Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

האם כדאי להקריא לילדים ספר לפני השינה?

יפעת עייאש תמיד האמינה שהקראת ספרים לילדים לפני השינה היא מיותרת. מפגש עם ספרו החדש של גיא גורן הצליח לשנות את דעתה.

כאמא אני מאמינה בטקסים קבועים, ילדים זקוקים לסדר יום קבוע ולשגרה קבועה במהלך היום ובפרט לפני השינה. זה מעניק להם יציבות ובטחון. "טקס השינה" בבית שלי כולל:מקלחת , ארוחת הערב , צחצוח השיניים ואם מתאפשר אז אפילו זמן טלויזיה .

מודה שאני קצת עוף מוזר, אני נמנית עם אלו שנמנעים מלהקריא ספר לפני השינה. את הספרים אני מעדיפה וממליצה  להקריא אחה"צ,עם שובם מהגן.  אני מאמינה שספר זה הזדמנות מצויינת לתקשורת, לזמן איכות עם הילד. זמן לדבר לספר להקשיב לו , לשמוע גם אותו .

כמעט כל ספר גורם לו להזכר בארוע שקרה לו בגן וכך הוא חולק חוויות שליוו אותו בגן. חוויות שמחליפות את התשובה הרגילה, ("כיף"), לשאלה "איך היה לך בגן". בכנות, לפעמים הוא מעדיף את "המסכים" על פני "זמן איכות" עם אמא שלו . אני לא נעלבת, ברור שמול "פוקימון" אף אחד לא יכול לנצח גם לא אני.

הקראת ספר לילדים.צילום Pixbay

אני מאמינה שעדיף וחשוב להקריא כשאין שעון או מגבלת זמן וכשהילד (וההורה) ערים לחלוטין. מה גם, שלעיתים הספר מפחיד ועדיף ורצוי לדבר איתו על הספר כדי למנוע פוביות וחרדות בעתיד או מצבים שהסיפור יכנס "לעולם החלומות" ויפחיד אותו…  אישית, אחה"צ  אני מעדיפה להתבונן ביחד איתו באיורים. אני מעודדת אותו לנסות לצייר איורים משלו , של אחת הדמויות ולא פעם אני אף זוכה להנות מהופעות קטנות שהוא יוצר ומציג לי בעקבות הספר.

עכשיו יש לי ספר חדש , שלשמחתי הצליח להרוס לי קצת את "חוק האיסור הקראת ספר לפני השינה"  כבר כמה שבועות שהספר מונח ליד מיטת ילדי הקט, והוא מתקשה להיפרד ממנו, ספר מעולה.  קוראים לספר "התעמלות לפנים לפני השינה". למחבר הספר קוראים גיא גורן – פרסומאי , אב ל 2 ילדים ומומחה בהורות. הוא הוציא ספר שחובה לטעמי לרכוש ולהקריא לפני השינה . ספר שהוא פעילות לפני השינה לילד עם ההורה.

ספר הילדים, שבו הילד אינו רק המאזין לסיפור, אלא השחקן הראשי.
הילד זוכה לעשות התעמלות לפנים לפני השינה ותוך כדי כך להצחיק, לאהוב, לדבר בלחישה, לשלוח נשיקה ועוד.
ספר שבפרוש יהפוך לטקס קבוע בביתי שלי ובהרבה בתים בישראל.

במילותיו של הספר:
"הִתְעַמְּלוּת לַפָּנִים לִפְנֵי הַשֵּׁנָה חָשׁוּב לַעֲשוֹת לִקְרַאת כָּל תְּנוּמָה.
כָּךְ נִשְׁמֹר עַל הַפָּנִים שֶׁלָּנוּ בְּכשֶׁר, וַאֲפִלּוּ נֶחְוֶה יַחַד כַּמָּה רְגָעִים שֶׁל אשֶׁר.")

משערת שגם אצלכם בבית "עולם החלומות" יכנס טיפה באיחור אבל זה בהחלט שווה כל רגע. ממליצה לכם מחר בבוקר , לסור לרשת סצימצקי ולרכוש לו (ולכם) מתנת -זמן -איכות נפלאה. (רק אל תשכחו את הטקס הקבוע של נשיקה וחיבוק לפני השינה) .
אה, חשוב לציין כי כל ההכנסות מהספר הולכים ישירות ל"ילדים בסיכוי"

תהנו מהביחד, לילה טוב.
אתר עמותה "ילדים בסיכוי "http://www.yeladim.org.il/he/

 

Exit mobile version