שיגיע החורף.

חוף הים

חופי הים ברחבי הארץ, בין אם בכנרת, בים התיכון, או באילת, מאפשרים בילוי ייחודי, משפחתי או זוגי מהנה לחלוטין. בימים אלו, כל עוד יש קצת שמש, הגם שהמים קרים מעט, ניתן עדיין ליהנות ולבלות, לשחק מטקות, לבנות ארמונות בחול, ואולי אף להשתזף בחופי הים. בעוד שבוע או שבועיים, הפעולה הפשוטה והמהנה של ללכת ולהשתכשך בים תהיה קשה בהרבה, ואותה ימלאו חוויות אחרות ונופים חדשים שבאים אל הים התיכון בזמן החורף.

חוף נורדאו. צילום: בלזר תקשורת

אילת

למרות שתמיד אומרים שלעיר הדרומית והאהובה, אילת, אפשר להגיע בכל עונה בשנה, ביקור בעיר במהלך חודשי החורף צפוי לצמצם לכם את אפשרויות לאטרקציות ולמקומות הבילוי. אמנם עדיין תוכלי לעשות שופינג כאהבת נפשכם, אך האטרקציות הימיות שמאפיינות כל כך את העיר יהיו ברובם סגורות, בשעות הערב גם באילת יותר קר,  וגם הביקור בחוף הים ובשמורות הטבע יהיה פחות אטרקטיבי. ועל כן, אם יש לכם זמן פנוי, עכשיו זה הזמן לבקר באילת.

מלון הרודס באילת. צילום: יח"צ

נהר הירדן

בגזרה הצפונית, החורף מביא עמו כמובן נופים מדהימים ומלבבים, אך האטרקציה הפופולארית של הביקור בנהר הירדן, וכן, גם של עשיית שיט (קיאקים) באופן זוגי או משפחתי במקום תהיה קשה ומסוכנת יותר בעונת החורף. בעונה זו, מתמלאים הנחלים במימי הגשמים והם הופכים למסוכנים (יפים) וקרים הרבה יותר, וגם רוב אתרי הלינה והשיט יהיו סגורים בתקופה זו. עם זאת, כעת עדיין אפשר לנצל ולטייל בנהר הירדן, וגם לעשות שיט. מומלץ מאד.

קיאקים בירדן. צילום: גלית טל

מדבר יהודה והערבה

נופי מדבר יהודה והערבה מיוחדים וייחודיים במינם מבין כלל נופי ארצנו, והם מביאים למטייל הישראלי מגוון אפשרויות של טיול והליכה בנוף מדברי עשיר ומגוון, לצד ביקור אפשרי במעיינות מסוימים. אמנם גם בזמן החורף מטיילים רבים מגיעים לחזות בנופי הגשמים והשיטפונות אשר ברקע המדבר, אך מדובר בנופים שונים לגמרי. על כן, כעת, כדאי מאד לנצל את השבועות הקרובים לטייל גם באזור הדרומי והצחיח.

נופי ים המלח. צילום: עמי שרון

פיקניק בטבע

אם אתם אוהבים לשבת עם בן או בת הזוג שלכם, עם חבריכם או משפחתכם, לבילוי של פיקניק בפארק או בחיק הטבע, כדאי שתנצלו את הימים הקרובים גם לכך. אמנם גם במהלך החורף ניתן למצוא ימים שטופי שמש, אך גם הם יהיו קרירים ופחות נוחים, ובכלל האופציה של בילוי בפיקניק במהלך שעות הערב או הלילה צפויה כמעט לרדת מהפרק, זאת מפאת האוויר הקריר שמקשה על שהייה ארוכה ומהנה במקום פתוח בשעות הלילה.

פיקניק בפארק. צילום: באדיבות אורנה בן חיים יח"צ
Exit mobile version